apua mikä tolla lapsella on:O

  • Viestiketjun aloittaja ggg
  • Ensimmäinen viesti
ggg
tuli mun luokse aivan kalpiana ja oksensi ja nostin sit sänkyyn niin samantien tuupahti siihen:O. nukkunu on päikkärit tänään ja syöny ihan normaalisti...voiko oksennustauti tehä tuollaista...ihan normaali muuten oli äsken...mies otti syliin ja meni juottaan vähän vettä kun en halunnut että se nukahtaa ilman kattomista mikä on... mut nukhati samantien miehen syliin.. pitäskö soittaa lääkäriin??ja 1,5v poika on...
 
Aivan normi mahataudilta kuulostaa. Meillä 5kk valahti kalpeaksi kaupassa ja mä ihmettelin, että kuis tuo tämän värinen on. Mies yritti naurattaa, mut eipä vauvaa naurattanut. Noin minuutin päästä alkoi oksentamaan ihan kauheesti. Ja nukahti tän episodin jälkeen.
 
"vvv"
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24391788:
no mä kyllä kysyisin päivystyksestä. kuulostaa omituiselle
soitin lääkäriin ja ne meinas että oksennustauti..:/ että kia...mut käski silti seurata ja jos meistä tuntuu pahalta lapsen tilanne niin voi mennä heti pvtykseen... kiva kun nyt just piti oksutauti sattua ...ei meijän muilla lapsilla noin kyllä oo alkanu... mut jokainen tavallansa.. mietin et jos ois syöny jtn voiko allergia reaktiot olla tollasia?? koulu alkaa kahella pojalla maanataina mut jos oksennustautia niin varmaan tarttuu meihin muihinkin ja saa koulu olla vielä haaveena muutamanpvn...
 
ggg
[QUOTE="...";24391813]Ootko varma ettei oo lyöny päätään, aivotärähdys?[/QUOTE]

ei oo ollu tässä olkkarissa koko ajan.. mietin vaan et oisko syöny jtn... kun vaikka hoitaja menias et voi olla oksennustautia niin kun ei muilla oo noin alkanu...
 
[QUOTE="vvv";24391837]soitin lääkäriin ja ne meinas että oksennustauti..:/ että kia...mut käski silti seurata ja jos meistä tuntuu pahalta lapsen tilanne niin voi mennä heti pvtykseen... kiva kun nyt just piti oksutauti sattua ...ei meijän muilla lapsilla noin kyllä oo alkanu... mut jokainen tavallansa.. mietin et jos ois syöny jtn voiko allergia reaktiot olla tollasia?? koulu alkaa kahella pojalla maanataina mut jos oksennustautia niin varmaan tarttuu meihin muihinkin ja saa koulu olla vielä haaveena muutamanpvn...[/QUOTE]

kyllä se yleensä tietty kaikki perheen jäsenet kiertää. aina silti joku välttyy. seuraa nyt sitten lasta tarkkaan ja lähde lääkäriin heti jos vähänkään siltä tuntuu
 
"mmm"
mies tosiaan herätti sen ja juotti vettä otti sitä kulauksen ja nyt nukkuu tossa mun vierellä...hoitaja sano että saa nukkua mut serata silti:...vähän outoa..yritän kohta herätellä sitä... ja jos samanlainen veltto ja kalpee,eikä höpötä mitään niin vien kyllä tkhon.. ei meillä ikinä oksennustauti tollanen oo ollu... yleensä höpöttää kun mikäkin papupata omia sanojansa... vai pitäskö nyt heti herättää ja käyttää tkssa? sanon siellä suoraan että huolestuin kovasti...ottais ainakin veriarvot ym sokerin??
 
ggg
ei vaan ihan oikeesti miktä se vois meinata jos kerran niin hikinenkin:(... mies lähtee kans mukaan kunhan syö... niin sit lähetään.. ja odotetaan mummu tänne isompien kans..
 
Monenmamma
mut jotenkin nuo oireet ei kuullosta ihan kotona katsottavilta.

Voi olla vaan se oksutauti, mut muut pahemmat vaihtoehdot täytyy sulkea pois lääkärin tutkimuksilla... siihen ei tavisäidin taidot riitä.
 
sh
Rauhoitu ap! Todennäköisesti on pelkkää vatsatautia, siltä ainakin mun korvaan kuulostaa. Yritä kohtapuolin saada hereille ja juottaa jotakin, esimerkiksi laimeaa mehua ja katso virkistyykö lapsi edes hieman.

Jos kovasti huolettaa, niin käytä pikkuinen näytillä, vaikkapa sitten vain oman mielenrauhasi takia. Paranemista sinne :)
 

Yhteistyössä