ARGH !! Apuja/Niksejä/kotikonsteja raastavaan kurkkukipuun !

puolikuollut
Mäkin oon aivan kuollut, mulla on ollu vasta sunnuntaista kunnon kurkkukipu, mutta oon jo aivan poikki. Ääntä lähtee vaan harvoin... kurkkua kutittaa ja sattuu kun nielasee. Haluaisin nyt todella tietää, auttaako kylmä vai kuuma..
 
"mä"
täälläkin yks kurkku kipuinen..mulla vaan syy on eilisessä leikkauksessa.Poltettiin kitalakea ja kitakieleke ja lakikaarta leikattiin pois..ja voin kertoa että mulla on myös kurkku kipeänä.ihan hirveä olo.Mä oon vetäny panacodia ja kyllä se pieneksi hetkeksi helpottaa..
 
jätsko
mä en jaksa uskoo että jäätelö parantas tai edes supistais koska se lisää sitä bakteeri kantaa mutta esimerkiks jos pystyt ni imeskele jääpaloja!! se on totta että kuuma pahentaa ellei oo flunssa kurkku kipu tai lääkkeistä paras mutta pahanmakuisin on achinaforce ite sitä otan 30tippaa päivässä ja kyllä lähtee!! ja se puuduttaa sekä tappaa bakteereita/viruksia niinja ei kannata hakee apuu ellei noi tepsi koska sit on antibiotit paikalla!! ps. olen lääkäri
 
"joku"
@puolikuollu nojoo jos on flunssa ni kuuma voisi tehdä terää mustaherukkamehu on parasta mutta jos ei ole kun kurkkukipeä tai ei ole flunnssaa ni älä missään nimessä mee ottaa kuumaa että sitte jääkylmä vesi tai jääpäalat auttaa =) itelläni on kaamee kurkku kipu veikaan viruskantasta angiinaa johon mikää muu lääke ei auta ku yks echinaforce se maistuu ihan pilaantuneelle voikukalle mutta kannattaa kokeilla jos haluu eroon ekaks kokeile yks tippa jos tulee oksennus refleksi ni sitte ei kkannata koska kurkku kivussa ei kauhee kiva oksntaa :D
 
"vieras"
Tänään luultavasti pahin päivä, huomenna vielä kipeä mutta sitten varmaankin jo helpottaa. Mulla meni tällä kaavalla justiinsa. Eikä oikein mikään auta, ptää vaan kärsiä... Jaksuja!!
 
jääpaloja ja mehua
Itselleni ainakin auttaa mehua, jonka sekaan laitan paljon jääpaloja. Lisäksi vielä otan pillin, jolloin sen juominen ei satu niin paljoa. Auttaa ainakin hetkellisesti !
 
"Xxx"
Lääkäri määräsi tyttärelle jätskiä ja buranaa kun oli nielutulehdus. Sanoi ettei missään nimessä saa syödä mitään kurkkupastilleja, mekaaninen liike=nieleskely pahentaa vaan oloa, samoin lämmin juotava. Eli kylmää syötävää ja kunnon kipulääke (panadol ei ole parasta tällaseen kipuun) ja lepoa... :)
 
Myyjämies
Lääkärini suositteli hunajajääpaloja! Eli sekoitat veteen hunajaa (..ja paljon).., maistuu hyvälle, on kylmää eikä hintakaan kirpaise ja minulla ainakin auttanut!
 
- Kurlaus merisuola-vesi-liuoksella kuten moni muukin on sanonut

- Seuraavanlainen teentyyppinen juoma auttaa (voi antaa viiletä jos kuuma tuntuu pahalta kuten moni sanonut)

Tuoreen timjamin annetaan liota keitetyssä vedessä jonkin aikaa, sen voi vaikka jättää sinne. Puristetaan joukkoon sitruunasta mehua, lisätään hunajaa (mieluiten raakahunajaa tai parhaassa tapauksessa manuka-hunajaa). Juodaan :)
 
Ja tosiaan ei mitään sokerimehuja tai jäätelöitä, joista bakteerit vaan innostuu..... (jos on bakteeriperäinen siis. Eipä noita nyt muutenkaan kannata syödä etenkään sairaana, ei tee mitään hyvää puolustuskyvylle. Tuorepuristettu mehu eri juttu)
 
vieras9e00
Kokeilin tuota suolavettä. Kurlasin koko lasin (siitä tuli n. 15 kurlausannosta) ja sen jälkeen oli pari minuuttia parempi olo, mutta nyt kipu tuli takaisin. Eli ei pysyvää vaikutusta.
 
vierailija
no jos sulla on pakastimessa esim. mustikoita tai muit marjoja nii syö niitä mukillinen tai pari..ei satu nieltäessä kun on kurkkukipeänä koska ovat kylmiä..TOIMII MULLE......en tiiä susta(y)
 

Yhteistyössä