Apua, umpeutunut/tukkeutunut maitotiehyen pää?

Olisiko kellään vinkkiä mitä tehdä tukkeutuneelle/umpeutuneelle maitotiehyen päälle rinnanpäässä? Lapsi nyt 2 kk, kipua ollut melko alusta asti toisessa rinnassa. Kun toinen nänni on imetyksen jälkeenkin aivan tasainen, tässä kipeässä tiehytnystyrät kohollaan ja yksi erityisesti punoittaa kuin pieni rakkula.

Mitään piimäkokkaretta en erota, sammasta ei ainakaan lapsen suusta terkkarin kanssa löydetty eikä imuotteestakaan näytä olevan kiinni, vaiva ei parane rintakumejakaan käyttämällä. Lääkäri ei osannut auttaa, huomasi vain, että muut nystyrät erittää normaalisti maitoa mutta tämä ei.

Rintakumi helpottaa kipua, mutta niilläkään ei jaksaisi loputtomiin pelata. Vaiva syö vakavasti imettämisen mielekkyyttä. Muilla vastaavia kokemuksia ja vinkkejä?
 
Olen saanut tukkeutuneen tiehyen aukeamaan lämpimässä suihkussa käsin lypsämällä. Olen käyttänyt apuna pientä froteepyyhettä, koska muuten se rinta on suihkussa niin liukas. Sillä märällä pyyhkeellä olen painanut/liuuttanut kohti nänniä. Se ei välttämättä aukea heti, pitää jaksaa olla pitempään suihkussa. Senhän sitten näkee, kun se maito alkaa tulemaan. Toisaalta, jos siinä on joku rakenteellinen ahtaus, niin en tiedä kannattaako sitä maidon tuloa sitten yrittää lisätä. Mutta ainakin kerran yrittäisin tuota avausta.
 
Kla
Itselläni loppui imetys juuri tuon takia. Minun käskettiin vaan pumpata maitoa, ettei tulisi tulehdusta, ja käyttää kylmiä kaalinlehtiä lievittämään kipua. Rintakumia en edes saanut, sillä olivat sitä mieltä, ettei hyvä äiti imetän minkään tutin kautta.
Oikein paljon tsemppiä sulle! Toivottavasti maito lähtee tulemaan.
 

Yhteistyössä