Arviointi työhakemukseeni

Eklikkäs oon yhtä onneton näitten hakemusten kanssa ku monet muut, mutta arvioikaapas vähän tätä mun hakemusta ja korjailkaa, ja mitä kaikkee nyt keksittekää :p Tarvin teitä antaan palautetta.

Hei, Olen kohta 21-vuotias ylivieskalainen. Olen kiinnostunut kokopäiväisen myyjän työstä Picnic -myymälässänne, koska (?tähän kekskin vielä jotain?). Harrastan säänöllisesti liikuntaa, sekä terveet elämäntavat ovat osa elämääni. Valmistun Oulun seudun ammattiopistosta xx artesaaniksi keväällä 2011. Peruskoulun jälkeen opiskelin myös xx lukiossa kaksi vuotta. Aiempaa työkokemusta kassalla toimivan myyjän työstä olen saanut työharjoittelusta osana artesaanin koulutusta Helsingissä xxxxx.
Olisin valmis kuulemaan lisää hakemastani työmahdollisuudesta ja toivon saavani tilaisuuden keskustella työpaikasta kanssanne henkilökohtaisesti.

tän pitäis olla lyhyt ja ytimekäs :p Mulla siis ei ole työkokemuksia paljon ollenkaan. mutta mitäs sanotte?
 
"vieras"
Ei hyvä. En ottas haastatteluun.

Älä jaarittele, vaan esitä asiasi tiiviisti. Ikä ja ylivieskalaisuus ei tee minuun mitään vaikutusta. Eikä nuo tavanomaiset lätinät koulunkäynnistä. Kahvilatyössä ratkaisee ulospäinsuuntautunut, iloinen, reipas ja asiakasmyönteinen ihminen.

Olen vastaanottanut monia työhakemuksia ja lyhyet, ytimekkäät ja juuri siihen paikkaan räätälöidyt hakemukset kiinnittää huomion.

Ilmoita, että olet juuri sopiva henkilö kahvila Picniciin, kahvila on juuri sinun työpaikkasi ja nautit suunnattomasti asiakaspalvelusta. Kerro, että olet motivoitunut, haluat sitoutua työhösi ja opit innolla uutta.

Päätä hakemus lyhyesti ja napakasti. Vaikka että tapaamisiin.
 
Näin muuttaisin
Mä laittaisin mielummin:

-----
Hei!

Olen kohta 21-vuotias iloinen ja asiakaspalveluhenkinen (tai jotain vastaavaa) nainen Ylivieskasta. Tällä hetkellä opiskelen Oulun seudun ammattiopistossa artesaaniksi josta valmistun keväällä 2011. Aiempaa työkokemusta kassamyyjän työstä olen saanut ollessani työharjoittelussa xxx (työpaikka ja ajankohta). Työharjoittelu oli osana artesaanin koulutusta.

Tarjoamanne työpaikka kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta ja tulisin mielelläni tapaamaan Teitä ja keskustelemaan lisää asiasta!

Ystävällisin terveisin,
xxx xxx

-------

Peruskoulun jälkeen opiskelin myös xx lukiossa kaksi vuotta. > ton jättäisin ehkä pois kun muuten ne saattaa miettiä miks et oo valmistunut koskaan...
 
"vieras"
Kaikilla on samanlainen työhakemus, sinun kannattaisi miettiä miten erottuisit joukosta.

Onko mitään erikoisia harrastuksia tai mielenkiinnon kohteita? Jos ei, niin mieti miten saisit ilmaistua itseäsi persoonallisemmin ja hauskemmin. Se on tietysti helpommin sanottu kuin tehty!

Valehtelemaan ei tietystikään kannata ryhtyä ja leikkiä olevansa muuta kuin mitä on. Liitä mukaan ehdottomasti kuva itsestäsi!! Hymyilevä, pirteä kuva ja sijoita se hakemukseesi (paperinen?) niin, että sen huomaa heti hakemusta vilkaistessa. Paikkaa voi hakea todella moni ja valokuvalla jäät heti työnantajan mieleen. Hänellä ei välttämättä ole aikaa tutustua juurta jaksaen jokaisen runoiluun hakemusten alkutekstejä pidemmälle ja valokuva kertoo enemmän kuin mikään teksti.

