apua eskarilaisen äipälle

eli meillä tyttö aloittaa eskarin syksyllä, mutta menee päiväkotiin jo parin viikon kuluttua ja vinkit tarpeen:)

Käyttääkö tuon ikäiset vielä tarhatossuja vai pitääkö olla sandaalit?
Käyttävätkö enää kurahousuja/ kurahanskoja vai onko ihan vauva jos sellaset on??

tuollaset nyt äkkiseltään tuli mieleen ku tyttö itse sitä mieltä että pitää olla sandaalit...en vaan viitsis ostaa kaksia sandaaleita kun toiset kuitenki tarttee ulkokäyttöön kohta.
 
Meillä lopettava eskarilainen ei oo vissiin koko aikana mitään sisällä käyttänyt sukkien lisäksi. Tossuja siellä useimmilla näkynyt. Kannattaa kyllä kysyä vaikka ensin sieltä tarhasta mitä muilla on.

Ja koko kuravarustus on meillä ainakin ollut ja kaikki niitä käyttäneet. Sekä tarhan pihalla että retkillä. Meillä ei ainakaan oo tullu mitään vauva-kommenttia kuriksista, ihan muuten vaan ei aina haluttais niitä pukea.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 20:46 mantu kirjoitti:
Meillä lopettava eskarilainen ei oo vissiin koko aikana mitään sisällä käyttänyt sukkien lisäksi. Tossuja siellä useimmilla näkynyt. Kannattaa kyllä kysyä vaikka ensin sieltä tarhasta mitä muilla on.

Ja koko kuravarustus on meillä ainakin ollut ja kaikki niitä käyttäneet. Sekä tarhan pihalla että retkillä. Meillä ei ainakaan oo tullu mitään vauva-kommenttia kuriksista, ihan muuten vaan ei aina haluttais niitä pukea.
Tarhassa sanoivat, että tossut tai sandaalit pitäis olla. Mä ajattelen kans että noi vauvajutut ihan tytön omia keksintöjä ja kyllä kuriksia käyttää kotipihallakin tarvittaessa :)
 
Meillä eskarissa ei käytetä sisäkenkiä tai -tossuja, sillä ulkokengät riisutaan aina heti tuulikaapiin kenkähyllykköön, eivätkä aikuisetkaan mene peremmälle ulkokengillä.

Meidän päiväkodissa, josa on pelkästään eskarilaisia, on kaikilla oltava kura- tai sadevarusteet rukkasineen ja saappaineen. Ulkoilua on säällä kuin säällä, ja esim. metsäretkillä saappaat ovat tarpeen kuivmmallakin kelillä.
 
Olen töissä päiväkodin eskarissa ja meillä on yhtä lukuunottamatta (hänellä on sandaalit) kaikilla eskarilaisilla tossut ihan liukkaiden lattioiden takia. Myös itse käytän mielummin eräänlaisia tossuja kuin sisäkenkiä. Kuravaatteet on myös joka muksulta löydyttävä. Useimmilla ne on ihan tavallisia sadetakkeja ja kurahousuja, muutamilla sadeasuja, mutta kyllä ne ihan perinteiset kurahaalarit on kaikkein parhaat. Rukkasia ei kylläkään useimmilta löydy.

Menkää ensimmäisenä päivänä ilman näitä varusteita ja kysy hoitajilta millainen käytäntö heillä on. Samalla myös lapsi näkee mitä muilla on. Vaikka tänään sandaalit kuulostavatkin hyviltä, voi tilanne olla ihan toinen parin päivän kuluttua kun todellisuus tulee vastaan.
 
Kyllä meillä eskarilaisilla on ihan kuravaatteet tai sitten vedenpitävät asut, tekevät mm paljon metsäretkiä lähes säällä kuin säällä.

Sisäkengät meillä pyydettiin siksi kun ruokasalissa ottavat itse ruuan (harjoittelua kouluun) niin aina välillä varsinkin alkusyksystä tipahtelee perunoita yms lattialle, kengät on kuulema siksi paremmat kuin tossut

Meillä on ollut sisäkenkinä tuollaiset muutaman euron kangastossut
 

Yhteistyössä