Apua, sänky pissassa joka aamu..

Niin elikkä meidän 1v 9kk pojalla on alkanut tuleen pissat vaipan sivusta melkeen joka aamu. Ollaan kokeiltu nyt kahtia vaippoja pamperseja 11-25kg ja lidl teippivaippoja, oiskos just sama koko. Niin ei auta. Oisko mitään kokemusta et mikä vaippa pitäää hyvin. Poika on hoikka ja olen ainakin ennen huomannut että pamperssit olivat parempia esim. kuin liberot. Poika juo illalla puuron kanssa n.1dl maitoa, eli ei mitenkään kauheasti...Eihän se muuten mutkun herää aina liian aikaisin siihen et on märkä ja tietty tympeä aina pestä lakanoita ja yökkkäreitä...
 
DG
Meillä jossain vaiheessa vanhemmat heräsi ja vaihtoi vaipan ja sitten jatko nukkumista.

Ja sitten toisena oli että ostettiin isompia vaippoja vaikkei kilot riittäneet. Housuvaipoissa se ei onnistunut, koska ne tippu päältä mutta teippivaipat sai kiinni sopivaksi.
 
1. Muumi-merkkiset sängynsuojukset kehiin tai ihan tavallinen iso muovitettufrotee suojaamaan patjaa petarin alle.
2. Iltajuominen klo 18 jälkeen mahdollisimman vähiin. Lääkärin mukaan oppii kyllä juomaan päivällä enemmän parissa päivässä.
3. Pippeli alas, kun vaipat on päällä. Pippelin asento on erityisen tärkeä, että pissa lorahda väärään suuntaan.
4. Tarpeeksi iso vaippa! Pissalle täytyy jäädä tilaa kun pojasta on kyse. Meillä tuon kokoisena oli käytössä Liberon 7 teippivaippa. Nyt 18 kg käytetään Liberon yövaippaa. Myös Pirkka-halpikset ovat osoittautuneet erinomaisiksi.
5. Vaihda vaippa kerran yössä.

Itse olen nämä konstit meidän sällin kanssa käyttänyt ja havainnut hyväksi.
 
Meillä on kans käytössä libero 7 koon vaippa. Se on jonkunverran leveempi kun pampers,eli menee reilummin sitä imuosaa sivuillekin. Hyvin pitää 12 tuntia vaikka poika juo kolmet vellit "vaippaan". =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katharina:
Meillä jossain vaiheessa vanhemmat heräsi ja vaihtoi vaipan ja sitten jatko nukkumista.

Ja sitten toisena oli että ostettiin isompia vaippoja vaikkei kilot riittäneet. Housuvaipoissa se ei onnistunut, koska ne tippu päältä mutta teippivaipat sai kiinni sopivaksi.
Meillä toimi isompi housuvaippa, vaikka kilot ei täytyneetkään. Pysy paljon paremmin paikallaan ku teippivaipat ja fuskut loppu. Libero oli pojalle hyvä sillon ku vaippoja käytti.
 
kiitti vinkeistä! lisää...

-Frotee suoja on käytössä, et patja ei kyllä kastu.
-Pippeli pannaan aina alaspäin
-poika painaa pikkasen reilu 10kg eli vaippa pitäisi olla sopiva. Voishan sitä tietty kokeilla isompaa vielä. Joskus tuntuu tosiaan et vaippa ei ole edes liian märkä vaan pissat falskaa sivusta. Ja joskus kun poitsu oli vauva oli samanmoista ongelmaa, mut siirryttiin liberoista pamperseihin niin ongelma korjaantui..
 
Meillä oli joskus sama ongelma mutta korjaantui vaippamerkkiä vaihtamalla (ensin Liberosta Pampersiin ja sitten takaisin). Housuvaipat toimi meillä paremmin (hoikka poika, -15 käyrällä). Joillakin bodyn kayttö yöpaitana on myös auttanut kun vaippa on tiiviimmin ihoa vasten (tätä ei ole itse kokeiltu).
 
Meillä toimi parhaiten Liberon teippivaippa suuremmassa koossa eli koon "alarajalla". Kannattaa kokeilla niitä libeoita, vaikkei ennen olis sopinutkaan. lapsen muoto muuttuu ja kaikki merkit on vähän eri mallisia!
 
Meillä 12kg poika nyt ja aivan samaa ongelmaa mitä aloittajalla.
Ja välillä ihan kuivalta tuntuu vaippa niin yöllä tullut sänkyyn. Poju on tosi solakka vartaloltaan ja oon huomannu, että hiukan kun on pippeli sivussa nii sieltä menee tuohon nivuseen pissa ja sitä kautta ulos. Päivällä ei koskaan näin käy, makuulla vain.
Pampersin housuvaipat meillä kaikkein huonoimmat, nyt liberot käytössä ja vähän paremmin pitää. Täytyy koittaa viel jotain muuta varmaan. Pikkuhousut vaipan päällä kyllä auttaa myös, joskus unohtuu niin varmasti on pissat sängyssä.
Pitänee palata teippivaippoihin ja itsekin kokeilla pojalle isompia mitä paino näyttää.
 
No nyt on pampersin housuvaipat heivattu ja tilalle ostin Liberon teippivaippoja, reilusti isompia mitä paino-ohjeissa sanotaan.
Ja näinpä on sänky pysynyt aivan kuivana, jee!!
Kiitosta vaan paljon vinkistä, loistavaa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NevaNeva:
Me ostetaan aina kaksi vaippapakettia... Housuvaipat päiväksi ja yöksi meillä toimii libero,pampers ja muumi teipit. Pirkka-halpikset sen sijaan fuskas heti :kieh:
Mä olen kans nyt tehnyt niin, että päivisin käytän housuvaippoja ja yöksi noita Liberon teippivaippoja. Ja vieläkään ei ole siis pissa tullut sänkyyn noilla vähän isommilla vaipoilla =). Housuvaipat on niin käteviä päivän tohinoissa.
 

Yhteistyössä