Apua??!! Rv 8, vast 5+5 ??? :(

Elikkäpäs,onko kelläänmitääntietoa, tai vastaavanlaista kokemusta....??

Tänään oli tuo varhaisultra (itse laskenut,sekä neuvola,että viikkoja 8+1). Kuitenkin ultrassa sanottiin, että vastaa 5+5 vkoa,ja CRL 2mm. Kohdunsuu kiinteä,kiinni,pituus 3cm.
Noin siis korttiin merkattu.

Lapussa:

UÄ: Kohdunsisäinen raskaus, ruskuaispussi+,CRL 2mm vastaa h5+5, syke +,hidas.Ei nestettä vap. vatsaont.

Mitään selkoa ei lääkäriltä saanut, eipäpaljon puhellut ja muutenkin erittäin ihmeellinen lääkäri.... 10-15min kesti ja 84e pyysi KELAkorvausten JÄLKEEN.

Pyysi varaamaan ajan vielä 2 vko päähän.

Osaakos kukaan auttaa??
 
?
miks pitää mennä yksityiseen ultraan? eikai ne kunnan maksamat ultrat maksa ittelle varsinaisesti mitään?
jos sä lasket viikot panopäivästä ja lääkäri sillä ihme neuvolasysteemillä, jossa aina 2 viikkoo enemmän, muistaakseni?
 
mom
Olisi kannattanut tentata sitä lääkäriä, vähän turha kysellä täältä.
Onhan hedelmöittyminen voinut olla myöhempänä.
uusintaultrassa kahden viikon päästä varmasti tarkentuu.
 
Onko sinulle pitkä tai epäsäännöllinen kierto? Neuvolassa laskevat aina viimeisten kuukautisten alkamispäivästä, mutta jos on pitkä kierto, se ei pitää paikkaansa. Minulla oli esikoista yrittäessään kierto 26-40pv. Np-ultrassa mennessä oli neuvolan mukaan rv 11+6, mutta kappas vaan, ultra antoikin rv 9+6. Eli olin hedelmöitynyt ton pitkän kierron mukaisesti. La siirtyi silloin lokakuusta marraskuulle =)
Onnea raskaudesta :flower:
 
kukeseen:
Joo,on melko epäsäännöllinen, saattaa välillä heitellä viikolla-parillakin....Varmaan jotai 28-40pvää saattaa olla tuo kierto (tarkkaa kirjaa en ole pitänyt). Neuvolassa ja tuolla ultrassamerkittiin,et ois 28-35pvää....
voiskohan tuo todellisuudessasitten ollakin vasta vko 5+5 tai jotain 6 vkon paikkeilla?
 
Sulla on ollut ovulaatio myöhemmin, tai sitten kiertosi on normaalia pidempi.
Mulla oli esikoisesta laskettu aika menkkojen mukaan 26.11. mutta ekassa ultrassa siirtyi 14.12. asti. Se on täysin normaalia kun on pitkä, vaihteleva kuukautiskierto, kuten allekirjoittaneella =)
 
Meri-Kaisla:

Joo ,pitää toivoa, että olisi samalla tavalla =)=) Tuo lääkäri kun oli tosi töykeä ym, sanoi vaan, ettäneuvolaan kannattais soittaa, ettei laita lähetettä vielä siihen vko 12 suoritettavaan ultraan....

Ja sanoi, että varaa 2vko päähän ja perut jos alkaa verenvuoto JO sitä ennen. (Antoi ymmärtää, että alkaa, mutta ei varmaa alkaako jo ennnen ja vihjaili koko ajan)

Ei mukava käynti :(
 
kyllä uskon, että saatta ollakin pari viikko pienempi. Milloin olet plussanut? Itsellänikin oli usemmiten kierto 35pv, mutta silloin kun tulin raskaaksi, näytti testi kp 35 puhtaan negan. Seuraavan kerran testasin kp40 ja haalean-haalean viivan sain näkyviin. Ja ihan terve poika syntyi rv 42+1 :D

Ja älä välitä ton lääkärin sanoista! Ei hänellä ole mitään lasipalloa, mistä jotain keskenmenoriskiä voisi ennustaa! Törkeetä edes puhua silleen |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnsTom86:
Meri-Kaisla:

Joo ,pitää toivoa, että olisi samalla tavalla =)=) Tuo lääkäri kun oli tosi töykeä ym, sanoi vaan, ettäneuvolaan kannattais soittaa, ettei laita lähetettä vielä siihen vko 12 suoritettavaan ultraan....

