Arvatkaa, miltä tuntuu törmäillä tuon tuostakin naiseen, jonka kanssa mieheni petti minua.

  • Viestiketjun aloittaja "surku"
  • Ensimmäinen viesti
kukka.
[QUOTE="vieras";23117948]En itse olisi kateellinen jos kerta mies pettänyt, onko se onnea, josta pitäisi olla kateellinen. Ehkä korkeintaan heittää kaverilleen, katsos tuota muka onnellista liittoa, mies on uskoton.[/QUOTE]

Peesi.

Vaikea olisi uskoa tuota "suurta onnea" kun tietää mitä taustalla on. Petos jättää jäljen aina - tuon kaltainen petos on stigma, se pilaa liiton. Ei raskaana olevan vaimon pettämisestä selviä vaimo eikä mies.

Miksi jäit sellaiseen liittoon?
 
"vieras1"
[QUOTE="vieras";23117869]Ei tosiaan ole petetyn syy ja vastuulla jos vastapuoli pettää. Jokainen on vastuussa omasta onnestaan. Jos ei ole onnellinen niin täytyy lähteä suhteesta, eikä pettää ja vierittää syytä vastapuolen niskaan kun se ei ole tehnyt sua onnelliseksi.

Nään sen myön osittain kolmannen osapuolen syynä, jos kolmas osapuoli tietää että kuviossa petetään sitä yhtä ihmistä. Tokikaan kolmas osapuoli ei samalla tavoin ole tilivelvollinen petetylle kuin pettäjä.[/QUOTE]

Näin se on munkin mielestä! Petetty ei tosiaankaan oo syylinen pettäjän tekoihin.
 
Karju
No jos se oli se sun pointtis niin silloin sanon, että jos on henkilö joka pystyy pettämään parisuhteessa, on mielestäni silloin mahdoton todella hyvää suhdetta edes sellaisen kanssa luoda.
Nyt on mun vuoro peesata sua. Tämäkin on kyllä niin totta. Toisille on niin hirveen vaikeeta sitoutua ja keskittyä parisuhteeseen. Toiset onnistuu salaamaan sen ongelmansa aika pitkään, mutta jossain vaiheessa tämä tulee ilmi.
 
Ei se näin ole. Kahden onnellisen väliin ei kolmatta mahdu. Piste. Kyllä se on molempien osapuolten "syy" ja vastuulla, ettei suhde ole onnellinen.

Sen sijaan kolmannen osapuolen syy se ei todellakaan ole. Vaikka naiset lähtee usein sille linjalle.
Ei nyt ihan näinkään!

Kyllä on olemassa suhteita, joissa ei vaan toiselle yksi riitä , vaikka olisikin suhteessaan onnellinen ja rakastaisi toista.

Pääsääntöisestihän tietysti on niin, että molemilla tai jommalla kummalla on ongelmia, kun pettämään lähdetään.

Kolmannen osapuolen syy on se myös monta kertaa. Jos tietää tapailevansa varattua, todellakin syyllistyy suhteen rikkomiseen.
Ihan eri asia, jos ei tiedä toisen olevan varattu, mutta jos tietää, niin ilman muuta on syyllinen.

Vai meinaatko, että jos menet kaveriesi kanssa kauppaan ja ne varastaa sieltä, koska he ovat kleptomaaneja, he ovat syyllisiä, mutta sinä, joka varastat sieltä kerran hetken mielijohteessa , et ole syyllinen, koska sinulla ei ole ongelmaa tässä asiassa?
 
"vieras"
[QUOTE="surku";23117156]Aina kun olen saanut asian pois mielestäni, tuo nainen sattuu samaan paikkaan mun kanssa ja tuntuu kuin suolaa kaadettaisiin haavoihin. Juuri kun olen päättänyt, etten enää asiaa mieti, näen taas hänet.. Vertailen itseäni häneen ja mietin "miksi", mikä siinä naisessa oli se, mikä sai mieheni ns lankeamaan...[/QUOTE]

Mieti ap mieluummin sitä niin päin, että mikä sinussa on parempaa kuin siinä toisessa, että mies jäi kuitenkin luoksesi.
 

Yhteistyössä