Apua kaivataan HORMOONI kierukan omistajilta!

Olen laittamassa elämäni ensimmäisen hormoonikierukan tässä lähiaikoina. Tai resepti jo löytyy.

Kysymykseni kuuluukin: tuliko sinulla tiputteluvuotoa paljon, entä kestikö kauan?
Tuliko muita oireita? Hävisikö ajan kanssa kuukautiset kokonaan?

Olen lähdössä toukokuussa etelään viikoksi, en haluaisi että tiputtelee verta koko ajan kierukasta johtuen. Tosin en tiedä milloin kuukautiseni alkavat synnytyksen jälkeen (viimeksi alkoi 7kk synnytyksestä kun lopetin imetyksen).

No, mukava kuulla millaisia sivuoireita/oireita teille tullut, se ehkä auttaa mua päättämään laitanko nyt kierukan vai vasta toukokuussa loman jälkeen :)

Kiitos!
 
emmet84
No kaverilla loppuivat kuukautiset kuin seinään ja on ollut kaikin puolin tyytyväinen. Mulla oli jatkuvat kuukautiset, joten kierukka otettiin pois.

Jos olet syönyt minejä aiemmin ja ne sopi sulle, niin sopii kierukkakin. Muussa tapauksessa ei auta kuin kokeilla...
 
Ollut ennen lapsia pillerit käytössä (10v sitten lopetettu) ja sen jälkeen kerran kuparikierukka 1,5v. eli hormoonikierukka uusi minulle.
Kuparikierukkaa en ota, vuodin 2 päivää ihan kauheasti ja olin kipeä kuukautisten aikana. Muuten se sopi minulle hyvin!
 
Miuski harmailee
Mulla on hormoonikierukka ollut kohta viisi vuotta. Laitoin sen vauvan ollessa 5kk ikäinen eikä kuukautiset olleet vielä alkaneet. Täysimetyksellä mentiin siinä kohtaa.. Pientä tiputtelua oli n. 4kk kierukan asennuksen jälkeen, mutta se oli tosi niukkaa. Pikkuhousun suojilla pärjäsi oikein hyvin eikä häirinnyt uimisia yms. Sen jälkeen varsinaisia menkkoja on ollut alle kymmenet. Ovat kestäneet muutaman hassun päivän (ilman hormoonikierukkaa menkat kestävät mulla 7pv). Lisäksi on saattanut olla satunnaista tiputtelua, mutta taas niiden kanssa on pärjännyt pikkuhousunsuojilla. Nyt, kun vaihtoaika alkaa lähestyä, on tiputtelua ollut selvästi enemmän.

Olen ollut tosi tyytyväinen hormoonikierukkaani ja aijon laitattaa uuden ensi kesänä. Mulle on sopineet myös e-pillerit (ennen lapsia) sekä hormonirenkula, joten uskalsin kokeilla myös tätä. E
 
Mulla oli tiputtelua ehkä pari viikkoa ja sen jälkeen menkat kaksi kertaa vuodessa.Nekin sitten niin niukat,että selvisi pelkällä pikkuhousunsuojalla ja kesto oli yhdestä kahteen päivään.Kierukka oli mulla reilu kolme vuotta ja nyt meinaan ottaa taas.Tehtiin tuo viimeinen lapsi tähän väliin vielä. :D
 
"onnellinen"
Mulla tiputtelua vaan 1,5kk ja sitten ei mitään.. Menkat huomaa vaan siitä kun vessassa ollessa pyyhkii hennon punaisen viivan, ei muuten. Näppylöitäkään ei tule naamaan eikä mieli heitä häränpyllyyn eikä mitään muitakaan oireita ole ollut. Ja tämä on ihan ensimmäinen ehkäisymuoto mitä mulla on ollut, joten hyvin on ainakin mulle sopinut. =)
 
"vieras"
Mulle laitettiin hormonikierukka joulukuun alussa. Kaksi kuukautta vuosi taukoamatta, pari päivää tuona aikana oli 'vain' tiputtelua. Hakeuduin siten lääkäriin ja sain jotain keltarauhasvalmistetta, jota otetaan, kun vuoto runsasta. Pikkuhiljaa vuoto on nyt lakannut lähes kokonaan :)
 
Mulle laitettiin..
...kun vauva oli 5 kk ja täysimetyksellä. Tiputteli 9-10 kk päivittäin, meinas mennä hermot jo. Nyt on ollut vähän aikaa jo parempi, menkkoja ei ole näkynyt.

Tämä oli mun toinen kierukka jo ja mulla oli ekalla kerrallakin tosi pitkä tuo tiputtelujakso. Muuten olen ollut tosi tyytyväinen, ihanan huoletonta..
 

Yhteistyössä