APUAAA ASUNOSSANI TAPAHTUU KUMMIA!!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Muutin uuteen asuntoon ja minulla sanottiin, että yhtä avainta ei oltu saatu takaisin edelliseltä asukkaalta. No mulle sanottiin, että lukot vaihdetaan pian, mutta se asia tosiaan vain jäi ja jäi niin kuin kaikki tässä kaupungissa. Vanha asukas väittää, ettei hänellä ole avainta.
Oon asunnu tässä 3 vuotta ja sinä aikana täällä toinen toistansa kummallisempia asioita. Alku aikoina ei käynyt mitään niin huomattavaa. Jutut olivat sitä tasoa, että tullessani kotiin (tää varmaa kuulostaa ihan skitsolta, mutta mulla on tosihyvä hajuaisti )
Haistoin aina sisään tullessa asunnon ominaishajun päällä jonkun vieraan vivahteen kautta tuoksun. Aivan, kuin joku toinen olisi käynyt täällä. Siis ihan, kuin ihmisen ominaishaju.

No aluksi vitsailin mielessä, että joku käy täällä salaa. En kuitenkaan oikein jaksanut uskoa. Minusta vain silti tuntui jatkuvasti, että tavarani eivät ole paikoillaan tai, että niitä on pengottu ja pistetty takaisin paikolle, ettei muka huomaisi. Vieläpä erittäin huonosti.

No sitten elelen siinä ihan normaalisti kunnes eräänä päivänä töistä tullesta eräs maljakkoni on rikki. Pistin sen oikein tarkotuksella kauas reunasta enkä ole koskenut siihen itse ollenkaan. No ei sen kyllä tuolla tavalla pitäisi itsekseen hajota :0.

No minkäs minä sille voin. Tässä kohtaa olin asunut jotain puolivuotta tässä.

Tuossa vaiheessa minua alkoi jo ahdistamaan eikä oloa tosiaankaan helpottanut se, että avatessani tietokoneen kuviani oli pengottu. Tiesin sen siitä, että koneeni on erittäin hankala käyttöinen ja käydyt sivut jäävät herkästi auki jos ei osaa sulkea.

No mulla oli kuvani sielä auki enkä todellakaan ollut tainut katsella niitä kertaakaan asuessani tässä. Tässä kohtaa olin asunut n. Vuoden verran.

No sitten toisen vuoden aikana löysin yhtenä päivänä muutman likaisen kengän jäljen kylppäristäni.
Jotka eivät näyttäneet minun kenkien jäljiltä enkä mielestäni kyllä edes ollut käynyt siellä.

Yhtenä päivänä taas multa oli kadonnut työpäivän aikana pöydältä avaamaton limpparipullo.

Tässä vaiheessa tajusin jo, että täällä käy joku, mutta olen muutenkin sen luonteinen, etten uskalla mennä riehumaan mihinkään ja etenkään, kun ihan varmoja todisteita ei ole.
Kuitenkin täällä on myöskin kerran palanut vaatehuoneessa valot tullesani vaikka en ollut käynyt sinä aamuna sielä. Vaatteeni ovat muualla siis.
Kerran myöskin valonkuva kehykseni joka helposti hajoaa käsiin, niin aivan, kuin siihen olisi koskettu ja yritetty korjata huonosti ja nopeasti vähän sinne päin.

Pelottavinta on myös se, että välillä kuulen rappukäytävässä liikettä ja olen juuri lähdössä sekä avaan väli oven alkaa kuulua nopeita askelia alas. Parhaillaan kyttäävä naapurin on avannut ovensa kysynyt kukahan tuo oli ja hän ainut joka asuu lisäkseni ylimmässä kerroksessa!!
Yhtenä iltana noin vajaa vuosi sitten näin töistä tullessa, että hiukan epämääräisen näköinen nainen tuli ylimmästä kerroksesta vastaan ja kääntyi katsomaan kun aloin avata oveani. Hän vielä hymyili minulle. No yhtäkkiä tajusin, että tässä ylhäällä on vain kaksi asuntoa (minun ja naapurini joka sanoi olevansa pari päivää poissa))

