Arjen helpotus niksit jakoon!

  • Viestiketjun aloittaja armi arkinen
  • Ensimmäinen viesti
"neiti peikonlehti"
Yritän ajatella koko ajan niin, että asiat joiden tekeminen kestää alle minuutin, kannattaa tehdä heti eikä
siirtää myöhemmäksi.

Joskus päätän, että tänään saan siivota ja järjestellä paikkoja vain siihen asti kun telkkarista alkaa joku
hyvä ohjelma. Sitten mulla on vaikka 20min aikaa ja tiedän että kun se aika on kulunut "täytyy" lopettaa siivous. Siinä saa paljon aikaan pienessä ajassa! :)

Tai sitten jos on herkkupäivä, niin sanon itselleni, että saan ottaa kahvin ja pullan vasta kun keittiö on
siistitty / roskat viety / kylpyhuone pesty.

Mitäs muuta...

Pesen kasvikset / huuhdon salaatit / kuorin porkkanat ostettuani aina ennen jääkaappiin laittoa. Sitten ne on kiireessä helppo
nostaa suoraan pöytään. (Mä en jaksa tehdä salaattia vaan laitan aina suoraan lautasille salaatit
ja kasvikset)
 
"Eloveena"
Helpotan lasten ulos pukemista rullaamalla haalarit/ulkohousut kenkien ympärille. Helpottaa ja nopeuttaa lasten omatoimista pukemista. Taaperokin on helppo nostaa kenkiin ja kiskasta haalarit ylös, kuin että ruveta rimpuilevalle pujottaa jalkoja lahkeisiin.
 
"Rohmu"
Teen viikonloppuisin ruokia (laatikoita, kastikkeita, keittoa...) valmiiksi jääkaappiin ja/tai pakkaseen, helpottaa työssäkäyvän arkea ja päivällisen valmistusta. Samoin pakastan leipää ja sämpylöitä.
 
kätevää
[QUOTE="Eloveena";25728777]Helpotan lasten ulos pukemista rullaamalla haalarit/ulkohousut kenkien ympärille. Helpottaa ja nopeuttaa lasten omatoimista pukemista. Taaperokin on helppo nostaa kenkiin ja kiskasta haalarit ylös, kuin että ruveta rimpuilevalle pujottaa jalkoja lahkeisiin.[/QUOTE]

Meillä on tainnut olla koko talven 2v:lla kengät kiinni haalarin lahkeissa :D
Helpottaa kummasti!
 
Sama,oon aina nauranu että mulla on joku keittiösyndrooma. Ruuan jälkeen on pakottava tarve laittaa keittiö kuntoon niin sinne on mukava mennä seuraavan kerran :)
Tässä toinen keittiösyndroomainen. :D Mä en vain osaa olla jos keittiö jää edelliseltä aterialta siistimättä kunnolla.

Kylppäri on myös jäätävä siistiksi ennen kun painutaan pehkuihin. Muuten meillä ei ole niin tarkkaa, villakoiriakin ehtii välillä kertyä mutta saavat viikkosiivouksen yhteydessä (joka lauantai) kyytiä.
 
njgjez
Meillä ei ole tiskikonetta:

laitan astiat likoamaan kuumaan tiskiaine veteen, vajaan tunnin päästä ei tarvitse kuin huuhdella ja nostaa kuivauskaappiin.

Illalla seuraavan päivän vaipat ja vaatteet vessan oven luo, on aamulla valmiina kun silmät ristissä herää.

Kuivauskaapissa on vain muutama käyttöastia arkeen, ei tule paljon tiskiä. Ja siis pakko tiskata muutama astia kun ne ovat "loppu". Sivukaapissa on sitten lisää kuppeja kun tule vieraita kahville.

Jos telkkarista on tulossa hyvä ohjelma niin: vien korvikkeet ja tuttipullot valmiiksi pinnasängyn viereen yötä varten. Mainostauolla käyn pesemässä meikit ja toisella tauolla hampaat. Ohjelma loppuu niin pääsee suoraan nukkumaan. :D

Mies kun hoitaa lasten iltahommat niin minä kerään lelut ja siivoan keittiön. Illalla saadaan yhteistäaikaa ilman kotitöitä.
 
mupeli harmaana
Tää onkin hyvä ketju tälläselle kaaos ihmiselle. Eli kaikki jää siihen mihin kädestäni lasken. Tosin tässä vuosien varrella oon oppinut jo huomattavasti siistimmäksi :D
 
Siisteysfriikki
Illalla laitan seuraavan päivän vaatteet ja tavarat valmiiksi. Pojan iltasuihkun aikana siivoan kylpyhuoneen. Ruoan jälkeen laitan kahvit tippumaan ja sillä välin tiskaan astiat ja siivoan keittiön, kun nuo on tehty kahvi onkin jo tippunut. Pojan syödessä iltapalaa, laitan huoneen nukkumakuntoon ja katson yövaatteet valmiiksi.. Siinä nyt ensimmäiset ärsyttävän piintyneet tavat mitä tuli mieleen :D Niin ja ennen kun avaan telkkarin illalla, täytyy olla jokaikisen tavaran paikallaan, tiskit tiskattu, pyykit pesty ja huomisen vaatteet katsottu..
 

Yhteistyössä