Apua, mitä tää vattakipu on???!!

Viime yönä heräsin siihen että mahaa juili aika kovaa. Aattelin eka et ehkä jotain menkkajuilinnan tapasta, sillä odottelen kiertoni alkavan pikkuhiljaa kun synnytyksestä on jo 10kk. Juilinta koveni kuitenkin nopeasti oikeen kivuksi ja ajattelin käväistä vessassa. En päässyt kuitenkaan montaa metriä kun jo lyyhistyin kaksinkerroin eteisen lattialle. Kipu oli aivan sietämätöntä, aivan kuin kivuliaat supistukset, mutta mitään taukoja ei tullut :eek: Huusin vaan mieheni paikalle joka yritti nostaa mut pystyyn, mut kielsin koskemasta. En voinut edes asentoa vaihtaa.Tuntu et kohta menee taju ja sit oksensinkin. Käskin miehen soittaa äkkiä johonki ja hän soittikin päivystykseen, mut eihän ne sieltä mitään voineet, käskivät tilata ambulanssin jos tarve. Aateltiin et odotetaan vartti ja jos ei mee ohi niin sit soittaa. Noin puoli tuntia tota kesti ja mä suurinpiirtein tein kuolemaa, sit se alko helpottaan ihan yhtäkkiä.
Mitähän ihmettä toi voi olla?? :/ Ikinä ollu ennen tollasta. En oo just harrastanu mitään rankkaa liikuntaa enkä ollu kipeenä. Menkkajomotusta on nyt ollu viimepäivinä ja selkäsärkyä ja tosiaan oon odottanu et kuukautiset käynnistyis kun imetän enää vähän. Toisesta lapsestakin haaveilen jo, mutta raskauteen en oikeen usko kun ekakin sai alkunsa hoidoilla ja tosiaan kiertokaan käynnistynyt. Onko mitään ajatuksia kellään tästä? Oisin kiitollinen jo joku vois kommentoida, meinaa en tiä mitä teen jos viä tulee tollanen kohtaus!!
 
Onko sulla mitään vuotoja tms? Kun tuntuis että supistuksen omaiset kivut nyt ei oikein voi johtua muusta kuin jostain naisellisista vaivoista, ei siis mitään ruoansulatusjuttuja ainakaan tms.
Oletteko käyttäneet ehkäisyä? Siis kun sitähän voi raskautua, vaikkei kierto olisi vielä alkanutkaan, jos käy niin mainio flaksi että raskautuu heti ekasta mahdollisesta kierrosta, ja raskauden takia jää tulematta heti ne ekat menkat, jotka synnytyksen jälkeen ois ollu tulollaan.
Kohdun ulkopuolista raskautta tai km ehdottaisin, mutta toisaalta, ainakin keskenmenoon liittyy vuoto, joten... :( En tiedä! Toivottavasti kohtaus ei uusi!! Voi hyvin!! :hug:
 
Ei mitään vuotoo ole ollut. Ja ehkäisyä me ei käytetä, mut eipä niin kauheesti tota seksielämääkään ole ollut ;) Tietty periaatteessa raskaus voisi olla mahdollinen, mutta en kyl oikeen siihen usko kun mul on pco enkä ovuloi luomusti kun ehkä kerran vuoteen ja tosiaan esikkokin sai hoidoilla alkunsa. Hetken itekin mietin et jospa kuitenkin ois niin päässy käymään ja oiskin nyt joku kohdunulkonen, mut kun se kipu kesti sen puolituntia, eikä sen jälkeen oo ollu mitään eli loppuyö ja nyt koko aamu/päivä ihan ok olo eli eiks kohdunulkosessa kipu jotenkin leviä ja jatku vaa? En tiä. Mut kiitti vastauksesta!
 
teeppäs raskaustesti ihan varoiks..
mulla oli just tollanen kipukohtaus silloin kun aloin odottaa kolmosia, eli heräsin yöllä koviin kipuihin, just pääsin kävellen vessaan kumarassa ja viittä vaille etten pyörtynyt kivuista ja kun sain oksennettua niin kipu helpotti hieman, sitä kesti muistaakseni puolisen tuntia. mäkin huusin ja anelin mieheltäni apua ja et tekis jotain..niinku hän ny olis voinut auttaa :LOL: mäkin soitin tuolloin kohtauksen jälkeen päivystykseen ( olin lapsettomuushoidoissa ) ja vastaukseks sain ettei tommonen kuulu raskauteen, on vaan jotain vatsatautii yms. mut raskaustesti näytti positiivista tuolloin, no tästä on aikaa jo liki 5 vuotta ja muistan että tollasia kipukohtauksia tuli joka ilta seuraavan viikon ajan yöllä mutta paljon lievempänä jomotuksena sit rupes helpottaa. ( niin ja lisäyksenä että mullakin on pco. )

tämä nyt oli vain mun kokemus mut toivottavasti sun kivut ei uusiutuis eikä mistään vakavasta olis kyse.

 
Kiitos kurpitsan on nyt r-testi ostettu :D Testailen illemmalla tai aamusta.
Tosin enemmän mäkin nyt sit olen miettinyt et oisko ollu sit tosiaan kysta. Osaako joku viä sitä sanoo et kun mul siis noita ennen ollu ... ainakaan ultrissa näkyny ja mua on ultrattu tosiaan vissiin sen sata kertaa... ja nyt sit ois ollu, niin voiko se tarkottaa et kystia vois siis tulla nyt jatkossakin helpommin? Tai onko niit yleensä sit useempia? Vitsit mie pelkään et joskus viä joudun ton viime öisen kokeen :eek:
 
raskaustesti näytti eilen illalla negaa. Tänään gyne ultras multa 4cm kystan toisesta munasarjasta :( ja se oli jotenkin osittain puhjennu/vuotanu et ilmeisesti se kipu sitä oli. Et tulimpa vaan tännekin kertoon...
 

Yhteistyössä