Näinkö tosiaan sen asunnossani käyvän hullun noin läheltä?? En tiedä yhtään miltä hän näyttää :00

Nyt kävi aijemmin tänää kaikista ahdistavin asia. Oon ollu koko päivän poissa ja, kun avaan koneen ja nään, että sivuhistoria sivu on auki. En ole koskenut tuohon kyllä varmasti. Kaikista pelottavinta oli se, että siinä oli normaalisti eiliseen iltaan saakka käymiseni, mutta sitten näen, että kauan aikaa käymälläni sivulla joka löytyy alempaa onkin käyty taas tänää päivällä klo 12 :00000

Siis enkä ollut silloin kotona!!! Apua mitä oijein teen?? T ää kuulostaa varmaa ihan vainoharhaselta..


Oon kyselly sitä lukko asiaa ja huoltomiehen pitäisi soitaa maanantaina.

Apua silti pelottaa. Säikyn kokoajan kaikkea ja nytkin rapusta kuuluu satunnaisia tömähdyksiä!!!
Eniten pelkään, että tuo hullu tulee joku kerta sisään niin, että minä olen kotona ja kuulen, kun ovi käy tai, että tulen joskus kotiin ja hän odottaa täällä!!

Apua en kestä olla hetkeäkään täällä. Voiko tällaisesta soitaa poliisille???

Mitä oikein teen?? En uskalla nukkua täällä enää. Voiko olla kuitenkin että kuvittelen???
 
9mmmm
pääisn tohon puoleenväliin asti ni kannattaisi varmaankin milenrauhan takii hommaa joku kamera ja nta sen käydä vaik viikko ja kattoo et onko se todellista et joku käy vai mielikuvitusta. tietty jos tuota sinun alkukuvailemaasi on uskominen niin kylhän se kannattais sanoo naapureilel et voisko jeesiä tai mutua apua jos se joku päivä tuleekin kun oot kotona jos siis joku käy niin kannattaa jo funaa etukäteen mahollsiet uhkatilanteet? ettei jäädy ..

noh jatkan lukemsita :)
 
vierailija
Muutin uuteen asuntoon ja minulla sanottiin, että yhtä avainta ei oltu saatu takaisin edelliseltä asukkaalta. No mulle sanottiin, että lukot vaihdetaan pian, mutta se asia tosiaan vain jäi ja jäi niin kuin kaikki tässä kaupungissa. Vanha asukas väittää, ettei hänellä ole avainta.
Oon asunnu tässä 3 vuotta ja sinä aikana täällä toinen toistansa kummallisempia asioita. Alku aikoina ei käynyt mitään niin huomattavaa. Jutut olivat sitä tasoa, että tullessani kotiin (tää varmaa kuulostaa ihan skitsolta, mutta mulla on tosihyvä hajuaisti )
Haistoin aina sisään tullessa asunnon ominaishajun päällä jonkun vieraan vivahteen kautta tuoksun. Aivan, kuin joku toinen olisi käynyt täällä. Siis ihan, kuin ihmisen ominaishaju.

No aluksi vitsailin mielessä, että joku käy täällä salaa. En kuitenkaan oikein jaksanut uskoa. Minusta vain silti tuntui jatkuvasti, että tavarani eivät ole paikoillaan tai, että niitä on pengottu ja pistetty takaisin paikolle, ettei muka huomaisi. Vieläpä erittäin huonosti.

No sitten elelen siinä ihan normaalisti kunnes eräänä päivänä töistä tullesta eräs maljakkoni on rikki. Pistin sen oikein tarkotuksella kauas reunasta enkä ole koskenut siihen itse ollenkaan. No ei sen kyllä tuolla tavalla pitäisi itsekseen hajota :0.

No minkäs minä sille voin. Tässä kohtaa olin asunut jotain puolivuotta tässä.

