apuja/neuvoja 6kk ikäisen SORMEN IMEMISEEN, tutin korvikkeena !!!

Hei !!

Meillä neito täyttäää just 6kk ja nyt muutaman kuukauden aikana tullut todella tavaksi imeä etusormeaan väsyneenä, itkuisena, nukkuessaan...
Tuttia syönyt pienestä pitäen, mutta todella vähän eli oikeastaan vain nukahtaessaan ja nukkuessaan. Mutta kun hoksasi että tutin saa omin avuin suusta pois, niin nykyään tuttia laitettaessa ottaa siitä kiinni ja heittää niin kauas kun saa ja sormi menee suuhun =(

Joo, onhan se todella hellyyttävän näköistä MUTTA miten kärsii hampaat, kitalaki ja vieroittaminen?

Nyt tarvisin teiltä äideiltä joiden lapsi on imenyt sormea (vieroitettu) tai imee vieläkin sormea kultaisia neuvoja siihen MITÄ MINUN KANNATTAA TEHDÄ?
vierotanko lapsen samantien sormesta vai annanko imeä...

ja ennen kaikkea kokemuksia, miten teillä on käynyt, miten toimittu jne...

Kiitokset kaikille vaivaantuneille jo etukäteen!

 
Meillä tyttö ei huolinu tuttia koskaan vaan söi peukkua, nukkumaan mennessä.
Nyt on 2v5kk ikänen ja peukku menee suuhun puolunessa. Ei oo vielä vaikuttanu hampaisiin. Mutta kyllä sitä ressaan, että millä sais tavan loppumaan.
Tuntuu, että jos ois tuttia syöny, niin siitä pystyis vierrottaan, ku voi heittää tutit pois, mut sormet on aina siinä. :/
Eipä tästä paljoo apuu tainnu olla... :ashamed:
 
Rinkinki, kiitos vastauksesta. Tätäpä minäkin ajattelin. Ei teillä kuitenkaan peukku ole kokoaikaa suussa, eli ei sillee ongelmaa. Mutta ymmärrän täysin mitä tarkoitat. Silläpä minäkin tässä pähkäilen että jos annan nyt imeä, tuleeko myöhemmin sitten jossiteltua. Toisaalta jos yöpuvun hian ompelis yhteen eikä hän sais sormeaan suuhun niin mahtaisko huolia tuttia sitten? Pitäisi kai vaan kokeilla...
Toisaalta sitä on sillee peruslaiska, et nyt ku löytää tavallaan sormet itse, niin ei tarvi olla tuttia ikinä laittamassa.. pääsee vähemmällä mutta onko se oikein?
 
En osaa omasta kokemuksesta puhua, mutta sukulaistyttö imi peukaloa ala-asteikäiseksi asti.. alkoi kastamaan peukkua sinappiin jotta se ei menisi suuhun :p Tyttö itse kärsi siitä..

Tämän enempää en osaa sanoa, mutta meillä kun meinaa mennä sormi suuhun niin otan vaan sen pois ja laitan tutin, jos tutti lähtee, niin toistan monta kertaa vaikka pikkunen raivoaisikin. Kyllä se loppujen lopuksi sitä tuttia sitten aina imee, vaikka useasti irvistääkin kun laitan tutin suuhun eikä saa sormiaan työnnettyä sinne.. Välillä suussa tosin on tutti ja etusormi molemmat :D Meillä kun ei imetä peukkua vaan etusormea..

edit. meillä tosin poika on vasta 8 vkoa vanha että ehkä on vähän helpompaa mulla toi touhu.
 
meillä kans vauva syö sormiaan minkä ehtii, joskus on koko nyrkki suussa ja pelkään että tukehtuu siihen :/
Oon koettanu vetää paidan hihaa nyrkin peitoksi, siitä on ollut vähän apua. Hätätapauksessa tosin kelpaa nyrkki paidan kanssakin..
 
Meillä kans poika 9kk imee sormea kun nukkuu. Vasemman käden etusormi on suussa, ja sitä imee. Se sormi menee jo siinä vaiheessa suuhun kun alkaa väsyttää.
Eipä oo tullu ees mieleenikään stressata moisesta. :eek:
 
Meillä tyttö toisinaan imee sormeaan, ei kylläkään nukkumaan mennessään, mutta vaunuissa istuessa jne. Tuttia ei ole myöskään koskaan suostunut imemään, pureskellut vain. En ole tuosta stressannut, mun mies ja sisaruksensa ovat olleet samanlaisia - kellekään ei tutti kelvannut, imivät paljon peukaloa eikä kenenkään hampaissa ole mitään vikaa ollut. Ei purentavikoja, rautoja eikä oikein reikiäkään.
 

Yhteistyössä