Apua! Olis kysymys menkoista....

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla on menkat myöhässä nyt neljättä päivää, raskaustestit negoja. Mulla oli pms oireet, jotka kuvittelin raskausoireiksi, oli niin vahvat. Toissapäivänä touhuilujen jälkeen kävin vessassa ja paperiin tuli limaa jossa oli rusehtavaa vuotoa seassa...luulin että alkoi menkat, vaan siihen ne jäi, ei alkanutkaan. Mulla on pikkuhiljaa kadonnut kaikki oireet :O en nyt ymmärrä yhtään, oliko mun menkat tuossa vai mikä on... Laskin että JOS olisin raskaana, niin viikkoja olis 4+3 ja kyllä kai silloin jo näkyis testissäkin... Onko kellään ollut vastaavaa?
 
Itsellä myös kierrot kun on ollut niin ei pituisia niin hankala oli mietti onko raskaana vai ei.. Varmaan odottelu on parasta ja esim terv as. soitto ja kerrot tilanteen. He kertovat sitten miten toimia ja antavat opastuksen. Toivotaan että kaikki on hyvin niin kuin varmaan onkin. Minulla testi näytti positiivista noin 4 päivää kun olisi pitänyt alkaa ja sekin oli aivan haalea viiva, joka vahvitui todella hitaasti mutta nytten pikkuinen matkassa mukana.
 
vierailija
Täällä ap jälleen... Menkat nyt myöhässä 22-23 päivää. Kaikki testit negoja. Tuntuu, että pms jyllää koko ajan, mulla on ihan kamala olo. Alavatsaa juilii, selkä on kipeä, ilmavaivoja jne. Oon jonossa lääkärille, saatan päästä jo tällä viikolla jos tulee peruutusaikaa... Ei ikinä ole ollut tällaista. Voiko terveelliset elämäntavat aiheuttaa tätä? Tein elämäntaparempan vuoden alussa ja olen laihtunut 20kg, ylipainoa on vieläkin kuitenkin kymmenisen kiloa, ja painonpudotusvauhti on ollut 200g-1kg viikossa. Nyt mun paino ei oo enää pudonnut, ja turvotus on aikamoinen. Näytän siltä kuin olisin raskaana, ylävatsakin on turvonnut... Onko kellään ollut vastaavaa, mitä tää voi oikein olla?? T. Ap
 
Pin
Mulla myöhästyy aina useita päiviä, joskus viikonkin jos olen kovin stressaantunut. Kerran myös oli viikon myöhässä kun laihdutin vähän reilu viikossa monta kiloa, käytännössä nälkäkuurilla olin hetken kun ärsytti mussutuskilot enkä jaksanut kauaa niiden poistumista odotella...

Voihan ne myöhästyä monestakin syystä, mulla nykyään enemmän myöhästyy kuin on ajallaan, enkä ole kyllä ollut raskaana ainakaan tietääkseni.
 
Pin
Täällä ap jälleen... Menkat nyt myöhässä 22-23 päivää. Kaikki testit negoja. Tuntuu, että pms jyllää koko ajan, mulla on ihan kamala olo. Alavatsaa juilii, selkä on kipeä, ilmavaivoja jne. Oon jonossa lääkärille, saatan päästä jo tällä viikolla jos tulee peruutusaikaa... Ei ikinä ole ollut tällaista. Voiko terveelliset elämäntavat aiheuttaa tätä? Tein elämäntaparempan vuoden alussa ja olen laihtunut 20kg, ylipainoa on vieläkin kuitenkin kymmenisen kiloa, ja painonpudotusvauhti on ollut 200g-1kg viikossa. Nyt mun paino ei oo enää pudonnut, ja turvotus on aikamoinen. Näytän siltä kuin olisin raskaana, ylävatsakin on turvonnut... Onko kellään ollut vastaavaa, mitä tää voi oikein olla?? T. Ap
Stressaatko sä kovasti jotain juuri nyt? Onko elämässä joku stressaava asia tällä hetkellä? Toisilla voi herkemminkin keho tajuta, että nyt ei lisäännytä kun on tämä "huono aika". Fiksu luonto. :D
 
vierailija
Stressaatko sä kovasti jotain juuri nyt? Onko elämässä joku stresgsaava asia tällä hetkellä? Toisilla voi herkemminkin keho tajuta, että nyt ei lisäännytä kun on tämä "huono aika". Fiksu luonto. :D
En mä ainakaan tietoisesti stressaa, ei oo mitään syytä... Mulla on ollut toiminnallinen kysta muinoin munasarjassa, mutta se aiheutti jatkuvat kuukautiset. Sais kyllä alkaa menkat ja äkkiä, tää turvotus ja kiukkuisuus jo viikkoja putkeen alkaa tympiä :D
 
Täällä ap jälleen... Menkat nyt myöhässä 22-23 päivää. Kaikki testit negoja. Tuntuu, että pms jyllää koko ajan, mulla on ihan kamala olo. Alavatsaa juilii, selkä on kipeä, ilmavaivoja jne. Oon jonossa lääkärille, saatan päästä jo tällä viikolla jos tulee peruutusaikaa... Ei ikinä ole ollut tällaista. Voiko terveelliset elämäntavat aiheuttaa tätä? Tein elämäntaparempan vuoden alussa ja olen laihtunut 20kg, ylipainoa on vieläkin kuitenkin kymmenisen kiloa, ja painonpudotusvauhti on ollut 200g-1kg viikossa. Nyt mun paino ei oo enää pudonnut, ja turvotus on aikamoinen. Näytän siltä kuin olisin raskaana, ylävatsakin on turvonnut... Onko kellään ollut vastaavaa, mitä tää voi oikein olla?? T. Ap
Luultavasti jos olet testaillut monia viikkoja oletetun menkkojen alkamispäivän jälkeen, niin et ole raskaana. Joskus kierto voi mennä hormonaalisista syistä sekaisin tai esimerkiksi juuri stressi tai jotkut päihteet tai jos on syönyt tosi niukasti (myös tiukat treenit) Itselläni joskus laihduttaessa jätti yhdet kuukautiset välistä ja seuraavat tuli normaalisti. Tutullani oli 3 kk menkut pois ja tulivat viimein.. hänen kohdallaan kyllä syyt oli mielestäni selkeät siihen..

Kannattaa lääkärissä käydä tai ainakin soita ja kysy mielipidettä että miten toimia.. Säännöllinen ruokavalio ja terveelliset elämäntavat edesauttaa aina meidät pysymään terveenä ja elimistön toiminnan tasaisena :)
 

Yhteistyössä