Apua? 6v tyttö...

makoili sohvalla ja kaiveli pimppiään?! miten tälläsessa tilanteessa voi toimia??käskin lopettaa ja mennä käsipesulle ja yritin selittää että tulee tulehduksia ja että se pimppi ei ole kaivelua varten olemassa...Tää oli jo toinen kerta kun näin hänen tekevän näin,en kyllä yhtää tiä mitä tehdä.. :ashamed:
 
Eiköhän tuo ole ihan normaalia käytöstä. Voit selittäätytöllä että pimppi on tytön oma ja sitä saa kaivella vaan jos on yksin eikä yleisillä paikoilla. Ei kannatta tyttöä syyllistää ettei saa mitään traumoja omasta seksuaalisuudestaan myöhemmällä iällä.
 
MammaÄiti
Älä nyt herran jesta noin kiellä. Kaikki lapset tutkii itseään, se on normaalia. kehoita tyttöä vain tekemään se omissa oloissaan, esim. omassa huoneessaan ja sitä ennen ja sen jälkeen on kädet pestävä hyvin, ettei tule mitään tulehduksia.
 
Kiitos =) Tosiaan menin jotenki "paniikkiin" kun toinen haarat levällään kaivelee keskellä olohuonetta. En tullut ajatelleeksi että vois olla normaalia(omia juttujani en muista oonko näin itse aikanani tehnyt) :ashamed: Yritän nyt jutskata tytön kanssa tästä asiasta =)
 
Timon harmaana
Lapsellehan pimppi on yhtä luonnollinen alue, kuin muutkin kehon osat. Oma tyttö on kohta 6-v ja samanlaista käyttäytymistä olen havainnut. Olen kertonut sen olevan ihan omaa aluetta, jota ei ole ole soveliasta kaivella julkisesti. Myös puhtaudesta, ym. keskusteltiin. Meillä tyttö pesee suihkussa itse pimpin, olen opettanut, miten se kannattaa tehdä.

Kannattaa myös sanoa, että jos kaivelu johtuu ihan oikeasta kutinasta, niin sitten aikuisen on hyvä vilkaista. Ettei ole ihan ärtynyt ja punainen, jota meillä joskus on. Tämän uskoisin johtuvan ainakin meillä siitä, kun pyyhkiminen vessareissun jälkeen voi olla huolimatonta. Siitä sitten paikat ärtyneet, joihin olen laittanut bebanthen- voidetta.

4-v pojalla tämä pippeli- asia on mielenkiintoisempi..Se kun "menee ihan isoksi" kun sitä räplää..Sen selittämisen olenkin jättänyt isukin huoleksi ;)
 
vieras minäkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2005 klo 11:03 vieras kirjoitti:
makoili sohvalla ja kaiveli pimppiään?! miten tälläsessa tilanteessa voi toimia??käskin lopettaa ja mennä käsipesulle ja yritin selittää että tulee tulehduksia ja että se pimppi ei ole kaivelua varten olemassa...Tää oli jo toinen kerta kun näin hänen tekevän näin,en kyllä yhtää tiä mitä tehdä.. :ashamed:

Tulin tänne itse kirjoittamaan samanlaisesta asiasta kun huomasin tämän aloituksen. Meillä myös 6-vuotias tyttö on jo jonkin aikaa hangannut itseään milloin milläkin: tyynynkulmalla, pussilakanalla, käsillään, enkä oikein tiedä miten tähän pitäisi suhtautua. En ole edes mieheni kanssa vielä puhunut asiasta enkä tiedä onko hän huomannut asian :ashamed: On kyllä aika noloa, kun tyttö ei itse tunnu häpeilevän ollenkaan sitä, että vaikka koko muu perhe olisi samassa huoneessa hänen kanssaan, niin hän vaan jalat levällään tyydyttää itseään :eek: :ashamed: Jotenkin asia kyllä hänelle täytyisi saada sanottua, mutta miten :(
 
Niimpä....ei oo helppoa yrittää selittää toiselle että toi ei oo soveliasta,toinen on kuiteski lapsi vasta :/

Mä en oo nähny tytön tekevän tuota enää sen jälkeen kun paniikissa tiuskasin että "ei se pimppi oo kaivelua varten ja nyt käsipesulle!" Mutta jos näen hänen viä sitä tekevän,yritän rauhallisesti keskustella asiasta...kun vaan tietäs mitä sanoa :ashamed:

 
vieras minäkin
Minä kysyin tytöltä tässä eräänä iltana, että kutittaako sinun pyllyä vai miksi sinä sitä hankaat? Tyttö sanoi että ei kutita, mutta siitä tulee niin hyvä olo :/ Mitä tuohon sitten voi enää sanoa :ashamed: Sanoin kyllä sen verran, että se ei ole kovin kivan näköistä, että älä hankaa toisten läsnäollessa. Vielä ei viesti ole mennyt perille ja olenkin asiasta joutunut jo usemamman kerran hänelle sanomaan :/
 

Yhteistyössä