Tuossa vaiheessa minua alkoi jo ahdistamaan eikä oloa tosiaankaan helpottanut se, että avatessani tietokoneen kuviani oli pengottu. Tiesin sen siitä, että koneeni on erittäin hankala käyttöinen ja käydyt sivut jäävät herkästi auki jos ei osaa sulkea.

No mulla oli kuvani sielä auki enkä todellakaan ollut tainut katsella niitä kertaakaan asuessani tässä. Tässä kohtaa olin asunut n. Vuoden verran.

No sitten toisen vuoden aikana löysin yhtenä päivänä muutman likaisen kengän jäljen kylppäristäni.
Jotka eivät näyttäneet minun kenkien jäljiltä enkä mielestäni kyllä edes ollut käynyt siellä.

Yhtenä päivänä taas multa oli kadonnut työpäivän aikana pöydältä avaamaton limpparipullo.

Tässä vaiheessa tajusin jo, että täällä käy joku, mutta olen muutenkin sen luonteinen, etten uskalla mennä riehumaan mihinkään ja etenkään, kun ihan varmoja todisteita ei ole.
Kuitenkin täällä on myöskin kerran palanut vaatehuoneessa valot tullesani vaikka en ollut käynyt sinä aamuna sielä. Vaatteeni ovat muualla siis.
Kerran myöskin valonkuva kehykseni joka helposti hajoaa käsiin, niin aivan, kuin siihen olisi koskettu ja yritetty korjata huonosti ja nopeasti vähän sinne päin.

Pelottavinta on myös se, että välillä kuulen rappukäytävässä liikettä ja olen juuri lähdössä sekä avaan väli oven alkaa kuulua nopeita askelia alas. Parhaillaan kyttäävä naapurin on avannut ovensa kysynyt kukahan tuo oli ja hän ainut joka asuu lisäkseni ylimmässä kerroksessa!!
Yhtenä iltana noin vajaa vuosi sitten näin töistä tullessa, että hiukan epämääräisen näköinen nainen tuli ylimmästä kerroksesta vastaan ja kääntyi katsomaan kun aloin avata oveani. Hän vielä hymyili minulle. No yhtäkkiä tajusin, että tässä ylhäällä on vain kaksi asuntoa (minun ja naapurini joka sanoi olevansa pari päivää poissa))

Näinkö tosiaan sen asunnossani käyvän hullun noin läheltä?? En tiedä yhtään miltä hän näyttää :00

Nyt kävi aijemmin tänää kaikista ahdistavin asia. Oon ollu koko päivän poissa ja, kun avaan koneen ja nään, että sivuhistoria sivu on auki. En ole koskenut tuohon kyllä varmasti. Kaikista pelottavinta oli se, että siinä oli normaalisti eiliseen iltaan saakka käymiseni, mutta sitten näen, että kauan aikaa käymälläni sivulla joka löytyy alempaa onkin käyty taas tänää päivällä klo 12 :00000

Siis enkä ollut silloin kotona!!! Apua mitä oijein teen?? T ää kuulostaa varmaa ihan vainoharhaselta..


Oon kyselly sitä lukko asiaa ja huoltomiehen pitäisi soitaa maanantaina.

Apua silti pelottaa. Säikyn kokoajan kaikkea ja nytkin rapusta kuuluu satunnaisia tömähdyksiä!!!
Eniten pelkään, että tuo hullu tulee joku kerta sisään niin, että minä olen kotona ja kuulen, kun ovi käy tai, että tulen joskus kotiin ja hän odottaa täällä!!

Apua en kestä olla hetkeäkään täällä. Voiko tällaisesta soitaa poliisille???

