APUJA kaivataan naapurisovun säilyttämisessä.

  • Viestiketjun aloittaja kaisa
  • Ensimmäinen viesti
kaisa
Muutimme uuteen taloyhtiöön lokakuussa, taloyhtiöllä ei siis vielä ole omia järjestyssääntöjä.. Eilen törmäsin pihassa lapsettomaan naapuriin joka kielsi etteivät lapset saa leikkiä taloyhtiön ainoalla yhteisellä nurmialueella laisinkaan vaan lasten kuuluu leikkiä ainoastaan hiekkalaatikolla ja keinuilla. Alue on niin pieni ettei siinä voi pulkkaa vetää joten ollaan vedetty lapsia pulkassa tällä nurmialueella, joka siis taloyhtiön YHTEINEN piha-alue.

Taloyhtiömme on pieni pari-rivitaloyhtiö. Valittajanaisen asunto on yllätys yllätys juuri tämän nurmialueen kohdalla.. Ja hänestä me terrorisoidaan hänen elämää leikkimällä siinä hänen asuntonsa edessä....

Kiellollehan ei ole mitään lakisääteistä edellytystä ja olin heti tämän välikohtauksen jälkeen sekä hallitukseen että isännöitsijään yhteydessä.

Sanokaas mulle mitä voidaan tehdä, minä ja muut lapsiperheelliset taloyhtiössä, että saataisiin tilanne raukeamaan ilman isoja riitoja?

Eilen keskustellessa tän valittajan kanssa hän ei kuunnellut sanaakaan minun kantaani asiaan, vaan sanoi että vie asian niin korkealle taholle kun vaan voi eikä hyväksy että siinä nurmella lapset on. Aikuiset muka vaan saa olla. Mutta lapsethan on yhtälailla taloyhtiön asukkaita ja osakkaita vanhempiensa kautta. Kun tää nainen vaan sitä että hän on kalliilla rahalla ostanut asunnon joka ei ole leikkipaikan edessä..
Mutta yhtälailla lapsiperheelliset on ostaneet kalliit asunnot siksi että taloyhtiöllä on suojaisa ja turvallinen yhteinen nurmialue ja leikkikenttä. Leikkikentällä kun ei vaan ole tilaa tehdä lumienkeleitä ja vetää pulkkaa. Millaiseksi elämä tässä meneekään kun kesä tulee ja aletaan juoksemaan nurmikolla hippaa, pelataan palloa tms.


Nyt olis kaikki viisaat neuvot tarpeen!!!

Kaunis kiitos jo etukäteen. :)
 
dfdf
Menkää mukaan hallituksen kokouksiin ja olkaa aktiivisia, jotta pystytte vaikuttamaan omiin asioihinne. Yrittäkää pitä hyvät välit ainakin muihin naapureihin, jotta he tarpeen tullessa ovat teidän puolellanne.
 
Ystäväpariskunta muutti (ties kuinka monentena jo) kerrostalossa pois tällaisen naapurin yläkerrasta, kun ei saaneet lapset edes pikkuautoilla lattialla ajaa kun jo tuli valitusta. Miksei tällaisille ihmisille muka voi mitään sanoa?? Sielläkin vaan taloyhtiö hyysäs tätä naista ja yläkerran asunto vaihtoi omistajaa joka toinen vuosi. Tympeää... :eek:
 
naapurisi voisi ostaa metsätilan jostain erämaasta missä saisi rauhassa pitää nurmikkonsa..seuraavaksi kuitenkin rupeaa märisemään siitä kun lapsista lähtee ääntä.mitään pätevää neuvoa en kyllä osaa antaa mutta eikös yhteinen alue ole yhteinen eikä mikään k-18 paikka
 
Meidän naapuri taas alkoi vuoraamaan meidän autoa lumella kun halusi lisää tilaa kulkea ja tuumasi että autojen paikka on maantiellä. Sanoi olevansa jalankulkija ja tekee autoille mitä hän lystää ja lykkää lumen mihin haluaa. :kieh: Pikkasen meinaa tarvittiin itsehillintää! Sitten kun aloin potkia lunta pois auton edestä ja takaa niin hän alkoi kolaamaan sitä pois. Aikamoinen sälli!
 
kaisa
Ei toki voikaan. Mutta miten voin fiksummin puolustautua tätä suoraan sanottuna hyökkäävää naista kohtaan? Tää on tällänen lapseton korkeintaan nelikymppinen joka on näköjään kaikkia lapsia vastaan sillä heidän seinänaapuria terrorisoinut koko syksyn mm hakkaamalla seiniä aina kun lapsista kuuluu ääntä, ihan vaikkapa eteisessä pukiessa.

