Apua! Millä synnytys sairaalaan??

  • Viestiketjun aloittaja Titi84
  • Ensimmäinen viesti
Voit soittaa taksin, taksikuski hakee sitten kuittauksen synnytysvastaanotosta ja hakee loput itse kelasta. Tuskin ne pakottaa siinä h-htekellä sitä omavastuutakaan maksamaan, mut kai se fiksua ois se kymppi heittää.

Ja tarvittaessa voi tietysti voi soittaa ambulanssinkin, esim. jos lapsivedet menee tai veristä vuotoa tulee, ei oo kiva taksin penkkiä mennä sotkemaan.

Ja täältä maalta taksi synnärille maksaa ainakin 150, joten ei sitä rahaa ainakaan käteisenä aina ole pussissa.
Maallakin varmasti voi maksaa taksissa myös pankkikortilla :headwall:
 
"vieras"
Ei tartte maksaa muuta, taksiyrittäjä saa Kelasta suoraan loput.
Se nyt on ihan taksista kiinni. Kannattaa tilatessa pyytää sellaista, joka suostuu itse hakemaan nuo kelakorvaukset. Monet voivat haluta sen maksun kokonaisuudessaan ja sitten itse saa hakea kelalta takaisin omavastuun ylittävän osan.

Invatakseilla ei muuten tunnu olevan mitään kiirettä tuon laskutuksen kanssa, juuri makselin huhtikuun omavastuita...
 
SV67
Mene taksilla. Saat "taksilapun" eli SV67 lomakkeen omasta neuvolasta tai lääkäriltä. Omavastuu on se 9.25€ sekä taksissa, että ambulanssissa. Ja sitä ambulanssia ei kannata soittaa ihan vain supistusten alkamisen takia (eli jos ei ole oikeasti hätää). Ambulanssia kun voidaan tarvita ihan oikeasti sairaiden hoitoon.

Ja se ambulanssi voi myös päättää ettei kohdallasi ole aihetta kuljetukseen ambulanssilla ja silloin menet taksilla. Ainoa ongelma on tosin se, että silloinkin joku olisi voisi oikeasti tarvita apua, kun ovat sinua tarkistamassa ja laittavat sut taksia odottamaan.

Se "taksilappu" voidaan kirjoittaa jo varalle ja ne taksikuskit hakevat nykyään sen korvauksen ihan itse (ja siitä "taksilappukyydistä" voi mainita sinne taksikeskukseen).

Ja jos ei ole varaa tuohon kympin omavastuuseen niin se on sitten sossun toimeentulotuen asia.
 
"vieras"
Vastaisuuden varalle: Ensi kuusta lähtien, kun teillä on taas rahaa. Laita johonkin jemmaan taksirahat + 50-100 euroa ylimääräistä, johon et koske vaikka olisi millainen tilanne. Se on sitä varten, että vauvan kanssa tulee jotain ongelmaa ja joudutte lähtemään esim. päivystykseen yöllä, ostamaan lääkkeitä tms. Lapsen kanssa ei saisi päästää tilannetta siihen, ettei ole varaa lähteä lääkäriin, jos tarvetta tulee. Mieluummin tuo summa vaikka tuplana, ongelmilla on taipumus kasaantua. Jos kerran joudutte lähtemään lapsen kanssa lääkäriin pikaisesti, on huomattavasti suurempi todennäköisyys, että lapsella on jotain sellaista, että voi tulla toinenkin äkkilähtö.

Kokemuksesta en laskisi todellakaan sen varaan, että odottelisi niin kauan, että lapsi menee niin huonoon kuntoon, että voi soittaa ambulanssin. Silloin on jo todellinen hätä ja voi käydä huonosti.

Eli ihan ehdottomasti teet vaikka mitä, jotta teillä on lapsen kanssa tuo vararaha.
 
storm
Minä tilasin ambulanssin vaikka matkaa oli vain n. 3km. Tämä johtui siitä ettei ollut miestä ja lapsivedet meni joten piti päästä nopeasti sairaalaan. Olisin varmaankin tilannut ambulanssin silti vaikka synnytys olisi alkanut suppareilla.
 
ggg
Minä tilasin ambulanssin vaikka matkaa oli vain n. 3km. Tämä johtui siitä ettei ollut miestä ja lapsivedet meni joten piti päästä nopeasti sairaalaan. Olisin varmaankin tilannut ambulanssin silti vaikka synnytys olisi alkanut suppareilla.
Joo, häke on yleinen Neiti aika, Tikkurilan maalilinja ja yksinäisten senssipuhelin myös :D Onneksi ambulanssin ei tarvitse ottaa ei-kiireellistä synnyttäjää vaan voivat ohjeistaa tilaamaan taksin, tosin siinä samalla joku kiireellinen tapaus voi jäädä vaille hoitoa, mutta eihän se näitä soittelijoita hetkauta...
 
Minä tilasin ambulanssin vaikka matkaa oli vain n. 3km. Tämä johtui siitä ettei ollut miestä ja lapsivedet meni joten piti päästä nopeasti sairaalaan. Olisin varmaankin tilannut ambulanssin silti vaikka synnytys olisi alkanut suppareilla.
Taksilla ei tietenkään voinut 3 km matkaa mennä?

