Apua, olen raskaana ja syönyt melkein paketillisen kipparijuustoa viikon aikana! :O

  • Viestiketjun aloittaja daijju
  • Ensimmäinen viesti
mummeli
Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Nyt sulle tulee keskenmeno. Voi kun olit tyhmä ja söit sulatejuustoa.
kuules teini, sulla alkaa just matikantunti. hophop! pois netistä roikkumasta, täällä voit pian oppia jotain sellaista, mitä et opi kirjoista.
 
Mari
Listeriavaara, mutta tosiaan sitä vaaraa ei pastöroidusta maidosta tehdyissä ole.

Ja määrällä ei siinä kohtaa ole välilä. Jos syöt nokareen, voit samantien vetästä koko paketin. Siitä nokareesta se jo tarttuu, jos on tarttuakseen.

 
se
on muuten tuore juusto mikä on *kielletty*..listerian takia.. ja tiedoks ei se listeria joka purkissa elä..

sulatejuustoja..tavallisia juustoja ja jopa metukkaa olen popsinut ja suklaata..ja salmiakkia..

paineet ok ja painoa tullut 3kg.. lapsi itse n.1600g jo ja viikoja paripäivää vaille 30
 
Jenis
Vaihtelee nuo ohjeet neuvoloittain. Meillä suositellaan, että pehmeät juustot, eli tuore- ja sulatejuustot, käytetään heti pakkauksen avaamisen jälkeen siksi että ne pilaantuu herkemmin kuin kovat juustot. Tota listeriariskiä ei käsittääkseni pitäisi pastöroiduissa maitotuotteissa olla, ja kaikki (?) Suomessa myytävät maitotuotteet on pastöroitu.
 
w
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kesäkurpitsa:
ja sulatejuuston syöminen on kamalaa, koska?
Koska neuvolantäti käski välttelemään niitä.
Missä neuvolassa sä oot käynyt?

Espoon virallisissa suosituksissa home- ja tuorejuustoista:

"Pastöroidut tuotteet, joiden
valmistus ja säilytys tapahtuu tarkasti
valvotuissa olosuhteissa, ovat
turvallisia käyttää (kotimaisten,
suurten valmistajien tuotteet)"
 
Alkuperäinen kirjoittaja se:
on muuten tuore juusto mikä on *kielletty*..listerian takia.. ja tiedoks ei se listeria joka purkissa elä..

sulatejuustoja..tavallisia juustoja ja jopa metukkaa olen popsinut ja suklaata..ja salmiakkia..

paineet ok ja painoa tullut 3kg.. lapsi itse n.1600g jo ja viikoja paripäivää vaille 30
No miksei meetvurstia sais syödä??
 
maalaisjärki
Voisko taas ottaa sen maalaisjärjen käyttöön ja lopettaa turhan vouhkaamisen.
Ja sitten sellainen pikku vinkki, että sulatejuusto on sitten ihan eri asia kuin tuorejuusto. Raakamaidosta tehtyjä tuorejuustoja tulee välttää.
 
mit?
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki:
Voisko taas ottaa sen maalaisjärjen käyttöön ja lopettaa turhan vouhkaamisen.
Ja sitten sellainen pikku vinkki, että sulatejuusto on sitten ihan eri asia kuin tuorejuusto. Raakamaidosta tehtyjä tuorejuustoja tulee välttää.
Sanokaahan esimerkkejä Suomessa myytävistä raakamaidosta tehdyistä tuorejuustoista.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki:
Voisko taas ottaa sen maalaisjärjen käyttöön ja lopettaa turhan vouhkaamisen.
Ja sitten sellainen pikku vinkki, että sulatejuusto on sitten ihan eri asia kuin tuorejuusto. Raakamaidosta tehtyjä tuorejuustoja tulee välttää.
No itse asiassa pehmeä juusto kuin pehmeä juusto, ton pilaantumisriskin osalta. Maalaisjärkeä vois käyttää esim. tuon raakamaito-asian suhteen - ei taida ihan normimarketin hyllyltä löytyä raakamaidosta tehtyä tuorejuustoa ;)
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Vaihtelee nuo ohjeet neuvoloittain. Meillä suositellaan, että pehmeät juustot, eli tuore- ja sulatejuustot, käytetään heti pakkauksen avaamisen jälkeen siksi että ne pilaantuu herkemmin kuin kovat juustot. Tota listeriariskiä ei käsittääkseni pitäisi pastöroiduissa maitotuotteissa olla, ja kaikki (?) Suomessa myytävät maitotuotteet on pastöroitu.
Suomessa saa kai myydä mutta ei valmistaa pastöroimattomasta maidosta juustoja.
Mutta tosiaan valion ja ingmanin juustot ovat varmasti ok.
 
maalaisjärki
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärki:
Voisko taas ottaa sen maalaisjärjen käyttöön ja lopettaa turhan vouhkaamisen.
Ja sitten sellainen pikku vinkki, että sulatejuusto on sitten ihan eri asia kuin tuorejuusto. Raakamaidosta tehtyjä tuorejuustoja tulee välttää.
No itse asiassa pehmeä juusto kuin pehmeä juusto, ton pilaantumisriskin osalta. Maalaisjärkeä vois käyttää esim. tuon raakamaito-asian suhteen - ei taida ihan normimarketin hyllyltä löytyä raakamaidosta tehtyä tuorejuustoa ;)

Juuri näin!

Kommenttini viittasi siihen kun täällä mammat vouhkaa kun on syönyt Valion Viola tuorejuustoa tai aamupaljuustoa.

Kertokaa minullekkin jos ja kun noita oikeasti kiellettyjä juustoja meidän kauppojen hyllyiltä löydätte.
 

Yhteistyössä