APUA KAIVATAAN PIKAISESTI

Hei kaikille...

Meillä olis laiva reissu edes vkonloppuna ja nyt olen muutaman kerran kokeillut pulloa tytölle, mutta eipä suostu siitä syömään. On muotoiltuja tutteja ja "muodottomia" tutteja pullossa. Huomen menen ostamaan avantin tutin, jos siitä suostuisi syömään, kun lähempänä nännin muotoa. Joudun ikävä kyllä korviketta laittamaan hoitoon mukaan, kun en ole saanut varastoon juuri lainkaan maitoa ja niitä laatuja pitää kanssa kokeilla. Nanni ei oikein uppoa, mut rintamaito meni kyl pullosta alas...
Tulee iso ongelma eteen

Onko jollain samanlaisia kokemuksia ja mitä ootte tehnyt?
Onko avant hyvä? Tutteja tyttö ei suostu laisinkaan syömään...

Joudun varmaan reissun jättämään väliin....
 
Tiedän yhden tapauksen, että lapsi söi pullosta vain kun ei nähnyt kuka pulloa piti eli syöttäjä oli lapsen takana ja lapsi istui sitterissä...
Sitä en kyllä tiedä että miten paljon korvikkeiden mauissa on eroja eli mikä olisi lähinnä rintamaitoa Teidän tapauksessa.
Meillä ei oo kummankaan poitsun kanssa koskaan ollut ongelmia pullosta syömisen kanssa. Tosin ovat molemmat tottuneet pulloon jo ihan alusta lähtien, kun rintamaito ei ole riittänyt kuin alkupaloiksi.
 
Mulla kanssa aikaisemmat lapset poikia ja imetys ei heidän kohdallaan onnistunut lainkaan ja pullosta alkoi keskimmäinenkin juomaan hyvin ilman kokeiluja ja söi tuttia. Neiti vaan kyökkii tutteja ja malleja on kaikki mitä löytyy ja sama tuttipullo tuttien kanssa, mut sitä aventia ei vielä ole ja huomenna tulee sen kokeilu eteen. Toivon tosiaan, jotta se pulloruokinta onnistuisi edes sen yhden päivän.
Tosin en ole sitäkään kokeillut, että antaisin neidin miehen syliin, jos siinä söisi paremmin, kun ei maito "haise" nenään. Muiden sylissä pitää tuttiakin suussa hetken, mutta kun kuulee edes mun äänen, niin tutti lentää kaaressa ulos..

Alkaa olemaan kamala paniikki päällä. Olis kiva lähteä ulos tuulettumaan, mutta milläs menet, kun en luota siihen metodiin, että syö kyllä jos nälkä tulee...
 
No mä sanon suoraan että en lähtis. Vauva on vielä niin pieni että useamman tunnin poissaolo voi olla loppu imetykselle. Ei tuonikäisen tarvitsekaan vielä osasta syödä muualta kuin rinnasta. Turha hämmentää vauvaa yrittämällä ensin väkisin juottaa pullosta ja sitten taas hämmentää lisää palaamalla rintaruokintaan.
 
No niin se tais olla silloin keskimmäisenkin kanssa. Silloin vaan tuntui, että maito väheni ja loppui ja sit vaan pullosta meni enään..
No en mä kyl ole ollut pois tytön luota, kuin korkeintaan 15 min. Parempi varmaan vaan antaa muiden mennä ja menen sitten tammikuun lopulla 50-vuotis synttäreille. Alkaa vaan tuntuu siltä, että seinät kaatuu päälle ja mihinkään ei pääse edes hetkeksi rauhassa menemään... Meillä on sen verran vilkkaita nuo pojat, että vähemmästäkin... Jos sit veisin vaan keskimmäisen hoitoon ja oon tytön kanssa kahdestaan himassa sen päivän...
 
En ota kantaa tuulettumaan lähtemiseen, mutta meillä tyttö sai vauvana pullosta maitoa ,kun itse olen yrittäjä ja jouduin olemaan muutamia tunteja illalla töissä. Meillä oli juuri tuo Aventin pullo ,jossa hyvin pienet reiät ,jotta tyttö joutui imeä siitä niinkuin rinnasta. Kerran kokeilin myös itse antaa pullosta ,kun oli lypsämääni maitoa jäännyt kaappiin enkä olisi sitä raaskinut kaataa pois. Niin ei tyttö minulta alkuunkaan pulloa huolinut, mutta isin kanssa kahden otti pullosta tosi hyvin. Alussa oli kyllä oma maito, mutta myöhemmin korvike.
 
Meil o kuukauden ikänen ja ei suostua tuttia käyttään.Oon suuripiirtein kerran viikossa antanu pullosta ihan jo sen takia,et ikinä ei tiiä mitä sattuu.Mulla on nuk:in tutteja,kävivät muuten aventin pulloon,just toi rinnanpään muotonen.Isältään syö vielä paremmin pullosta ku maitobaari ei nuuhkahda nenään.

Kannattaa kokeilla,koska tärkeetähän toi sunki hyvinvointi on! :hug:
 
Huomenta vaan kaikille..

Koko yön pyörinyt sängyssä ja tulin siihen tulokseen, et täytyy jättää väliin. Mennään kuitenkin laivalle ja ei sieltä pois pääse, jos tuleekin joku syömis ongelma ja turha kait siihen puloon on opettaa. Käyn tänään kuitenkin ostamassa sen aventin tuttipullon tutin ja kokeilen kuitenkin sitä...
Mul olis kuitenkin koko päivän sellainen fiilis siellä, et meneekö kaikki hyvin ja sit kun niitä asioita miettii, niin onkin reissu pilalla. Täytyy vaan joku muu päivä mennä sit niin, että menee johonkin lähelle vaan ja kokeilee sitä kautta, josko neiti olis ok kotona...

Onneks tää tuli nyt eteen. Söi kyl pari päivää sit pullosta nätisti, mut oli tissi maitoa ja en ole saanut nyt tosiaankaan pumpattua paljoa talteen..

Aattelin anopilta kysyy, jos se tuon keskimmäisen ottais kuitenkin hoitoon, niin saisin vaikka tehtyä joulu siivouksen kunnolla, kun lapset on poissa pyörimästä jaloista.... Ja levättyä, vaikkakaan en ole mitenkään väsynyt. Olo on jotenkin erilainen nyt tytön kanssa, kuin poikien. Olin silloin niin älyttömän väsynyt. Tyttö on tosi kiltti ja vvarmaan sekin, kun imettää, niin on rauhallisempi, kun tyttö nukkuu vieressä, kun ei omassa sängyssä viihdy edes :ashamed:
 

Yhteistyössä