apua. Aamulla sokerirasitus ja nyt närästää

google
En tiedä lääkkeiden ottamisesta,mutta syödä ei saa 12h ja vettäkin juoda vain vähän. Et hoksannut kysyä neuvolasta lääkkeen ottamisesta? mitä google sanoo???
 
"hmm"
[QUOTE="mei";26668463]Ota vaan! Minä söin viimeisen kerran klo 22 ja join klo 23 ja aamulla oli rasitus klo 8 :)[/QUOTE]

Niin että se siitä 12h paastosta.. Mutta kyllä sen rennien voi ottaa, mainitset tai sitten et siitä aamulla. Kyllähän sekin niihin paastoarvoihin voi vaikuttaa.
 
Saraldo
Voit ottaa Rennien ja 10 tunnin paasto riittää. Yleinen ohje kuuluu, että klo 22 jälkeen ei saa syödä eikä juoda, mutta mä en sua ainakaan takaisin käännyttäisi, jos ottaisit Rennien klo 22.15 :).
 
ei hyötyä
Joo,testihän ei pidä paikkaansa,jos ei noudata tuota 12h sääntöä. Testiin turha mennä, kun ei tule oikeaa tulosta, jos on syönyt. Itse en juonut edes vettä, mutta se litku menikin sitten nopeasti alas, kun oli niin kova jano :)
 
Saraldo
Sä voit mainita kyllä siitä, kirjaavat sen sitten sinne näytteen tietoihin jos katsovat tarpeelliseksi.

Kyllähän labrassa ollaan yleensä aika tarkkoja tällaisten asioiden kanssa. Mutta kun miettii sitä, että osastopotilailla saattaa olla hedelmät ja suklaat limsoineen päivineen siinä koko yön pöydällä ja aamulla tullaan ottamaan verensokeria, niin kuka sitäkin tietää paljonko siellä on yöllä syöty ja juotu? Jos kysyt, että "olethan ollut syömättä ja juomatta", niin lähes poikkeuksetta tulee vastaus "juu juu, yhtään en oo noihin koskenu". Niin varmaan.... :p
 
Saraldo
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyötyä;26668596:
Joo,testihän ei pidä paikkaansa,jos ei noudata tuota 12h sääntöä. Testiin turha mennä, kun ei tule oikeaa tulosta, jos on syönyt. Itse en juonut edes vettä, mutta se litku menikin sitten nopeasti alas, kun oli niin kova jano :)
Paasto edellisestä illasta kello 22, lasillisen vettä saa juoda. Koetta edeltävinä päivinä dieetin tulisi olla normaali (sisältää riittävästi hiilihydraatteja), jotta maksaan ei synny glykogeenivajausta. TYKSLAB - Glukoosi-koe, oraalinen, lyhyt

Jos rasitus on klo 8, 12 tuntia ei täyty. Ja koska on sallittua aloittaa rasitus klo 8, niin kymmenen tuntia riittää.
 
Vasta rasituksessa käynyt!
Terveyskirjastosta lainattu:

SOKERIRASITUSKOE

RASKAUSDIABETEKSEN SEULONTA SOKERIRASITUSKOKEELLA KOHDISTETAAN PÄÄOSAAN RASKAANA OLEVISTA. AINOASTAAN PIENEN RISKIN ÄIDIT JÄTETÄÄN SEULONNAN ULKOPUOLELLE. SOKERIRASITUSKOE TEHDÄÄN 12 TUNNIN PAASTON JÄLKEEN SITEN, ETTÄ JUODAAN 75 G GLUKOOSIA SISÄLTÄVÄ LIUOS.

10h paasto EI RIITÄ vaan luotettavan tuloksen saamiseksi sen on oltava 12h! en ymmärrä miten neuvolassa ei informoida asiasta,täällä ainakin painotetaan oikean tuntimäärän täyttymistä! turha tulla tänne huuteleen asiasta mistä ei tiedä/ole kokemusta!
 

Yhteistyössä