Oletko tutustunut työnantajaan? Nettisivuilta bongattuna he etsivät palveluhenkistä, oma-aloitteista, ripeää ja siistiä henkilökuntaa. Sinä tietysti käytät näitä adjektiiveja kuvaillessasi itseäsi :)


Mites nämä muutokset?:
Olen kohta 21-vuotias ylivieskalainen. (tähän väliin myös perhetausta sillä tasolla kuin katsot haluavasi siitä kertoa)Olen kiinnostunut tarjoamastanne kokopäiväisen myyjän työpaikasta Picnic -myymälässä. Pidän asiakaspalvelusta erittäin paljon, olen ripeä ja siisti ja tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Kykenen toimimaan laadukkaasti myös kiireessä. (sun täytyy huomioida hakevasi työpaikkaa, jossa on joskus aika hulinaa)Nautin suuresti saadessani olla tekemisissä erilaisten ihmisten kanssa ja katson olevani kaikin puolin sopiva tarjoamaanne asiakaspalvelutyöhön (vinkkinä kaikille työnhakijoille turha vaatimattomuus hiiteen) Minulla on myös hieman kokemusta asiakaspalvelusta. (voi video kun olisi hyvä laittaa työharjoittelun ohjaajan suositukset ja yhteistiedot myös mukaan)

Harrastan säänöllisesti liikuntaa ja terveet elämäntavat ovat osa elämääni. Valmistun Oulun seudun ammattiopistosta xx artesaaniksi keväällä 2011. Olen suorittanut myös lukio-opintoja. (Jos laitat kuten ehdotit, työnantaja alkaa miettiä miksi et suorittanut lukiota loppuun, oletko tuuliviiri tai et jaksa tehdä asioita loppuun.. tai sitten kerrot syyn miksi jätit lukion kesken, esim. löysit alan joka tuntui enemmän omalta)

Toivon yhteydenottoanne, sillä olen kiinnostunut kuulemaan enemmän tarjoamastanne työpaikasta ja tulen mielelläni tapaamaan teitä henkilökohtaisesti! Minut tavoittaa x xxx.
 
....
Mun mielestä viilausta vaatii vielä, tuosta on hyvä jatkaa :) Hakemuksen alkuun mieti vielä perusteluja, miksi juuri sinä olisit hyvä tuohon paikkaan ja miksi sitä haet. Tuo liikuntaharrastus- ja terveet elämäntavat-jutun ottaisin pois tai siirtäisin hakemuksen loppuun, jossa voisit myös kertoa vähän siitä millainen olet ihmisenä ja työntekijänä ja mitä sellaisia ominaisuuksia sinulla on, mitä myyjän työssä tarvitaan. Tuo loppu on vähän kankea, laita siihen mieluummin vaikka, että: toivon että otatte pian yhteyttä, tulen mielelläni keskustelemaan lisää kanssanne tms.
 
"Halikatti"
Mä laittaisin jotenkin näin:

Nimeni on se ja se ja olen syntynyt xxxxx Ylivieskassa. Olen kiinnostunut kokopäivätyöstä Picnic myymälässänne koska koen asiakaspalvelutyön (tai mitä haetkaan) omakseni. Olen iloinen ja reipas työntekijä ja harrastan (x lajeja). Opiskelen Oulun seudun ammattiopistossa ja valmistun xx-artesaaniksi keväällä 2011.

Olin koulutukseeni liittyvässä työharjoittelussa silloin ja silloin siellä ja siellä. Työtehtäviini kuului kassatyöskentelyä ja ...?

Olen suorittanut peruskoulun Xxxkoulusta vvvv ja 2 vuotta lukio-opintoja.

Olisin kiinnostunut kuulemaan lisää tarjoamastanne työstä

Jotenkin näin...?
 

Yhteistyössä