Mä haluaisin ettei meidän tilanne mene pitkäkestoiseen tappeluun.. Haluisin osata sanoo sille jotain sellasta että menee jauhot suuhun ja tajuaa lopettaa. Ei tuu meinaan kiva lopun elämän asuminen jos tämä tälläistä on. Ostettiin nimittäin 5h+k paritalo joten ajattelin hoitaa asian mahdollisimman nopeasti ja siististi pois alta että olis sitten kesän tullen jo kiva olla ulkona siinä heidän asunnon edessäkin..

Eikä se ihan niitten ikkunan alla edes ole. Heillä on oma pieni nurmialue etupihalla, sit on ajoväylä ja sitten vasta se nurmialue. Mut silti on kuulemma sietämätöntä lasten mekkalointia jne. Ja käytti sanaa "tyrannisoidaan" häntä. Ja huh huh.. Me on oltu siinä korkeintaan 30min kerrallaan 2x päivässä. Jos se nyt sitä jo noin kovaa häiritsee niin mitä se on sitten kesällä ku ollaan pihalla 09-20 ja kokoajan. Olen lasten kanssa kotona joten edes päivähoidon takia ei ole pois... Taloyhtiössä mun lasten lisäksi kotihoidossa 24/7 5 lasta eli yhteensä 7 muksua. Tää nainen jos nyt jo häiriintyy niin voi luoja, kuvitelkaa mitä se kesällä on!?
 
Hp
Kuulostaa kyllä vähän nipottamiselta, mutta toisaalta ymmärrän myös häntä. Meidän taloyhtiössä on yhteistä pihaa ja sen lisäksi omat aidatut pihat jokaisella takapihalla ja lisäksi etupihoissa on nurmikkoa. Itse ainakin pidän jokaisen etupihan nurmikkoa asuntoon kuuluvana enkä anna lasten leikkiä muiden asuntojen etupihoilla, koska monilla on siinä myös istutuksia yms.
 
Lisään vielä ap:n kirjoitukseen, että teidän naapurilla ei ole mitään perustetta kieltää lapsia leikkimästä nurmikolla. Mietin samaa kuin ekavekara3 että annappas olla kun lapsista lähtee hiukkasen ääntä, mitähän täti siihen sanoo.. hyvä että olit yhteydessä isännöitsijään! Kyllä se siitä ratkeaa.
 
anu
ja vielä pakko mainita, että tämä nainen joka ei puhetta ymmärrä tai osaa kuunnella muita, on seinänaapureilleen (luojan kiitos ei asu meidän naapurissa, vaan samassa yhtiössä ) sanonut jo kahdesti että kun on noin kovaäänisiä lapsia niin pitäis omakotitaloon muuttaa..

no, eilen se kehtasi mulle alkaa samaa sontaa, että teidän pitäis ostaa omakotitalo. sanoin sille että kenen tässä talo pitäisi ostaa, SEN joka ei siedä ääniä ei sitten yhtään.

tämä on siis vastavalmistunut rivi-paritaloyhtiö. asuntojen koot 4h-5hk. olis luullut ostaessa tajuavan että naapureihin tulee lapsia. ja joo, hallitukseen mua on jo pyytänyt pari naapuria ja hallitukseen otin jo eilen yhteyttä välittömästi tämän naisen hyökkäyksen jälkeen. Mut silti, jos jollain olis vielä joku hyvä vinkki antaa niin tänne vaan.

niin ja juu, mulla ainakin kaikkien lapsiperheellisten tuki takanani koska tämä asiahan koskee kaikkia joilla lapsia. ikävä kyllä lapsettomien mielipidettä en tiedä...

