Artelac silmätipat + raskaus?

Olen käyttänyt artelac silmätippoja tän talven, koska mun silmät on jostain syystä todella kuivat. Nyt kuitenkin olen raskaana (jo pari viikkoa tiennyt asiasta) mutta nyt vasta hoksasin että saakohan nuota edes käyttää raskauden aikana.
Tarkistin, että selosteessa lukee ettei ole tutkittu raskauden aikana.

Onko joku saanut lääkäriltä luvan käyttää noita tai jotain muita käsikauppasilmätippoja? Täytyykö mun nyt tän takia varata ihan aika lääkärille?
Viikonlopun yli sitten kai pitäs olla käyttämättä ja silmät kuivaa päähän jos en voi huomenna tippoja lisäillä :snotty:
 
"Neljän äiti"
Yleensä kaikkia paikallishoitotuotteita voi käyttää. Veikkaanpa ettei noista tipoista mene mitöön sun verenkiertoon asti. Itse käyttäisin. Ja aina voi soitaa apteekkin ja kysyä. Ne tietää melkein paremmin kuin lääkörit.
 
"kolmen äiti"
Soita apteekkiiin ja kysy sieltä. Jos nuo ei sovi raskauden aikana, niin varmasti jokin muu sopiva valmiste löytyy. Voihan sitä käyttää kohtuullisissa määrin muitakin paikallisesti vaikuttavia valmisteita, esim. kortisonivoide ja nenäsuihke, koska niistä imeytyy verenkiertoon hyvin pieniä määriä. Arvelisin että silmätipatkin sopii.
 

Yhteistyössä