apua, testi haaleaa plussaa ja raskaus todella huono juttu...

  • Viestiketjun aloittaja surupuserossa
  • Ensimmäinen viesti
surupuserossa
Olen aina ollut todella vastaan aborttia mutta nyt luulen ettei minulla ole muita mahdollisuuksia.
Ehkäisy on siis ollut kunnossa mutta eipä nekään näköjään ole tarpeeksi luotettavia :(

Voisko joku kertoa mulle miten keskeytys tehdään yms...?

Raskaus on aivan alussa jos nyt olen siis edes raskaana..
 
sori vaan
Niin. Mikä olikaan se ehkäisy? aina muka kaikilla, joiden elämään ei sovi vauva on ollut joku ehkäisy. Eivät yleensä myönnä, jos vaikka ehkäisy olikin unohtunut. Mikähän mahtoi siis olla?? Ehkäisystä huolimatta raskauden riski on olemassa!!
 
e
Saako kysyä, miksi raskaus olis todella huono juttu? Tai siis niin huono juttu, että raskauden keskeytys on ainoa vaihtoehto?

En aio alkaa moralisoimaan, mutta mieti nyt vielä, olisiko se kuitenkin ihan täysin mahdoton ajatus. Ja varmasti mietitkin. Tiedän vaan muutaman kaverin, joilla tilanne on ollut tosi hankala kun on raskaaksi tullut ja yksi oli jo varannut ajan aborttiin. Ei pystynyt kuitenkaan ultran jälkeen aborttia tekemään ja nyt sillä on sulonen 3v. tyttö ja ei varmasti ole katunut.:) Itsekin olen aborttia vastaan, mutta olen miettinyt kuitenkin, että jossain äärimmäisen epätodennäkösessä ja harvinaisessa tilanteessa saattaisin siihen päätyäkin..
 
"Hmmh"
Ap, kondomi on ainut ehkäisymuoto, joka on oikein käytettynä täysin varma. Paitsi tietysti, jos puhkeaa tai sattuu jotakin muuta. Mutta tällöin on tietysti haettava jälkiehkäisy apteekista, jos tosiaan on niin, ettei todellakaan ole lasta valmis hankkimaan eikä lasta halua.

Mutta en nyt ala moralisoida, halusin vain muistuttaa sua ikään kuin vastaisuuden varalta. :)

Mene googleen, ja laita hakusanaksi abortti. Löydät sieltä juttua abortista. Voit myös ottaa yhteyttä oman paikkakuntasi neuvolaan, tai suoraan terveyskeskukseen. Sinut ohjataan kyllä eteenpäin kertoessasi, ettei raskaus ole toivottu. Voit myös keskustella lääkärin kanssa eri vaihtoehdoista ja elämäntilanteestasi.

Abortin tekemistä kannattaa kyllä punnita tarkkaan. Se on tosi iso asia, ja jotkut saattaa katua ja miettiä sitä ihan lopun elämänsäkin. Eli mieti tarkkaan, mitä teet. Lapsi on mahdollista adoptoidakin, jos päätät sen synnyttää. Tosin jos lapsen synnyttää, on hyvin mahdollista, ettei sitä enää haluakaan adoptoida.

En tiedä tarkelleen elämäntilannettasi. Mikä siitä tekee sellaisen, ettei ole muuta mahdollisuutta?

Tietysti jos on selvää, ettet halua lasta, on asia kokonaan toinen juttu. Teet miten teet, on päätökset isoja.
 
ap
olen vihdoin pääsemässä leikkaukseen joka on minun tulevaisuteni kannalta TODELLA tärkeä juttu ja jos päättäisin jatkaa raskautta jäisi sen mahdollisuus taas hamaan tulevaisuuteen...

Minulla on nyt minipillerit käytössä ja olen hyvin tarkka ja täsmällinen niiden kanssa, yhtään unohdusta ei missään nimessä ole sattunut. Olen syönyt niitä jo kymmenen vuotta mutta tietysti just nyt sitten kun aika on kaikista huonoin :/

Pelottaa ja on tosi tosi paha mieli :/
 
"Hmmh"
olen vihdoin pääsemässä leikkaukseen joka on minun tulevaisuteni kannalta TODELLA tärkeä juttu ja jos päättäisin jatkaa raskautta jäisi sen mahdollisuus taas hamaan tulevaisuuteen...

Minulla on nyt minipillerit käytössä ja olen hyvin tarkka ja täsmällinen niiden kanssa, yhtään unohdusta ei missään nimessä ole sattunut. Olen syönyt niitä jo kymmenen vuotta mutta tietysti just nyt sitten kun aika on kaikista huonoin :/

Pelottaa ja on tosi tosi paha mieli :/

No nyt ei tietenkään kannata syödä niitä pillereitä, kun raskaus on olemassa. Jos nyt satutkin muuttamaan mielesi. On tosiaan ihan faktajuttu, että pillerit saattaa pettää. Vähemmistöllä tosin, mutta saattavat kuitenkin. Ei ne täysin luotettavat ole... Ja tapauksia on, joissa nainen on tullut raskaaksi kierukasta huolimatta yms.