Vai oliko sulla vauva perätilassa tms riskiraskaus, jonka takia ohjeena oli ambulanssin soittaminen heti kun vedet menee?
 
storm
Joo, häke on yleinen Neiti aika, Tikkurilan maalilinja ja yksinäisten senssipuhelin myös :D Onneksi ambulanssin ei tarvitse ottaa ei-kiireellistä synnyttäjää vaan voivat ohjeistaa tilaamaan taksin, tosin siinä samalla joku kiireellinen tapaus voi jäädä vaille hoitoa, mutta eihän se näitä soittelijoita hetkauta...
Neuvolasta annettiin ohjeet että jos lapsivedet menee niin pitää tilata ambulanssi. Toki olisivat voineet ohjata minut menemään taksilla jos niin olisivat halunneet kun ambulanssia soitin :). Mutta päin vastoin ambulanssikuskit antoivat vielä nallenkin syntyvälle vauvalle.
 
storm
Taksilla ei tietenkään voinut 3 km matkaa mennä?

Vai oliko sulla vauva perätilassa tms riskiraskaus, jonka takia ohjeena oli ambulanssin soittaminen heti kun vedet menee?
En minä keskellä yötä perjantaina 3 aikaan todellakaan ala taksia odottelemaan, jonot on sellaiset että lapsi syntyy kotona jos alkaa taksia odottelemaan. Tein kuten neuvottiin ja kaikki meni hyvin :)
 
ot
Kallis matka tuo synnärimatka. Meillä on 3 kk aikaa laskettuun aikaan, ja nyt viime aikoina mies on alkanut puhua, että pitäiskö meidän ostaa auto siltä varalta, että jos lapsi syntyy vaikka perjantaiyönä ja taksia ei saa. :D
 
toinen vieras
[QUOTE="vieras";22658359]Vastaisuuden varalle: Ensi kuusta lähtien, kun teillä on taas rahaa. Laita johonkin jemmaan taksirahat + 50-100 euroa ylimääräistä, johon et koske vaikka olisi millainen tilanne. Se on sitä varten, että vauvan kanssa tulee jotain ongelmaa ja joudutte lähtemään esim. päivystykseen yöllä, ostamaan lääkkeitä tms. Lapsen kanssa ei saisi päästää tilannetta siihen, ettei ole varaa lähteä lääkäriin, jos tarvetta tulee. Mieluummin tuo summa vaikka tuplana, ongelmilla on taipumus kasaantua. Jos kerran joudutte lähtemään lapsen kanssa lääkäriin pikaisesti, on huomattavasti suurempi todennäköisyys, että lapsella on jotain sellaista, että voi tulla toinenkin äkkilähtö.

Kokemuksesta en laskisi todellakaan sen varaan, että odottelisi niin kauan, että lapsi menee niin huonoon kuntoon, että voi soittaa ambulanssin. Silloin on jo todellinen hätä ja voi käydä huonosti.

Eli ihan ehdottomasti teet vaikka mitä, jotta teillä on lapsen kanssa tuo vararaha.[/QUOTE]

Tästä kannattaa ottaa opikseen!
 
yhdyssanat kuntoon..
Pakko taas sanoa. Apua millä synnytys sairaalaan? No onneksi Suomessa useimmiten synnytys hoidetaan sairaalassa. Jos haluaisit vaikka synnyttää hissiin niin siinä ehkä olisikin jo avun pyytämistä. Mutta jos tarkoituksesi oli kysyä "Apua, millä synnytyssairaalaan?" niin luottokorttia käyttämään mikäli löytyy.
 
"vieras"
Tässä on nyt ap:lle tullut jo monta vaihtoehtoa:

-hakea se taksilappu neuvolasta tms.
-ottaa pikavippi taksisummalle
-käyttää luottokorttia (epäilen kyllä, ettei sellaista ole heillä)
-pyytää ystäviltä/sukulaisilta rahaa lainaan
-pyytää ystäviltä/sukulaisilta kyytiä

Luulisi nyt jonkun noista onnistuvan. Ja synnytyssairaala on tosiaan yhdyssana. Suomessa synnytyksen saa yleensä sairaalaan ihan ilman kummempia ongelmia.
 
.....
meilla ei kanssa ollut omaa autoa, kun kolmatta lahdettiin synnyttamaan. sairaala kanssa toisessa kaupungissa. laitokselta sanottiin, etteivat huoli kuitenkaan taksiin, ambulanssi piti tilata.
 
"vvv"
Ihan pakko kyllä kysyä, että miten tämä sairaalaan matkustaminen ei ole tullut mieleen aiemmin? Miksi sitä pohditaan vasta kun alkaa olla jo kiire? Luulisi että tuo olisi tärkeysjärjestykseessä aika korkealla. Itse olen jo alkanut miettiä hoitopaikkaa esikoiselle synnytyksen ajaksi ja olen viikolla 5...
 

Yhteistyössä