APUA! Viime hetken nimipaniikki iski, ristiäiset huomenna!!!!

  • Viestiketjun aloittaja toivotonta
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vielä ei oikein ole kolahtanut mikään....meidän etunimi oli tähän aamuun asti MIMI, mutta anoppi haukkui sen koiran nimeksi ja alettiin siis epäröimään...harmittaa, kun tykätty siitä niin kovasti. :(
Tuon takia me ei kerrota koskaan nimeä etukäteen kuin kummeille. Kasteen jälkeen nääs on myöhästä pyllistää kun peet housussa on ja näin ollen on aika turha koettaa vaikuttaa vanhempien päätökseen nimestä. Pistäkää se nimi mitä ootte aatellu, ajatelkoot anoppi mitä haluaa. Ei se koiraksi pientä ala sanomaan enää kun sen nimen saa :wave:
Nimenomaan. isänäidille ei kelvannut mikään mikä liittyi äitiini. kun lähdin kouluun, isänäiti käski minun sanoa nimekseni toisen nimeni koska etunimeni oli kuulema kotieläimen nimi
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miettikää nyt:
Niin tajuaakohan tää äiti nyt mikä ninja oikeesti on??
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ninja
ninja tarkoittaa myös espanjaksi pikkutyttöä. kirjoitetaan vaan ñ kirjaimella, eli niña, mutta lausutaan ninja.
 
nimimami
Entäs NINNA, NINNI, MINJA, TINJA, TINKA, MILLI, NANNA? Mimosa on kaunis, mut Ninja ei kyllä oo mun makuun, vaikka onhan noita annettu lapselle...Anopin mielipiteistä viis veisaisin minäkin!
 
lohdutus
Aplle vaan lohdutukseksi, että meidän keskimmäinen lapsi sai varsin yleisen tytön nimen, oli ainoa nimi josta miehen kaa molemmat oikeasti tykättiin. Ja se lohdutus, meillä molemmilla on olllut lapsuuden/nuoruuden kavereilla sen nimiset koirat. Ja ei siis tunneta yhtään sen nimistä ihmistä(vaikka on yksi suosituimpia tytön nimiä) mutta ei tuo meidän tyttö koiralta tunnu vaikka koirilla on sama nimi ollut.;) Joten jätä anopin mielipide ihan omaan arvoonsa, Mimi on kiva nimi!
 
iru
Yhdyn mielipiteeseen, että viis veisatkaa muiden mielipiteistä. Me emme kertoneet nimeä ennen kuin pappi sen ristiäisissä sanoi. Molempien puolelta oli tullut jo sen verran kritiikkiä odotusaikana nimen jos toisen suhteen että parempi kun ei etukäteen kerro niin ei tule paniikkia että ei sovi tms.. Jos oikeasti tykkäätte Ninja nimestä enempi kuin Mimistä niin antakaa se sitten. :heart:
 
Onko sen nimen pakko olla nelikirjaiminen. Mä tykkään tosi paljon Lilia nimestä, kun yhen tutun tytöllä on semmonen ja häntä kutsutaan usein vaan Lili-nimellä. Ois vähän samantyylinen kuin tuo Mimi.
 
vie-ras
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Anopit on joskus "ihania". Mun anoppi haukkui pojan toisen nimen (Valo) ristiäisissä, sanoi, ettei kehtaa kenellekään kertoa ensimmäisen lapsenlapsensa koko nimeä.
ihania nuo anopit... mulla ei kyllä oo...kun appiukko... :)
 
näin ajattelen minä
Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Miettikää nyt vielä tuota Ninjaa... Ei kovin kiva pikkuvauvan nimi, tai vanhemmalle ihmiselle ei sovi ollenkaan... haluaisitko itse olla Ninja niminen?
Nää "ei sovi vanhemmalle ihmiselle" jutut on aina vaan tottumuskysymyksiä. Entisaikaan lapset on nimetty Martaksi ja Kaleviksi niin nyt kun ne on vanhoja niin jokainen mieltää sen "vanhan ihmisen nimeksi". Mutta sitten kun Ninja on 60v. päästä vanha niin kyllä kaikki mieltää sen ihan samalla tavalla vanhan ihmisen nimeksi kun sitten saattaa taas olla nuorilla niitä Marttoja ym. nimenä. :)
 
-s-
Laittakaa nimeksi Vinja, niitä ei oo Suomessa ku alle 10 ja mun kummityttö on yksi niistä. alkuun se tuntui tosi oudolta nimeltä mutta kun siihen on tottunut niin on tosi kaunis nimi.
 

Yhteistyössä