Mitä oikein teen?? En uskalla nukkua täällä enää. Voiko olla kuitenkin että kuvittelen???
Asenna itse turvalukko, saisiko rautakaupasta?
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
9mmm
niin ja laita vaikka valo eteiseen yleensähän vähän postiluukku käy tai katto otarkemmin näkee valon niin ei tuu? veitsi tyyny alle niin ne piri psyykosita kärsivääki ntekee vainoharhoissaan siis en verranut heitä sinuun mut heillä on niit vainoi.

mut parasta on et rauhotut ja ota vaikka teeetä ja leut aku ankkaa aku ankak rauhottaa tai joku muu homma :)
 
Meucci
Mä muutin reilu viikko sitten uuteen asuntoon ja vikat päivät ennen muuttoa keskustelin txt entisen asukkaan kanssa, että saanko avaimet mikä päivä. Eka se viestitteli monen päivän ajan että tuon sillon, enpäs tuokaan, tuonpas sittenkii sillon, eikun sillon ym. No lopulta sain ne avaimet, tosin 6:sta avaimesta vain 3kpl. Loput avaimet sen PITI toimittaa viime viikonloppuna. Muiden asioiden tiimoilta otin muuttopäivän aamuna yhteyttä vuokrafirmaan ja kerroin siitä, että entinen asukas aikoo palauttaa vikat avaimet vasta viikonloppuna, eli asuisin pari-kolme päivää asunnossa siten että jollain hemmolla on sinne avain! <- toi ei ollut ainoo asia minkä takia sinne jouduin yhteyttä ottaa... Muuttopvän aamuna sit soitti vuokranantaja tmv joka meni ennen mua käymään asunnolla ja sanoikin puhelimessa että vaihdetaan tähän samantien sitten uudet lukotkin. (y) En nimittäin varmasti olis uskaltanut tässä kämpässä asua, jos sillä entisellä asukkalla olis ollut tänne avain. :cautious: Varsinkaan edellisen asuntokokemuksen jälkeen...

Niin, ja ne sen entisen asukkaan avaimet oli tuotu toissa päivänä postilaatikkoon. :D Viikon myöhässä ja turhaan enää ku lukot on jo vaihdettu. :D :D Ja asunto siivottiin perusteellisesti just samana päivänä kun tänne muutin, ehkä se lasku meni entiselle asukkaalle, oli nimittäin aivan järkky kunnossa, mut jospa tuli ees mukavan suuruinen lasku. ;)
 
vierailija
Meidän vuokralaisella sattui sama. Häntä ennen siinä asui joku nainen, josta ei arvannut päälle päin mitään, mutta se oli aivan sekaisin. Oli kuulemma koko omaisuutensa välillä vienyt roskikseen ja naapurit niitä pelasteli sieltä takaisin. Sitten hän lähti tehden ensin tuhotöitään rikkoen paikkoja ja tuli uusi vuokralainen. Kerran hän soitti, että joku on käynyt hänen asunnossaan ja eteisessä oli joku kauppakuitti, joka ei tosiaan hänen. Vaihdettiin lukot samantien. Se sekovuokralainen ei edes ollut tyhjätasku tms. vaan yhtäkkiä se jo muutettuaan siirsi useita vuokria tilille samalta kuulta ja se tuhansia euroja kaikkiaan mitä se siirsi. Palautettiin rahat sen tilille ja kohta taas satoi tuhansia tilille tyhjästä.

Eli suosittelisin vaihtamaan lukot asuntoon. Asunnon menneisyydessä voi olla joku joka siellä käy.
 
vierailija
Kerho on tässä takana. Asunnossa tehdään pieniä asioita jotka vain sinä huomaat. Vaihdetaan vaatteita samanlaisiin mutta vaatekokoa muutetaan, ruuveja löystetään, tavaroita siirrellään ja rankemmissa tapauksissa ruokia myrkytetään. Kun lähdet ulos asunnosta niin samat naapurit lähtevät samaan aikaan. Kyseessä on satanistit. Kamerat ja anestesiakaasuvaroittimet voivat auttaa. Kuvaa naapureita. Älä puhu poliisille tai tutuille. Puolusta oikeuksiasi. Käytä järkeä.
 

Yhteistyössä