Aseet on kamalia, niin monta turhaa kuolemaa

  • Tykkää
Reactions: KalaMies
Tä? Sanottiinko jossain, että kuollut oli nainen? Ilmieseti kyseessä oli jonkinlainen vika aseessa, joten tuskin edes oli tämän kyseisen varusmiehen vika vaan onnettomuus.
Niin, että ase vaan yhtäkkiä alkoi pyöriä kuin ropelli käsissä ja sillä piippu osoitti päätä?

Aseeseen ladataan se 3-5 tai mitä hyvänsä ja ne ammutaan KAIKKI tauluun ja tyhjät pois.

Eikä senkään jälkeen osoitella päätä!!!
 
vierailija
Eikös aseet laiteta nippuihin ja ne on tyhjiä!
Ei siellä ladattuihin aseisiin nojailla…

Se ase on tyhjä ennen kuin liikut mihinkään ampumapaikaltas…
Pystystä ammuttaessa onnistuu. Jis on vaikka epähuomiossa jäänyt viimeinen pati ampumatta ja laskenut sen jälkeen aseen perän mashan ja ase sitten lauennut.

AK-aseissa kun luistin ei jää taakse vikan patin jälkeen, eli pitää ampua tyhjä laukaus tai tarkistaa silmällä onko lipas ja patruunapesä tyhjä.
 
vierailija
Eikös aseet laiteta nippuihin ja ne on tyhjiä!
Ei siellä ladattuihin aseisiin nojailla…

Se ase on tyhjä ennen kuin liikut mihinkään ampumapaikaltas…
Niin, ja sulla ei ole aavistusta millaisia tyyppejä sitä intissä heiluu rynkkyjen kanssa. Meilläkin ekassa ammunnassa eräs tapaus ekan laukauksen jälkeen heilutti asetta 180 asteen kaaressa ja sama tyyppi tuli vartiotupaan pati piipussa ja vaihdin sarjatulella...
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Niin, ja sulla ei ole aavistusta millaisia tyyppejä sitä intissä heiluu rynkkyjen kanssa. Meilläkin ekassa ammunnassa eräs tapaus ekan laukauksen jälkeen heilutti asetta 180 asteen kaaressa ja sama tyyppi tuli vartiotupaan pati piipussa ja vaihdin sarjatulella...
No kuullut olen juttua ja nähnytkin livenä miten homma toimii, mutta ei, ei en ole itse käynyt inttiä, en nyt enkä aiemminkaan. Töissä olen puolustusvoimilla ollut, sotilaskoulutus puolella, mutta tulihan sitä kassullakin pyörittyä ja nähtyä yhtä sun toista.

Kävi mielessä tuokin, että nykyään kun aseet ovat niin vieraita ihmisille, niin pitäisikö ”kuivaharjoittelua”/aseenkäsittelyä olla vieläkin enemmän…
 
vierailija
Huomataan taas että ketju on aiheesta mitään ymmärtämättömän naisen kynästä

Aseet itsessään eivät tee yhtään mitään vaan se ihminen jonka kädessä se on. Ja sitten on niitä käskyttäjä myös joiden määräyksiä on toteltava armeijassa

lhmiset on kamalia, niin monta turhaa kuolemaa
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
No kuullut olen juttua ja nähnytkin livenä miten homma toimii, mutta ei, ei en ole itse käynyt inttiä, en nyt enkä aiemminkaan. Töissä olen puolustusvoimilla ollut, sotilaskoulutus puolella, mutta tulihan sitä kassullakin pyörittyä ja nähtyä yhtä sun toista.

Kävi mielessä tuokin, että nykyään kun aseet ovat niin vieraita ihmisille, niin pitäisikö ”kuivaharjoittelua”/aseenkäsittelyä olla vieläkin enemmän…
Mitä koulutit?
 

Yhteistyössä