En halua tungetella, mutta kysyn kuitenkin ikään kuin selkeyden vuoksi: Millaiseen/minkätyyppiseen leikkaukseen olet menossa? Onko tämä sellainen asia, jota voi siirtää, vai onko se niin sanotusti välttämätön juuri nyt? Eli että kenties leikkausta voisi siirtää? Tietysti riippuu täysin siitä, millainen leikkaus se on... Pakko ei ole toki vastata, ellet halua.

Oletko puhunut alkaneesta raskaudesta kumppanillesi? Mitä mieltä hän on/olisi asiasta?
 
iila
Joku tarkoitus raskaudella kuitenkin on. Jotkut eivät edes tule yrittäessäänkään raskaaksi ja sinulla jopa pillereistä huolimatta.
Toivottavasti pääset sopuun asiasi kanssa, oli se sitten mikä tahansa.
 
liisa lapamato
Mutta eihän se leikkaus jäisi kokonaan pois, lykkääntyisi vaan. Ymmärsin tuosta siis että kyseessä ei olisi terveydelle riski jos leikkaus lykkääntyy...

Minustakin tällä raskaudella on tarkoitus mutta vaikea päätös on sinulla edessä.
 
ap
En ole puhunut miehelle. Hän ottaisi sen todella raskaasti sillä tietää suhtautumiseni keskeytykseen mutta haluaa ehdottomasti että hoidan itseni kuntoon kun vihdoin siihen on mahdollisuus.

En halua tarkemmin alkaa nimetä sairauttani sillä se on aika harvinainen ja minut voisi tunnistaa siitä. Kyseessä on kuitenkin lantion alueen ongelmasta joka on tuottanut minulle tuskaa jo toista kymmentä vuotta mutta olen priorisoinut lapset ykkösiksi...

Olin jo hankkimassa sterilisaatiota ja minulle jopa suunniteltiin kohdun poistoa mutta halusimme vielä pitää takaoven auki jos kuitenkin vielä joskus... siksi tämä onkin niiiiiiiin kauheaa...

Eikö täällä olisi ketään joka osaisi kertoa miten keskeytys tehdään? Lääkkeillä käsittääkseni? Saako ni ihan terveyskeskus lääkäriltä vai pitääkö mennä synnytyssairaalaan? Neuvolaan en halua mennä.

En voi uskoa että todella joudun edes miettimään tällaista!
 
"vieras"
Tietoa abortista saat esim. terveyskeskuslääkäriltä jolta saat lähetteen raskauden keskeytykseen. Luulen, että myös perheneuvolasta tai äitiysneuvolasta voit kysyä jatkotoimenpiteitä.
 
"vieras"
En ole puhunut miehelle. Hän ottaisi sen todella raskaasti sillä tietää suhtautumiseni keskeytykseen mutta haluaa ehdottomasti että hoidan itseni kuntoon kun vihdoin siihen on mahdollisuus.

En halua tarkemmin alkaa nimetä sairauttani sillä se on aika harvinainen ja minut voisi tunnistaa siitä. Kyseessä on kuitenkin lantion alueen ongelmasta joka on tuottanut minulle tuskaa jo toista kymmentä vuotta mutta olen priorisoinut lapset ykkösiksi...

Olin jo hankkimassa sterilisaatiota ja minulle jopa suunniteltiin kohdun poistoa mutta halusimme vielä pitää takaoven auki jos kuitenkin vielä joskus... siksi tämä onkin niiiiiiiin kauheaa...

Eikö täällä olisi ketään joka osaisi kertoa miten keskeytys tehdään? Lääkkeillä käsittääkseni? Saako ni ihan terveyskeskus lääkäriltä vai pitääkö mennä synnytyssairaalaan? Neuvolaan en halua mennä.

En voi uskoa että todella joudun edes miettimään tällaista!
Reippaasti yhteyttä terveyskeskukseen, saat sieltä lähetteen sairaalaan keskeytykseen. Alle 12 viikkoiset keskeytetään lääkkeellisesti.
 
ap
kiitos teille asiallisista vastauksista!

pitkä yö edessä että pääsee huomenna tekemään uuden testin... toivon niin että se pienikin häivähdys testissä olis poistunut!!!
 
++
Menet nyt heti tk- lääkärille, pyydät lähetteen, saat ajan luultavasti parin päivän sisään sairaalaan, siellä otat 1 pillerin, toiset laitat kotona, pieni vuoto ( kk vastaava tuossa vaiheessa kun ei ole ehtinyt kohtukasvaa, raskausmateriaalia muodostua juuri lainkaan)

Abortin vastustajille voit sanoa että näillä viikoilla: Alkio on edelleen kuin laakea laatta, joka muodostuu kahdesta solukerroksesta.

http://www.vau.fi/raskaus/Raskaus-viikko-viikoltaVOLD/Viikko-4/
 
ooopuus
[QUOTE="hei";22013201]Voisitko kuvitella adoptio vaihtoehtoa? Hän saisi mahdollisuuden elää ja joku perhe odotetun lapsen[/QUOTE]

Noita hylättyjä ja adoptiota odottavia lapsia on lastenkodit täynnä,odottamassa itselleen perhettä. Useimmat jäävät ilman kun eivät enää "kelpaa" kun ovat liian vanhoja.
On järjetöntä edes ehdotella jotain adoptiota,kun faktaa on et lapsia on niin paljon ilman perhettä.
 

Yhteistyössä