apua koliikkiin??

meillä on kokeiltu nyt n.viikon verran disflatyl tippoja,ei ole auttanut,perjantaina alotettiin rela-tipat eikä vielä ainakaan ole auttanut,mutta jossain luki että täytyy käyttää 4 päivää ennen kuin vaikutus alkaa näkyä.onko jollain vyöhyketerapia auttanut?kun neuvolasta suosittelivat sitä.minkä hintaista mahtaa olla?auttaako koliikkikeinut mitään vai onko turha hankinta?olenko tehnyt jotain väärin kun molemmilla muksuilla paha koliikki ja neuvolassa sanottiin että koliikki on ERITTÄiN harvinaista.voikohan mun maidossa olla jotain sellaista että se ei sovi vauvoille??en haluaisi imetystä kuitenkaan lopettaa kun maitoakin tulee niin hyvin..
 
"vieras"
Mulle sanottiin et noit pitäis käyttää sellaset 2viikkoa, et vaikutus ois parempaan päin.
Esikoiselle annettiin nuit tippuja, aj masu oli pinkee ku potkupallo.Epäilen etten osannut vain vastata oikein vauavn tarpeisiin, ja näin ihan iste pahensin tilannetta.
 
Matuli
Mäki lähtisin äitiä pistään dietille... Noi edellä mainitut vaikka kans mut maidon ja soijan jätät ruokavaliosta pariks viikoks pois, katot vaikuttaako... Ja oot sit tarkka ettei missään oon mitään salamaitoa esim heraa.. Ei oo iso juttu noi dietit jos elämä tosiaan vauvan kanssa helpottus..
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
"sara"
Meillä kahden viimeisen kanssa on auttanut koliikkiin tiukka imetysdietti. Tämän viimeisimmän tulokkaan kohdalla piti olla todella tiukkana, mutta kannatti, koska huudot loppu kuin seinään :) Tässäpä ruoka-aineet, joita syömällä meillä loppui eli vehnä, kaura, peruna, kesäkurpitsa, tomaatti, kurkku, sitrushedelmät, lihat ja rasvat. Mausteena yrtit ja suola. Tosi tiukalla dietillä piti olla, mutta pikkuhiljaa kun vauva kasvoi kokeilin noita uudelleen ja kesti taas syödä.. Ruis, maitotuotteet, suklaa ja hedelmät olivat suurimmat huudon aiheuttajat ja oli kyllä jännä, sitten kun oli sillä dietillä ja joi vaikka lasin maitoa, seuraava yö menikin sitten hyssytellessä pikkuista.
Meillä tuo koliikki loppui siis noin 2kk ikäisenä kokonaan, kun ehdin siihen mennessä kokeilemaan mitä kesti syödä ja mitä ei :) Ja rauhoittui jo paljon aiemmin, vaikka välillä sitten tulikin niitä huutoöitä/päiviä jonkun ruoka-aineen takia.
Tsemppiä ja jaksamisia!
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
"jossu"
meillä on auttanut yhdelle vauvalle cuplaton. ja tosiaan nuita tippoja pitää käyttää vähintään se viikko, ennen kuin huomaa eron. ja itsellä oli niin, että tuntui, ettei tuo cuplaton välissä auttanut, mut sitten kun sen jätti kokonaan pois, huuto oli kahta kauheampaa. olen kuullut monelle olevan hyötyä vyöhyketerapiasta tai vauvahieronnasta.

esikoiselle auttoi se, että harvensin imetyskertoja. vauva oli koko ajan haluamassa rinnalle ja koska eka lapsen äitinä otin tosissani kaikki synnärin neuvot, annoin vauvalle rintaa aina kun hän halusi. siitä tuli sitten mahavaivakierre, joka loppui vasta, kun sain imetyskerrat harvennettua niin, että vauva söi vain noin kolmen tunnin välein. muilla lapsilla olen hiukan pumpannut maitoa ennen imetystä, ettei vauvalla ole tarvinut hotkia maitoa, kun heruminen on kunnolla alkanut, sekin auttanut meillä. kantoliinassa jaksaa vauvaa kannella aivan eri tavalla kuin sylissä, se itkukaan ei itseä hermostuta niin ,kun pystyy jotain itse tekemään ja meillä vauvat on rauhoittunut liinaan aika hyvin.
 