ja, yksi lakimies sanoi, että lasten leikkimistä taloyhtiön yhteisillä alueilla voi rajoittaa vaan jos kyse on lasten turvallisuudesta tai vaikka kukkaistutusten turmelemisesta. kummastakaan tässä tapauksessa ei kyse. asiat siis puhuu minun puolesta, mutta miten tehdä se tälle hullulle selväksi. puhuminen ei näköjään auttanut. luulin että se nainen käy muhun vielä käsiksi jos jatkan, oli se niin vihainen.
 
vieras
Pysyt rauhallisena. Tämän jälkeen pysyt yhäkin rauhallisena. Joka kerta. Hymyilet ja kysyt jokaisesta valituksesta, että mitäpä ajattelit asialle tehdä. Sen jälkeen et huomioi. Saatat saada mamman naamallesi joku kerta, mutta sitten sinulla on jo syy mennä poliisille asian kanssa. Mutta sitä ennen, olet rauhallinen ja hymyilet.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pysyt rauhallisena. Tämän jälkeen pysyt yhäkin rauhallisena. Joka kerta. Hymyilet ja kysyt jokaisesta valituksesta, että mitäpä ajattelit asialle tehdä. Sen jälkeen et huomioi. Saatat saada mamman naamallesi joku kerta, mutta sitten sinulla on jo syy mennä poliisille asian kanssa. Mutta sitä ennen, olet rauhallinen ja hymyilet.
kiitos! ei kai siinä muu auta. isännöitsijäkin sanoi että ainoo joka voi auttaa jos menee pahaksi on poliisi. hän ei voi enempää tehdä.
 
dffd
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pysyt rauhallisena. Tämän jälkeen pysyt yhäkin rauhallisena. Joka kerta. Hymyilet ja kysyt jokaisesta valituksesta, että mitäpä ajattelit asialle tehdä. Sen jälkeen et huomioi. Saatat saada mamman naamallesi joku kerta, mutta sitten sinulla on jo syy mennä poliisille asian kanssa. Mutta sitä ennen, olet rauhallinen ja hymyilet.
kiitos! ei kai siinä muu auta. isännöitsijäkin sanoi että ainoo joka voi auttaa jos menee pahaksi on poliisi. hän ei voi enempää tehdä.
Niin, jos täti alkaa oikein uhkailemaan, niin sitten vain ilmoitusta eteenpäin.
 
en keksi mitään taikatemppua
jolla asian saa nopeasti päiväjärjestyksestä.
ehkä joudutte pitemmän kautta mennä.

Tosin kaikki faktat tukee sitä että olette oikeassa, akka väärässä. Eli jos nurmi ei ole edes hänen ikkunan alla vaan välissä on ajotie. silloin nurmi on yhteistä. ja jos hänkin on sitä mieltä, että nurmea saa käyttää, mutta vaan aikuiset, eli tästäkin jo näkee, että on lapsivihamielinen. kuulunee näihin veloihin. eli ihan sama vaikka lapsenne kuiskisivat, sekin riittäisi valittamiseen todennäköisesti.

Aika vaikea elämä hänellä tiedossa, jos kiihtyy noin lasten olemassaolosta.Ei hänellä ole mitään oikeutta kieltää lapsia olemasta siellä. Ette välitä ja sanotte lapsillenne, että valitettavasti kaikki ihmiset eivät ole henkisesti terveitä?
 
Carlos74
Muistuupa vaan tapaus mieleen, kun naapurin mies huuteli mun lapsille, että: "Menkää helvettiin laskemaan mäkeä, tai mä soitan poliisit!"
Pihaan oli aurattu sellanen iso noin 3m korkea lumikasa, josta tytöt laski.
Mä menin sit tän miehen ovelle, ja kas vain hänen vaimonsa uskalti tulla ovelle. Sanoin sit "hieman" kiihtyneenä, että: "Tuleppa ukko ovelle, niin revin sulta pään irti!"
Ei tullut, ehkä hyvä niin...
Mut loppuipa se lasten kiusaaminenkin.
Mut en suosittele tällastakaan toiminta mallia, mut joskus se mitta vaan täytyy rauhallisellakin ihmisellä.
 

Yhteistyössä