apuja kaivattas mammat...

eli meillä on nyt tämmöinen ongelma, poitsu 1v1kk rakastaa purkkiruokaa, kotiruoka ei kelpaa oikeen mitenkään...ollut sihtikurkku ongelmaa että vieläkään ei kovin suuria kokkareita mene mutta nyt menty parempaan suuntaan.
olen ehkä sitten huono kokki :ashamed: ja tässäpä nyt pyydänki reseptejä kaikenlaisia jotka maistuu lapsille teillä.

tuntuu et oon ainoo kellä kotona tällane ongelma :eek:

kiitos jo kuitennii :flower:
 
halipupu
Reseptejä en nyt ala kirjottelemaan, mutta annan sellaisen vinkin, että sekoita omatekoista ruokaa purkkiruokaan ja lisää määrää vähitellen, kun alkaa kelvata. Kokkareisempaan lapsi tuttuu myös vähitellen, kun suun hienomotoriikka paranee ja tulee lisää hampaita. Pääasia, että lapsi syö jotain, eikös niin?
 
Et takuulla ole ainoa. Mie tiedän monia joilla samaa ongelmaa ja mulla 2/4:stä on ollu sihtikurkkuja. Anna sitä mikä maistuu kyllä se alkaa muutaki syömään ajan kanssa. Mut meillä esim. jauhelihakeitto, spagetti ja jauhelihakastike on maistunu haarukalla soseutettuna sitte kun on vähän tukevampi alkanu menee alas :D

Paras esimerkki sihtikurkusta: kolmonen oli ehkä 1.5v ja tykkäs jyrsiä raakaa porkkanaa, mut ei niellä :D rouski ja sylki pois :D
 
vieras
Itse katsoin aikoinani reseptin purkkiruokapurkin kyljestä. Keittelin siis samoja aineita sekaisin kuin mitä purkkiruuassakin oli, soseutin ja pakastin. Kelpasi hyvin kaksosille.
 
Mä en tuosta sihtikurkkujutusta tiedä yhtään mitään, mutta jos purkkiruuat kelpaa niin sitten varmaa kelpaa myös kaikki muut ruuat missä ei ole kovin paljoa mausteita. Tee esim. jauhelihaperunasoselaatikko niin että lisäät sinne perunan mukana palsternakkaa ja vähän lanttua -> ei tarvitse maustaa jauhelihaa niin paljoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Et takuulla ole ainoa. Mie tiedän monia joilla samaa ongelmaa ja mulla 2/4:stä on ollu sihtikurkkuja. Anna sitä mikä maistuu kyllä se alkaa muutaki syömään ajan kanssa. Mut meillä esim. jauhelihakeitto, spagetti ja jauhelihakastike on maistunu haarukalla soseutettuna sitte kun on vähän tukevampi alkanu menee alas :D

Paras esimerkki sihtikurkusta: kolmonen oli ehkä 1.5v ja tykkäs jyrsiä raakaa porkkanaa, mut ei niellä :D rouski ja sylki pois :D
meillä ei menny jauhiskeitto, spagetti ja jauhiskastike ehkä lusikallinen/pari mut tuntuu et mun kokintaidoissa se vika..tuntuu vaan.. muille kyllä maistuu..
 
Meillä myös lapset olleet sihtikurkkuja, ja ongelma on ollut nimenomaan ne kokkareet muuten suht sileässä ruuassa. Esikoinen on vasta n. 4v alkanut syömään jugurtteja joissa paloja, sitä ennen yökkäsi ne pois, vaikka muutoin normaali ruoka mennytkin alas. Ja kaupan purkeilla on menty siis siihen asti kun ovat n. 1v siirtyneet syömään täysin samaa ruokaa muiden kanssa... Ei auttanut sekoittaa omaa sosetta/kaupan sosetta. Vaan sitten kun kaikki on ollut tasaisesti karkeaa, on yökkäily loppunut.

Hiukan asian vierestä mutta menkööt...
 

Yhteistyössä