"jossu"
dietti on hyvä silloin kun huomaa joitain varmoja ruoka-aineita, mitkä voivat aiheuttaa vatsanväänteitä, mut se menee helposti siihen, että joka ruoka-aine muka aiheuttaa vatsanväänteitä ja kohta on omalla ruokalistalla enää vesi ja vehnäpaahtoleipä... että kannattee kyllä siinäkin pitää maalaisjärki mukana, eikä kaikkea mahdollista alkaa välttään.
 
"jossu"
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;23921032:
Minkä ikäinen vauva?
Lopeta tilapaäisesti D-vitamiinitipat muutamaksi päiväksi.
tätä kannattee kokeilla, jos on d-tipat jo aloitettu. ja sit jonku viikon päästä aloittaa taas niiden antaminen, mutat tosi varovasti. ja kokeilla eri merkkiä, jos käytetty merkki ei sovi vatsalle.
 
Meillä on hyviä kokemuksia vyöhyketerapiasta. Kannattaa ehdottomasti kokeilla. Skeptinen olin itse aluksi, mutta vauva silminnähden rentoutui ja nautti käsittelystä ja iltahuudotkin vähenivät. Saatiin myös hyvät ohjeet kotiin.

Dds-junior maitohappobakteeri oli ehdottomasti kokeilluista valmisteista paras pienelle vauvalle. Googlettele vaikka lisää tietoa siitä. Myös sitä voin lämpimästi suositella.

Voimia ja tsemppiä jatkoon!
 
"rela"
Rela-tipat ovat öljyssä kuten devitol ja öljy ei kuulu pienen vauvan suolistoon, siitä masuvaivat! Korvaa rela ja devitol muilla esim. gefilus (maidoton) kapseli auki ja sisältö rintamaidon kanssa lusikkaan ja vauvan suuhun. Devitolin tilalle Jekovit. Oma ruokavalio myös seurantaan!
 
JONSERED Karhunkantaja
[QUOTE="hipsu";23921143]meillä auttoi vyöhyketerapia aikoinaan, v. -06, silloin hintaa oli n. 20e/kerta ja kolme kertaa käytiin, suosittelen![/QUOTE]

Toimi meilläkin ja vyöhis opetti hieromaan kotonakin.
 
yul
[QUOTE="jossu";23921121]
esikoiselle auttoi se, että harvensin imetyskertoja. vauva oli koko ajan haluamassa rinnalle ja koska eka lapsen äitinä otin tosissani kaikki synnärin neuvot, annoin vauvalle rintaa aina kun hän halusi. siitä tuli sitten mahavaivakierre, joka loppui vasta, kun sain imetyskerrat harvennettua niin, että vauva söi vain noin kolmen tunnin välein. .[/QUOTE]

Tähän lopputulokseen olen minäkin tullut. Maitoa tuli yllin kyllin, vauva sai tissiä joka huutoon (mutta kun ei muukaan auttanut!), vatsassa ilmapallo, vatsakivut.
 
"vieras"
Meillä ei auttanu mikään (siis mitä yllä on ehdotettu). No ei kai auttanu, ku 1-vuotiaana todettiin maitoallergia. Että meidän koliikki oli maitoallergiaa. Onneksi löytyi jo 3 kk ikäisenä oikea korvike, johon huudot loppui kokonaan. Eli tutteli ja nan ei käyny, se oli yhtä huutoa. Nutrilon Omneo sopi ja huutoa oli sen kaa noin 5 min per päivä aiempien tuntikausien sijaan. Imetin osittain.
 
[QUOTE="vieras";23921503]Meillä ei auttanu mikään (siis mitä yllä on ehdotettu). No ei kai auttanu, ku 1-vuotiaana todettiin maitoallergia. Että meidän koliikki oli maitoallergiaa. Onneksi löytyi jo 3 kk ikäisenä oikea korvike, johon huudot loppui kokonaan. Eli tutteli ja nan ei käyny, se oli yhtä huutoa. Nutrilon Omneo sopi ja huutoa oli sen kaa noin 5 min per päivä aiempien tuntikausien sijaan. Imetin osittain.[/QUOTE]

Meilläkin näin, paitsi ettei lopulta ollut maitoallergiaa, vaan rakenteellinen refluksi...
 

Yhteistyössä