apua,omassa päässä ei raksuta!!!

  • Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti
toinen vieras
Itse en ymmärrä miksi pitää laittaa samankaltaiset nimet lapsille? Miksi niiden pitää sointua keskenään? Mielestäni on mautonta antaa esim. Ada ja Ida tai Miko ja Miro. (esimerkkejä).

Samoin monilla on periaate että annetaan jokaiselle lapselle samalla kirjailmella alkava nimi. Ystävälläni on 4 lasta ja kaikki alkaa samalla kirjaimella ja on vielä samankaltaiset nimet. Menen koko ajan sekaisin kuka oli kuka.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2005 klo 22:12 toinen vieras kirjoitti:
Itse en ymmärrä miksi pitää laittaa samankaltaiset nimet lapsille? Miksi niiden pitää sointua keskenään? Mielestäni on mautonta antaa esim. Ada ja Ida tai Miko ja Miro. (esimerkkejä).

Samoin monilla on periaate että annetaan jokaiselle lapselle samalla kirjailmella alkava nimi. Ystävälläni on 4 lasta ja kaikki alkaa samalla kirjaimella ja on vielä samankaltaiset nimet. Menen koko ajan sekaisin kuka oli kuka.
aivan. siksi meillä on periaate et kaikki lapset alkaa eri kirjaimella. viakka ovat aika lailla saman tyylisiä, vanhoja suomalaisia nimiä. mutta ei sekotu helposti...
 
kupla73
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 12:50 miettii kirjoitti:
eli meillä on poika nimeltään Miro Kristian,tytölle kyllä on nimi jos tyttö tulee mutta entä pojalle,ehdotuksia!?!?
Pakko kommentoida..
Mulla la 31.7 ja jos poika tulee siitä tulee Miro ???? Kristian!
Teitin poijalla IHANA NIMI!
 
No meillä ei ollut miehen kanssa muuta vaatimusta lasten nimillä, kun suositaan vanhaa. Lapsista tuli Lotta, Eemil, Elias ja Iida.
Joskus vieläkin mietitään onko Eemil ja Elias liian samankaltaisia. No nyt niitä on myöhäistä vaihtaa edes toiseen nimeen kun pojat 7 ja 4v.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.07.2005 klo 22:12 toinen vieras kirjoitti:
Itse en ymmärrä miksi pitää laittaa samankaltaiset nimet lapsille? Miksi niiden pitää sointua keskenään? Mielestäni on mautonta antaa esim. Ada ja Ida tai Miko ja Miro. (esimerkkejä).

Samoin monilla on periaate että annetaan jokaiselle lapselle samalla kirjailmella alkava nimi. Ystävälläni on 4 lasta ja kaikki alkaa samalla kirjaimella ja on vielä samankaltaiset nimet. Menen koko ajan sekaisin kuka oli kuka.
samaa mieltä, siinä on nimet, ainakin tämmöisellä hömeröllä tädillä, ollut usein sekaisin. joskus miettii, et ihan piruuttako ne vanhemmat niin samanlaisia nimiä lapsilleen laittaa? ;)
 
miettii
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.07.2005 klo 20:58 kupla73 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 12:50 miettii kirjoitti:
eli meillä on poika nimeltään Miro Kristian,tytölle kyllä on nimi jos tyttö tulee mutta entä pojalle,ehdotuksia!?!?
Pakko kommentoida..
Mulla la 31.7 ja jos poika tulee siitä tulee Miro ???? Kristian!
Teitin poijalla IHANA NIMI!
kiitos,niin meidänkin mielestä =)

siihen olen päätynyt että ainakaan MIKO ei lapsesta tule,on se sen verran lähellä Miroa,mutta vielä mietitään!!! Kiitos kaikille vastauksista!!! =)
 
Minun on taas pakko kommentoida tuota teidän tytönnimi-vaihtoehtoa, että todella kaunis nimi. Mun tyttöni Moona Elisa.

Pojalle vois keksiä myös jonkun J:llä alkavan nimen, M ja J kun istuvan hyvin toisiinsa. Miten ois joku nelikirjaiminen J:llä alkava nimi kuten Jiri, Jere, Jimi, Jero, Juho, Jari, Jiro, Jori...
 
miettii
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.07.2005 klo 21:28 helka kirjoitti:
Minun on taas pakko kommentoida tuota teidän tytönnimi-vaihtoehtoa, että todella kaunis nimi. Mun tyttöni Moona Elisa.

Pojalle vois keksiä myös jonkun J:llä alkavan nimen, M ja J kun istuvan hyvin toisiinsa. Miten ois joku nelikirjaiminen J:llä alkava nimi kuten Jiri, Jere, Jimi, Jero, Juho, Jari, Jiro, Jori...
idea onhyvä,mutta meidän suvussa on niin paljon J:llä alkavia poikia että alkaa mennä jo nimet sekaisin,mutta silti tuo JIMI jäi raksuttamaan takaraivoon MIRO JA JIMI hmmm... täytyy miettiä!!!

Ja tuosta Niko nimestä pidän myös kovasti,mutta katsotaan nyt =)
 

Yhteistyössä