Apua! raskaus ja umnetus *ällövaroitus*

  • Viestiketjun aloittaja aaapeee
  • Ensimmäinen viesti
aaapeee
Auttakaa. Olen raskaana (rv 19) ja olen jo useita viikkoja kärsinyt erittäin pahasta ummetuksesta. Johtuu varmasti monesta asiasta, olen ollut erittäin pahoinvoiva alusta asti, joten sekä liikunta että nesteiden saanti että kuitujen saanti on varmasti huonoa. Olen syönyt sitten luumuja päivittäin, siis kuivattuja tai lasten luumusosetta monta purkkia päivässä. Levolacia olen myös kokeillut sekä peräruiskeita. Noin kerran viikossa olen joutunut tyhjentämään suolen auttamalla käsin. Eli käytännössä kaivamalla kakkaa ulos suolesta, koska on niin kovaa ja tahnaista ettei muuten tule ulos. Ongelma on se, että tunnen kuitenkin kuinka suoli on täynnä ja joskus massa jopa työntyy jo puoliksi ulos. Sattuu muuten ihan helvetisti, kun se jää tuohon peräaukon suulle eikä liiku enöö mihinkäön suuntaan. Ei ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin avittaa käsin. YÖK.

Nyt en enää tiedä, mitä tekisin. Joka kerta ajattelen, että nyt homma alkaa varmaan sujua paremmin, kun sain tulpan pois edstä. Mutta muutosta ei ole tullut. Minua on alkanut pelottaa, että voinko vahingoittaa jotai kaivamalla? Kauhukuva on siis se, etten kohta pysty käymään enää normaalisti vessassa, suoli jotenkin laiskistuu. Mutta kun ei sieltä itsestäänkään mitään tule. Eilisaamusta asti taas ollut kauhea hätä. Käynyt useita kertoja istumassa, mutta mitään ei tule ulos, sattuu vaan. Ja pukamat kasvaa.

Apuasi epätoivoisesti kaivaten!
 
Movicol tai Pegorion. Ja syöt sitä jatkuvasti. Vaikka ensin aamuin illoin ja sitten kun homma pelittää, kerta päivään. Etkä lopeta vaikka vatsa toimiskin normaalisti, ainakaan raskausaikana. Myöhemmin voit taas kokeilla olla ilman. Noihin kun ei suoli tule "riippuvaiseksi" toisin kuin peräruiskeisiin ym. Ja juot vettä. Kyl se siitä.
 
Kokeilepa laittaa sormi emättimeen jo pari päivää aiemmin ja sieltä työntää ulostemassaa taaksepäin ja samalla ponnista. Tarvittaessa tue myös välilihaa emättimen luota, jolloin massa liikkuu vain oikeaan suuntaan. Sain itse gyneltä tällaiset ohjeet samaan ongelmaan ja toimi. Nyt käyn vessassa lähes päivittäin isolla asialla (rv35), eikä minun tarvitse koskea ulosteeseen, vain emättimeen ja ajoittain välilihaan.
 
"hei"
VETTÄ. Juot paljon vettä, paljon normaalia enemmän. Vedentarve kasvaa raskauden aikana ja tietyt ruokavaliot lisäävät sitä muutenkin.

Itse olen huomannut raskauksieni aikana, ettei kertaakaan saa päivän aikana tulla jano. Silloin on jo myöhäistä ja tuloksen huomaa seuraavana päivänä vessassa. Mutta kun juot ennakoivasti lasin aina keittiöön mennessäsi jne. kakka luistaa ilman ongelmia ulos. Ei niinkään se kuitu sun muu, vaan VESI. Ei vichy-vesi eikä mikään muu kuin tavallinen vesi.

Älä kuitenkaan koita korjata tilannetta juomalla litraa kerrallaan. Se ei tehoa samalla tavalla, elimistö ei pysty ottamaan kerralla litraa vastaan. Toki, jos kamala jano on, voit juoda enemmänkin kerrallaan, mutta avainsana on tuo tasaisesti päivän mittaan ja sinänsä se lasi kerrallaan.
 
Kyllä se meneee ohi
Itsellä oli juuri samanlaista "vaivaa". Helpotti siinä rv 20. jälkeen.

