Apuja kaipailisin teiltä viisaammilta ja kokeneemmilta =)

Minulla on poika 1v5kk, jonka kanssa syömisestä on vähälle aikaa tullut aivan älytön ongelma.. itse olen antanut sotkea ja syödä mutta välillä koitan itse syöttää esim. aamu ja iltapuurot ja jos on kiire lähtö edessä. noh, siis poika ei suostu syömään vaikka mitä virikettä pitää ruokailun yhteyteen keksiä, sotkee toisella lusikalla, heittelee ruuat lattioille, levittelee/liiskaa pöydälle jne.. itse syödessään kaataa lautasen lattaille, ei suostu laittamaan ruokaa suuhun.. eli nyt apuja kaipailisin tuohon syömiseen, ideoita miten ruokailusta tulisi meille molemmille mukavampi. :) sitten vielä semmoinen, kun poika ei nuku vieläkään öitään, ja heräilyjä on jopa 10 yössä eikä rauhoitu kun maitopulloon. unikoulussa oli loppu vuonna mutta ei apua, ja itsellä ei kovin kummasia voimavaroja enää näin pitkän valvomisen jälkeen ole.. pojalle ei auta tassuttelut, silittelyt, niin itsepäinen että hermostuu vain enemmän jos ei saa maitopulloa.. tiedän että tuon ikäisen ei todellakaan tarvitsisi yöllä mitään paöveluja saada, mutta mahodotonta huudattaakkaa monta tuntia putkeen. joskus kokeilin että koska ruhoittuu, niin kolmen ja puolen tunnin jälkee luovutin ja annoin maitopullon :( sekavaa tekstiä :D
 
Non compos mentis
No mä olen sen verran kova täti, että jos ruokailu ei kelpaa kiltisti, ei syödä ollenkaan. Seuraavalla aterialla koetetaan uudestaan. Unihommaa kokeilisin niin, että annan vesipullon maitopullon sijaan. Eiköhän hän pian ymmärrä, ettei muuta tule ja lopettaa pyytämisen.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Mammuli87:
ja vesipulloa oon kokeillu, huutoa seuraa ja paljon! et keinot alkaa olla aika vähissä :D oon kokeilllu et nukkuu mun huoneessa, omassa huoneessa, omassa asängyssä, mun vieressä.. jne..
No mutta jos aina annat periksi niin et saa öitä rauhoittumaan. Mulla oli sama tilanne tytön kanssa aikanaan, ja olin jo epätoivoinen. Heräilyjä oli 6-12 yössä ja aina piti saada maitoa. Ja sitten myöskään ruoka ei maistunut kun tankkasi maitoa litratolkulla öisin.

Mä soitin Jyväskylän babyblues- unikouluun ja sain puhelimitse hyviä neuvoja ja ennen kaikkea kannustusta ja uskoa jatkaa. En siis pitänyt unikoulua, mutta otin pullot pois. He sanoivat että saan soittaa vaikka yöllä jos tuntuu etten jaksa. Kolme yötä meni enemmän ja vähemmän valvoessa, ja kahtena yönä jo itkien soitinkin etten jaksa kun tyttö vaan huutaa... He lohduttivat aina, kannustivat jatkamaan tunnin kerrallaan... Ja lopputulos oli että tyttö oppi elämään ilman pulloa, ja maidonjuonti väheni ensin olemattomiin mutta kun tottui mukiin niin joi sitten taas ihan hyvin. Myös ruoka alkoi maistua kun se maidon litkiminen loppui. Tosin tyttö on nyt 3v ja heräilee joskus edelleen, mutta ei joka yö ja vain kerran yössä. Googleta tuo babyblues ja ota yhteyttä sinne. :)
 

Yhteistyössä