apua!! olen 14v ja 85 kiloa

  • Viestiketjun aloittaja hädissäni olen
  • Ensimmäinen viesti
hädissäni olen
moi!
olen 158 cm. sukupuoleltani tyttö. olen huolissani siitä miten painan 85 kiloa. harrastan lentopalloa kolme kertaa viikossa ja kävelen kouluun aamuisin 3 km + paluumatka. kuitenkin paino ei tipu millään. tiedän hyvin että olen yli painoinen. terkkari sanoi että hyvä paino olisi 70 kg tai 65 kg. olen hyvin liikunnallinen ja syön karkkia hallitusti viikossa. muuten syön terveellisesti. mikä vikana??
 
vierailija
Veikkaisin, että syöt liian isoja annoksia. Eli liian paljon ruokaa kerralla.

Annoksien pienentäminen on helpoin tapa laihtua. Lisäksi kannattaa pitää huoli siitä, että on kunnolla nälkäinen ennen kuin ryhtyy syömään.
 
vierailija
moi!
olen 158 cm. sukun lenpuoleltani tyttö. olen huolissani siitä miten painan 85 kiloa. harrastatopalloa kolme kertaa viikossa ja kävelen kouluun aamuisin 3 km + paluumatka. kuitenkin paino ei tipu millään. tiedän hyvin että olen yli painoinen. terkkari sanoi että hyvä paino olisi 70 kg tai 65 kg. olen hyvin liikunnallinen ja syön karkkia hallitusti viikossa. muuten syön terveellisesti. mikä vikana??
Oletko ihan varma? Ettet sittenkin ole muunsukupuolinen`?
 
vierailija
Oletko ihan varma? Ettet sittenkin ole muunsukupuolinen`?
Jos ei identitifioi itseään nais- tai miespuoliseksi vaan joksikin tuhansista muista sukupuolista niin saavuttaa feministien varauksettoman kunnioituksen ja absoluuttisen suojan kaikenlaista heidän toteuttamaansa demonisointia vastaan. Feminismi on nykypäivän valtaideologia, joten heidän kanssaan kannattaa olla samassa kelkassa vaikka ei tosiasiassa jakaisikaan heidän mielipiteitään.
 
vierailija
Älä kuuntele näitä haukkumisia ja huonoja neuvoja. Pientä korjausta ruokavalioon, älä hätäänny. Ruokavalio on järkevin painonpudotuksessa, liikunta tukee sitä. Hyvä, että huomasit ajoissa painonnousun. Puhu äitisi ja terveydenhoitajan kanssa. Pyydä konkreettista apua ei pelkkää ihannepainon kerrontaa. Liikuntaa jo harrastat, hienoa. Saatat vielä kasvaa pituutta, mikä pudottaa painoa. Kannattaa tutustua Tomi Kokkoon ja puhtaaseen ruokaan.
 
hädissä olen
tarkennan vielä että karkkia on hallitusti kaks riviä suklaalövystä per viikko. ja kilpirauhas arvot on testattu eikä mitään löytynyt. ja en syö kuin kaksi kertaa päivässä
 
vierailija
tarkennan vielä että karkkia on hallitusti kaks riviä suklaalövystä per viikko. ja kilpirauhas arvot on testattu eikä mitään löytynyt. ja en syö kuin kaksi kertaa päivässä
Olisiko parempi jos söisit esim neljä kertaa päivässä mutta alle puolet pienempiä annoksia kuin nyt? Jos syö harvoin niin se herkästi houkuttelee liikasyöntiin, koska nälkä saattaa olla kova ennen syömistä ja sitä automaattisesti ajattelee, että pitää tankata energiaa varastoon koska seuraavaan ateriaan on pitkä aika.
 
vierailija
Jos ei identitifioi itseään nais- tai miespuoliseksi vaan joksikin tuhansista muista sukupuolista niin saavuttaa feministien varauksettoman kunnioituksen ja absoluuttisen suojan kaikenlaista heidän toteuttamaansa demonisointia vastaan. Feminismi on nykypäivän valtaideologia, joten heidän kanssaan kannattaa olla samassa kelkassa vaikka ei tosiasiassa jakaisikaan heidän mielipiteitään.
Liittyi asiaan kuinka? Olen miettinyt ettei kaikki ihmiset tunne kuuluvansa kumpaankaan sukupuoleen jo paljon ennen kuin asiasta tuli puhetta julkisuudessa. Kaikkina aikoina, kaikissa kulttuureissa on ollut tälläisiä ihmisiä. Turha sotkea asiaa feminismiin tai johonkin poliittisiin suuntauksiin tai pilkata tuolla tapaa. Miksi erilaisuus on uhka? Miksei saa ihminen olla oma itsensä? Minä olen konservatiivinen monessa asiassa ja kristitty, en silti koe "muunsukupuolisuutta" uhaksi millään tavalla.
Ap:lle sanoisin että ehkä syöt liikaa. Pienennä annoksia. Makea minimiin. Vaikket koko ajan syökään. Tarvittaessa lääkäriin jos ei paino ala tippua.
 

Yhteistyössä