Apua jännittämiseen!

Siis muuten oon puhelias ja iloinen tapaus, ei tee vaikeeta olla ihmisten kanssa, mutta sitten kun on joku tilaisuus mikä vaatii esittelyä tai esiintymistä, niin aina alkaa sydän jyskäämään ja kun oma puheenvuoro koittaa, niin oon ihan lukossa. Siis mistä tää johtuu ja mikä tähän auttaa ? Tosi rasittavaa, kun ei haluais alkaa "välttelemään" tilanteitakaan...
 
pyydä
lääkäriltä beetasalpaajaa, esim. Propralia. Se auttaa tykyttelyyn ja esim. punasteluun. Ei varsinaisesti siis auta itse syyhyn, mutta helpottaa hermoilua. Ei jää koukkuun eikä ole mikään rauhoittava. Suosittelen!
 
naama
No mulla on propral joo. Häissä en tuntenut yhtään mitään, kun kävelin alttarilla ja se olikin sinänsä harmi, koska olisihan se ollut kivaa, että tunteet olisivat olleet pinnassa enemmän ja kokemus olisi ollut ns. "iloisempi" ja tunteikkaampi, sillai sydäntä pakahduttava. En tiedä sitten johtuiko Propralista vai mistä, se oli ekoja kertoja kun sitä käytin. Tai sitten vain yksinkertaisesti odotin liikaa siltä hetkeltä :)

Nykyisin se on mulla mm. kokousten helpottamiseksi, joissa joudun esiintymään ja pitämään puheenvuoroja. En tiedä, onko sillä mitään vaikutusta. Olen kamala punastelija, ei ainakaan tunnu siltä, että auttaisi punasteluun tarpeen tullen. Poskissa sama tunne kuin muulloinkin ja varmaan näkyy myös päälle. Mutta kyll se joskus tekee rennomman olon ja pystyy olemaan keskusteluissa mukana asiapohjalta, eikä jännittämispohjalta. Ehdottomasti ottaisin esim. työhaastatteluun, jotta ei menisi ajatukset siihen, miltä näytän punastellessa ja hikoillessa...
 

Yhteistyössä