Asetyylisalisyylihappo raskauden tukena

Hei!
Kyselisin teiltä onko kenellekään määrätty asetyylisalisyylihappoa (disperin/asperin/primaspan) keskenmenon "ehkäisyyn"?! Mikä on ollut lopputulos? Itsellä takana nyt 3 perättäistä keskenmenoa eikä tutkimuksista löytynyt mitään selitystä niille. Takana myös 2 onnistunutta raskautta joten elimistön pitäisi kyetä normaaliin täysaikaiseen raskauteen. Lääkäri ei hirveästi apukeinoja tarjonnut, lähinnä ohje oli että ota foolihappoa ja yritä uudestaan. Itse olen miettinyt että jos kokeilisin aloittaa 50-100mg Primaspania tueksi parantamaan istukan verenkiertoa. Kaikissa kolmessa keskenmenneessä raskaudessa hälyyttävintä ollut oireiden puute, kun kahdessa onnistuneessa olen pahoinvoinut aika rajustikin. Sillä tuli mieleen että olisiko istukan toiminnassa ollut ongelmia.
 
Itselläni oli kaksi keskeytynyttä keskenmenoa takana, kun aloin omatoimisesti syömään 100 mg minidisperiiniä seuraavassa raskaudessa, vaikka veren hyytymisarvojen mukaan, mitään ongelmaa ei pitänyt olla. Luin netistä, että naiset joilla on korkeahko hemppa + matala verenpaine olivat saaneet avun siitä. En tiedä auttaako se vai ei, mutta keskenmenoja ei minulla sen jälkeen ole ollut ja jokainen alkanut raskaus on tähän mennessä johtanut synnytykseen. :)
 
Ihanaa kuulla että on auttanut. Mulla ei tarkkaa tietoa ole tämän hetkisestä hemppa tilanteesta, mutta ikinä ei oo anemia vaivannut. Raskausaikoinakaan ei ole sen suhteen ollut ongelmia, eikä oo rautaa tarvinnut popsia. Sen muistan että ennen ekan lapsen synnytystä hb oli 150. Verenpaineen mulla yleensä on ok, mutta raskausaikoina ne välillä romahtaa. Esikoisen aikaa tuo matala verenpaine oli aika pahaakin, välillä lukemat näytti 50/30 ja sillon oltiin tajunnan rajamailla. Onko se sopiva annostus nimenomaan tuo 100mg? Jossain puhutaan 50 ja jossain 100.
 

Yhteistyössä