Arkaluontoinen vaiva.....

Eli minulla on ollut keskimmäisen lapsen synnytyksen jälkeen ulostamisessa ongelmia. Lapsi syntyi perätilassa ja olen tämän siihen liittänyt. Aikaa synnytyksestä on jo 5 vuotta. Olen gynekologilla käydessäni maininnut asiasta, mutta vaivaa ei sen enempää ole lähetty tutkimaan. Nyt vaiva vain pahentunut ja kakalla käynti on välillä todella kivuliasta ja pyyhkiessä tulee kirkasta verta. Peppu menee siis ihan rikki tästä toimituksesta.... Tosi nolo ongelma. Voisiko olla peräpukamia tms. Ei ainakaan ulkopuolella mitään ole. Vatsa ei ole sekaisin, ei ole vatsakipua eikä ummetusta. Välillä kyllä tuntuu että ulos ei mitään tule vaikka hätä, mutta vastsa 1-2krt päivässä toimii, mikä varmaan normaalia. Mutta pelkään jo vessassa käyntiä kun niin paljon sattuu.... Millekköhän lääkärille kannattaisi mennä? Onko muilla vastaavaa....
 
Mitä näille sisäisille pukamille tehdään? Ja mistä nämä johtuvat? Olen luullut että nämä ovat ylipainoisten ongelmia yleensä tai juuri raskaus aikana vain vaivaat.... Itse olen tällä hetkellä lähinnä alipainoinen... Voiko joku muu sairaus esim. näitä aiheuttaa? Toivotaan että olisi vain näitä pukamia eikä vaarallisempaa.... Pitää tk:hn aika varata, inhoittava vain tälläisistä asioista menä ja siksi juuri olen vain siirtänyt sinne menoa...
 
kyllä laskimoheikkouksia voi olla hoikillakin.esim.suonikohjut ovat yleensä ylipainoisilla tai alkaavat vaivat synnytyksen jälkeen mutta kyllä ikä tekee tehtävänsä myös.
samoin kova vatsa altistaa eli jos joutuu aina punnaamaan.

niitä voidaan esim.hirttää.joillakin saattaa voiteet auttaa mut ei kannata jäädä miettimään vaan mennä lääkäriin.
 
Pitää vielä lisätä, että olen hoikka ja ulospäin pukamia ei tuntunut. Tyypillinen peräpukama verenvuoto on kirkkaanpunainen. Työnnät vaan sormella voidetta syvälle. Hädensaa saa ilman reseptiä =)
 
Kävin ostamassa tuota hädensaa aptekista puikkoina. Toivottavasti auttaa. Soitin tk:hn niin kuukauden jonot omalle lääkärille ja tälläinen ei kuulemma ole päivystys asia. Eikä oikein rahaa yksityisenkään ole, kun kaikki rahat menneet tässä juuri lasten sairaskäynteihin yksityisellä puolella ja tässä kuussa ei itselle rahaa mistään tule. Lapsia en edes tk:hn vie kun kaikki kolme ovat todella allergisia, yhdellä astma ja kaikilla putket korvissa.... Ja todella huonoja kokemuksia lasten kohdalla tk lääkäreistä.

Mutta toivottavasti tämä vaiva nyt tuolla hädensalla helpottaisi. Kiitos neuvoista :)
 
Luinpa kauhukseni tuolta netistä että kyseisillä oireillani voisi olla myös kyseessä peräsuoli suöpä mikä on kuulemma yleinen tms. Ei pitäisi varmaan liikaakaan tietoa etsiä :x
Mutta asia alkoi vaivaamaan entistä enemmän....

Tuota osaako joku kertoa voiko itse todeta tunustelemalla nuo sisäiset pukamat. Ajan jo varasin yksityiselle 2vk päähän mutta paniikki tässä kumminkin asiasta iski :/
 

Yhteistyössä