Apuja! Lastenkirjan nimi hukassa!

En tiiä yhtään miltä vuodelta se on, mulle sitä on luettu 80-luvun lopusta lähtien. Siinä on joku poika ja feeniks-lintu ja ihanat kuvitukset. Kansi on muistaakseni aikalailla sininen.

Tuli tuosta satukirja-ketjusta mieleen :) Toivottovasti joku osais auttaa :flower:
 
"vm75"
Mä muistan kans samaisen kirjan (luultavasti). Itselläni on sellainen ollut ja kansi tosiaan oli sininen, kirja on nyt mummilassa joten en pääse nimeä katsomaan. Lintu sininen?
 
"vm75"
Muistin väärin ei se lintu sininen ole, sehän on topeliusta. Muistan kirjan elävästi, sellainen melko iso kirja, ei kovin paksu kuitenkaan, kovat kannet. Kansi sinisävyinen ja kannessa muistaakseni se feeniks lintu ja poika. Ja sit yhdellä aukeamalla on koko aukeaman kokoinen feeniks linnusta kun se nousee tuhkasta. Onkohan näin? Laitoin äidille jo viestiä että katsois kirjahyllystä mut ei löytänyt, muisti kyllä kirjan. Nyt jäi vaivaamaan ...
 
[QUOTE="vm75";25620482]Muistin väärin ei se lintu sininen ole, sehän on topeliusta. Muistan kirjan elävästi, sellainen melko iso kirja, ei kovin paksu kuitenkaan, kovat kannet. Kansi sinisävyinen ja kannessa muistaakseni se feeniks lintu ja poika. Ja sit yhdellä aukeamalla on koko aukeaman kokoinen feeniks linnusta kun se nousee tuhkasta. Onkohan näin? Laitoin äidille jo viestiä että katsois kirjahyllystä mut ei löytänyt, muisti kyllä kirjan. Nyt jäi vaivaamaan ...[/QUOTE]

joo näin mäkin sen muistan, varmana on sama kirja kyseessä. Vaivaa ihan sairaasti, koko ajan koitan tässä samalla googlettaa vaikka millä sanoilla mut ei tietenkään voi löytyä :D
 
"sondersson"
no ei se tuokaan oo, ei siinä mittään lentävää mattoa ollut. Joku kylä kait ja oisko ihmisten ahneus, pahuus tmv. aiheuttanut sen linnun kuoleman tai jotain. Hitsi kun ei muista siitä paljoo. Ja hermo alkaa mennä kun oon monta päivää tätä googlettanu eikä selviä, aaarrrgghh!
 
"lukutoukka"
[QUOTE="sondersson";25635136]no ei se tuokaan oo, ei siinä mittään lentävää mattoa ollut. Joku kylä kait ja oisko ihmisten ahneus, pahuus tmv. aiheuttanut sen linnun kuoleman tai jotain. Hitsi kun ei muista siitä paljoo. Ja hermo alkaa mennä kun oon monta päivää tätä googlettanu eikä selviä, aaarrrgghh![/QUOTE]

Oletko kirjastossa käynyt kysymässä? Kokeilepa.
 
ekslibris
Peter Fedorin Satu onnenlinnusta. Tätä Katainen siteerasi vaalikiertueilla, google kertoi sen :) . Varmasti löytyy kirjastoista, tämä on klassikkomatskua niin kuin vaikka Onnellinen prinssi.
 

Yhteistyössä