apua lihasoseisiin

Niin notta,
oon tässä nyt ekaa kertaa tekemässä lihasosetta ja apua kaivataan. :D
Onnistuin jonnekin hävittämään kirjasen missä ohjeita olisi, niin kysyn teiltä.
Mulla on 400 g jauhelihaa, niin montako pottua (keskikokoista) ja porkkanaa pitäis kaveriksi laittaa, että ei tuu liian stydiä mössöä? Niin muita vihanneksia ei nyt kaapista löydy eli potuilla ja porkkanoilla on mentävä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Mun mielestä on helpointa keittää ja soseuttaa kaikki lihat ja kasvikset erikseen ja pakastoida ja sieltä sitten sekoittaa joka päivä uudenlainen annos =)
Joo oon tätä tehnytkin kasviksilla. En vaan tiedä onko mulla tarpeeksi jääpalarasioita tuolle 400 grammalle jauhelihaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Mun mielestä on helpointa keittää ja soseuttaa kaikki lihat ja kasvikset erikseen ja pakastoida ja sieltä sitten sekoittaa joka päivä uudenlainen annos =)
Joo oon tätä tehnytkin kasviksilla. En vaan tiedä onko mulla tarpeeksi jääpalarasioita tuolle 400 grammalle jauhelihaa...
Keitin ja soseutin tänään 400g jauhelihaa ja tarvitsin 1,5 jääpalarasiaa, yhteen kuutioon menee n. 1rkl ja kuutioita yhdessä rasiassa 12kpl.

Että mulla ei mennyt paljon =)

 
Jaa, no kyllähän mulla sitten piisaa. :D
Meinaan on niitä tuolla kaapissa ainakin 4. :D
Jotenkaan kun ei osaa päässänsa kuvitella paljonko yhteen jääpalarasiaan menee. Eli lihat soseeksi ja rasioihin. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Jaa, no kyllähän mulla sitten piisaa. :D
Meinaan on niitä tuolla kaapissa ainakin 4. :D
Jotenkaan kun ei osaa päässänsa kuvitella paljonko yhteen jääpalarasiaan menee. Eli lihat soseeksi ja rasioihin. ;)
Jep, yllättävän pieneen tilaan kyllä menee soseutettuna, tein samalla kanaa eikä sekään paljon tilaa vie =)

 

Yhteistyössä