apuaah!!!

  • Viestiketjun aloittaja paniikkikohtaus
  • Ensimmäinen viesti
paniikkikohtaus
mitä tehä, kun lapsi on kuumeessa, ollaan neljättä päivää sisällä ja alkaa ruoka ja lääkkeet loppumaan? olen uusi paikkakunnalla, en tunne ketään.
olen opiskelija, mies jätti meidät, hänestä ei ole apua, mummot ja papat asuvat satojen kilometrien päässä.

ei ole varaa maksaa hoitajaa kotia, neuvolasta sanottiin, etteivät he anna kodinhoitoapua, sosiaalitoimistokaan ei auta, koska olen opiskelija.

jääkaappi ammottaa tyhjyyttään, apteekissa pitäisi käydä, mitä ihmettä teen?
 
Onko siis ongelma nyt se, että lapsi on kuumeessa, etkä pääse hakemaan ruokaa ja lääkettä, vai se, että ei ole rahaa?
Minä ymmärisin, että harmittelit sitä, et et pääse hakemaan sitä ruokaa kuumeisen lapsen kans? Mutta ehkä ymmärisn väärin, ja muut oikein?
:ashamed:
Silti, jos asia on niin et et pääse kuumeisen kans, niin voisitko pyytää naapuria apuun, kertoa tilanne, ja pyytää tuomaan jotain kaupasta, luotat ja annat rahaa mukaan?
Tai sitten, jos lapsi ei ole kovin kuumeinen voit kyllä ottaa vaunuihin/rattaisiin lauhalla ilmalla mukaan pikaiseen kauppareissuun vaikka unten aikana vaikka kuumeessa onkin. Mutta kiinnitiä huomio pukemiseen, ettet laita liikaa. Kuumeinen lapsi tarvitsee vähemmän vaatetta. Jos lapsella taas on korkea kuume neljättä päivää, pitäisi lääkäriin muutenkin jo päästä. Ja samalla voit kertoa huolesi mikäli todella raha-apu oli tarpeen. Jospa lääkäri osaisi neuvoa eteenpäin.

Mutta kyllä minunkin mielestä sosiaalitoimiston tulisi auttaa tuossa tilanteessa.
 

Yhteistyössä