Apteekkin paloi taas rahaa

  • Viestiketjun aloittaja pitääkin olla näin vaivaisia
  • Ensimmäinen viesti
mn
paljos meni?

mulla meni kerran yli 200 egee kun oli omat astmalääkkeet, kaikkien särkylääkkeet, migreenilääkkeet, vitamiinit, omegat ja vickit loppu ja kerral ostin kaikki. sinne saa kyl rahaa meneen. mut mäkin haluun et lääkekaappi on ain täys ettei mitään puutu jos yhtäkkiö tullaan kipeeks.
 
no
Minä kans saan kerralla pelkästään omiin lääkkeisiin apteekissa sen 300e menemään.
Insuliinit, 3 eri migreenin kohtauslääkeet, migreenin estolääkitys, mahahappolääkkeet, allergia lääkeet jne...Mutta eipä siellä tarvi käydä useasti kun jo sitten loppu vuosi on sen 1,5e vaan aina :)
 
vieras
Eikö insuliinit ole ilmaisia? Ja monet jatkuvassa käytössä olevat lääkkeet kuulu Kelan erityiskorvattaviin?
Kannattaa pyytää lääkäriä kirjoittamaan lausunto lääkkeiden korvattavuutta varten. Itse sain korvauksen verenpainelääkkeisiin ja nykyisin maksan niistä 10e kk, entisen 30e:n asemesta.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö insuliinit ole ilmaisia? Ja monet jatkuvassa käytössä olevat lääkkeet kuulu Kelan erityiskorvattaviin?
Kannattaa pyytää lääkäriä kirjoittamaan lausunto lääkkeiden korvattavuutta varten. Itse sain korvauksen verenpainelääkkeisiin ja nykyisin maksan niistä 10e kk, entisen 30e:n asemesta.
Ei ole ainakaan mulle. Just eilen hain toista insuliinia 5 kynää ja muistaakseni oli jotain 50e sen paketin hinta, ja otin sitten muutakin siinä samalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö insuliinit ole ilmaisia? Ja monet jatkuvassa käytössä olevat lääkkeet kuulu Kelan erityiskorvattaviin?
Kannattaa pyytää lääkäriä kirjoittamaan lausunto lääkkeiden korvattavuutta varten. Itse sain korvauksen verenpainelääkkeisiin ja nykyisin maksan niistä 10e kk, entisen 30e:n asemesta.
Ei ole ainakaan mulle. Just eilen hain toista insuliinia 5 kynää ja muistaakseni oli jotain 50e sen paketin hinta, ja otin sitten muutakin siinä samalla.
Pyydä ihmeessä lääkäriltä b-lausunto Kelaa varten. Kai se diabetes luokitellaan loppuelämän sairaudeksi.
 
Jotkut lääkkeet ovat kyllä tosi kalliita... Raskausaikana (rv 10 lähtien) jouduin piikittämään verenohennuslääkettä Klexanea. Kymmenen ruiskun paketin ovh oli lähes 90e |O ja yksi paketti riitti viideksi päiväksi. Onneksi sattui kaikki ostot saman kalenterivuoden puolelle, niin loppuajasta ei tarvinnut itse enää maksaa kuin se 1,5 e/ostokerta.
 
Vaikka taalla Englannnissakino nterveydenhuollossa parantamisen varaa, niin hurjalta kuulostaa nuo reseptien hinnat. Taalla yhden reeptin hinta on £7 olipa laakkeena mika tahansa. Lasten (alle 16 v.) ja raskaanaolevien (+vuosi lasketun ajan jalkeen) reseptit taysin ilmaisia.
 

Yhteistyössä