apua...pelottaa

pitäis varata aika munatorvienaukiolotutkimukseen. Pelottaa ihan vietävästi. Kertokaa mulle kokemuksia niin hyviä kuin huonojakin. Lääkäri kyllä sanoi etä ei usko sielä olevan mitään häikkää, mutta tehdään nyt kuitenkin....
 
mmm
Mä otin aamulla ennen tutkimusta Burana 600mg, kun olin ohjeeksi niin saanut. Mulla ainakin toimi jonkin verran. Pelkäsin siis hirveesti, mut ei se kauheen paha ollut. Jonkin verran tuntui ilkeältä/kivuliaalta kun sitä ilmaa? sinne pumpattiin. Mut onneks ei olleet tukossa, niin ei käynyt niin kipeetä. Kuulemma kivuliaampi jos ovat tukossa.

Onnee tutkimukseen :)
 
Moikka!

Joo, ota ihmeessä särkylääke ennen tutkimusta. Ite otin Burana 600mg. Muakin pelotti aika tavalla, kun olin kuullut, että se voi olla kivuliasta. Mutta mulla ainakin lääkäri oli tosi mukava ja selitti koko ajan mitä teki ja mitä seuraavaksi tapahtuu, ja se auttoi siihen jännitykseen. Ja loppujen lopuksi se kipu oli sellasta menkkakipua, eli ei ollenkaan mitään ihan hirveetä. Eikä sitä tosiaan kestänyt kauaa. Mulla oli putket auki, joten se saattoi vaikuttaa.

Mutta siis sitä vaan helposti jännittää liikaa ja sitten kun ei osaa rentoutua, niin saattaa olla kivuliasta ihan sen vuoksi. Mutta jos jo ajatus pelottaa ihan valtavasti, niin pyydä ihmeessä kipulääkitys. Ja toivottavasti saat mukavan lääkärin, se auttaa tosi paljon. =)

Tsemppiä!

Kurreliini
 
Otin kaksi 400:ta buranaa n. tuntia ennen toimenpidettä ja luulen että sekin oli turhaa. Mua ei sattunut yhtään, eikä tuntunut edes ilkeältä.
Olin kanssa kuullut kauhutarinoita kaikilta ja pelotti, mutta se oli aivan turhaa.
Tsempityksiä ;)
 
Kyllä se oli ihan kestettävä kokemus. Sattui hetken niinkuin kovat kuukautiskivut, muttei mitenkään kestämättömästi, ja koko tutkimus oli hetkessä ohi. Mäkin jännitin kamalasti etukäteen ihan turhaan. Tsemppiä sinulle, hyvin se sujuu =)
 
ehkä vähän helpottaa kun kerrotte tälläisiä kokemuksia...oon menettänyt yö unet kun oon miettiny niin paljon sitä tutkimusta. kauan se muuten kestää, ku noin papereis lukee et 20 minuuttia.....kauheen pitkään.....
 
Ei siinä niin kauaa kyllä mennyt, viis minuuttia korkeintaan minulla kesti. En tiedä miten muilla, mutta mulla se ainakin oli tosiaan ihan hetkessä ohi. Varattu minulla oli aikaa toimenpiteeseen 30min., itsekin luulin että tutkimus kestää tyyliin sen ajan.
 
Täällä myös, minä otin aamulla yhden burana 400mg ja puoli tuntia ennen toimenpidettä. Sillä saa parhaan mahdollisen (käsikauppalääkkeillä)puudutuksen ja minulla auttoi hyvin:)
Pelkäsin aivan kuollakseni ja tärisin mennessäni sinne...mutta sitten myöhemmin ihan hävetti kun ei s tuntunut kuin pienenä menkkakipuna:)

Älä pelkää, siihen ei ole kukaan kuollut! Ainakaan minun lääkärin kolmenkymmeneen vuoden aikana:)
 
Boe
Mua pelotti kanssa ihan sikana kun joka paikassa toitotetaan, että se voi olla kivulias juttu. Mä vetäisin 800 mg Buranaa n. tunti ennen. Toimenpide ei tuntunut yhtään sen kummallisemmalta kuin sisätutkimus. Mutta jokainenhan meistä kokee kivunkin eri tavalla. Tsemppiä, se on nopeammin ohi kun uskotkaan :)
 
Minä olin kuullut vain "ei tunnu missään" kommentteja, joten en ollut valmistautunut kipuun, joka oli aika kova. Alla oli 800mg buranaa.

Mutta toimenpidehän keskeytetään jos se käy sietämättömäksi. Ja minulla ei tullut mieleenkään pyytää keskeytystä. Sen sijaan jos joutuisin toisen kerran pyytäisin vahvempaa lääkitystä ja ottaisin miehen pitämään kädestä, enkä jättäisi odotushuoneeseen. Tosin kannattaa varmaan kokeilla ilman vahvempaa lääkitystä ensin.

Kuten sanottu en usko, että olisi tuntunut niin paljon jos olisin valmistautunut siihen, että voi kirpaista. Ja sinä tunnut valmistautuneen!

Siitä selviää täysjärkisenä! Oikeasti!

Amodini
 

Yhteistyössä