Ei auttanut oikein mikään ja oli tosi h*lvetillistä ja kivuliasta. Käytin Microlax -peräruiskeita jotka auttoivat "vähän joskus".. Oksentelin kaiken nyt muutenkin ulos, -aamusta iltaan. Niin eipä mikään kuitujen lisääminenkään helpottanut..
Jäi vähän kammo tuosta käydä kakalla, mutta nyt >rv30. sujuu jo paljon helpommin.. :D
Kauhein kokemus oli, kun parin peräruiskeen ja vesiruiskeenkaan jälkeen "tuska" vaan paheni ja en pystynyt edes kävelemään. Piti vaan maata mahallaan noin >12 tuntia ja suoli supisteli 'erittäinkin' kivuliaasti sen koko kellon ympäryksen ajan, sattu aivan hemmetisti ja vähän jo itkinkin kivusta.
Sitten sen noin 12 tunnin päästä se kakkeli luovutti ja suostui tulemaan ulos uuden peräruiskeen kera.. En ole kyllä koskaan nähnyt niin paksua kakkaa kuin niinä viikkoina aina tuli, joku juomalasin kokoinen halkaisialtaan oleva dildokin olisi varmaan vaan mennyt sisälle tuosta vaan.. :D
Toivottavasti et nyt pelästy tuota, en toivo tuota tuskaa kyllä kenellekkään..

Eli pari peräruisketta ja "itsetehty peräruiske" keitetystä vedestä helpottivvat sen pahimman "peräaukon venyttäjän" kanssa.. Toivottavasti helpottais sullakin kohta.
 
aaapee
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä se meneee ohi;28483590:
Itsellä oli juuri samanlaista "vaivaa". Helpotti siinä rv 20. jälkeen.

Ei auttanut oikein mikään ja oli tosi h*lvetillistä ja kivuliasta. Käytin Microlax -peräruiskeita jotka auttoivat "vähän joskus".. Oksentelin kaiken nyt muutenkin ulos, -aamusta iltaan. Niin eipä mikään kuitujen lisääminenkään helpottanut..
Jäi vähän kammo tuosta käydä kakalla, mutta nyt >rv30. sujuu jo paljon helpommin.. :D
Kauhein kokemus oli, kun parin peräruiskeen ja vesiruiskeenkaan jälkeen "tuska" vaan paheni ja en pystynyt edes kävelemään. Piti vaan maata mahallaan noin >12 tuntia ja suoli supisteli 'erittäinkin' kivuliaasti sen koko kellon ympäryksen ajan, sattu aivan hemmetisti ja vähän jo itkinkin kivusta.
Sitten sen noin 12 tunnin päästä se kakkeli luovutti ja suostui tulemaan ulos uuden peräruiskeen kera.. En ole kyllä koskaan nähnyt niin paksua kakkaa kuin niinä viikkoina aina tuli, joku juomalasin kokoinen halkaisialtaan oleva dildokin olisi varmaan vaan mennyt sisälle tuosta vaan.. :D
Toivottavasti et nyt pelästy tuota, en toivo tuota tuskaa kyllä kenellekkään..

Eli pari peräruisketta ja "itsetehty peräruiske" keitetystä vedestä helpottivvat sen pahimman "peräaukon venyttäjän" kanssa.. Toivottavasti helpottais sullakin kohta.
Kiitos, tämä helpotti erityisesti, niin kauheaa kuin se onkin :) Sama ongelma mulla, eli kuukausia oksentelua takana, ei pysy juuri mikään sisällä. Nesteitä olen saanut varmaan parhaimmillaan menemään litran verran päivässä. Niin että eihän tämä tilanne ihme ole... eiköhän se tästä!
 
toimii
Kokeilepa laittaa sormi emättimeen jo pari päivää aiemmin ja sieltä työntää ulostemassaa taaksepäin ja samalla ponnista. Tarvittaessa tue myös välilihaa emättimen luota, jolloin massa liikkuu vain oikeaan suuntaan. Sain itse gyneltä tällaiset ohjeet samaan ongelmaan ja toimi. Nyt käyn vessassa lähes päivittäin isolla asialla (rv35), eikä minun tarvitse koskea ulosteeseen, vain emättimeen ja ajoittain välilihaan.
Aivan mahtavaa, toimi heti! Ja helppoakin oli. Kiitos!
 
Omar
I had a set of chessmen that had the K and Q looikng like actual people, the pawns as little armored soldiers, etc. When my son played with them at the age of 4 or 5, they were indeed soldiers. When my daughter played with them at the same age, K and Q were mom and dad and all the rest were their children, and they had tea parties and things.
 

Yhteistyössä