Ja sanoi, että varaa 2vko päähän ja perut jos alkaa verenvuoto JO sitä ennen. (Antoi ymmärtää, että alkaa, mutta ei varmaa alkaako jo ennnen ja vihjaili koko ajan)

Ei mukava käynti :(
Kyllä noihin välillä törmää, itsekkin kun epäilin raskautta ja olin positiiviset testit tehnyt kotona ym menin yksityiselle ultraan se äijä ei löytänyt koko mun kohtua, sano ettei tiedä mikä tässä nyt on vikana ja montaa kertaa kysy että olenko ihan varma ettei mitään vuotoa ole tullut, kun ei hän mitään näe, no raskaana kuitenkin olin... Ei sentään ottanut maksua tuosta käynnistä :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
miks pitää mennä yksityiseen ultraan? eikai ne kunnan maksamat ultrat maksa ittelle varsinaisesti mitään?
jos sä lasket viikot panopäivästä ja lääkäri sillä ihme neuvolasysteemillä, jossa aina 2 viikkoo enemmän, muistaakseni?
Pakkohan se on yksityiselle mennä kun sinne ultraan ei muuten pääse....
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnsTom86:
Plussaus oli 12.1, niin että tuli tuo tumma viiva, mutta haalea tuli jo 8.1.
Juu, nyt ainakin olen sitä mieltä, että ultra on todennäköisesti oikeassa. Koska jos olisit nyt rv 8, olisi sulla silloin 8.1 ollut jo rv 6 ja silloin testi kyllä usemmiten antaa jo vahvan viivan.( On toki sellaisiakin naisia, jolla raskaushormooni erittyy hitaasti ja plussa näkyy testissa vasta myöhemmillä viikoilla.) Että kait sulla on sitten plussatessa ollut se rv 4 ja nyt sitten onki se rv6 =) (ainakin mun matikalla....... ;) )

 
vieras
Minä kävin 12 vuotta sitten vuotojen takia ultrassa, viikkoja piti olla 7+jotain, lääkäri totesi, että koko vastaa 5+2, ultrataan viikon kuluttua uudestaan, miten käy. Laskettua aikaa siirrettiin sitten eteenpäin ultrien jälkeen.

Kuopuksenkin laskettua aikaa siirrettiin ihan vastaavalla tavalla, silloin tiesin itsekin milloin aikaisintaan oli voinut saada alkunsa.
 
Joo,toivottavasti olisi noin =)

Ajattelinpas varata jonnekkin muualle yksityiselle tonne parin viikon päähän tuon ajan. Vaikka olis sitten kalliimpi kuin tuo edellinen,niin sinne en kyllä mene enää. Ihme kun ei tuollasta vaihtoehtoa edes sanonut, ja nyt moni kertonut,että on heitellyt....
Tosiaan mitään kipuja tai vuotoja ei ole ollut ja raskausoireita on edelleen ollut... Ja tosiaan, nuo oireet ollut vasta 1,5viikon ajan.... eli sitten ois viikolta 4-5 alkanut oireet :) Ja jos oisin muka vko 8, niin nuo oireet ois alkaneet vasta vko 6-7 välillä....
 
No mä menin np-ultraan viikolla 12 ja täti dsanoi, että muuten hyvä, mutta viikkoja on 7 :ashamed: Mä olin vaan vauvakuumeissani unohtanu merkata yhdet kuukautiset ja se aika, joka oli kuukautisten perusteella laskettu, oli vähän pielessä :snotty:
Luultavasti vaan vauva on saanu alkunsa eri aikaan, kun oletit alunperin =)
 

Yhteistyössä