Astiakeskustelusta huvittuneena kyselen

Mulla on juhliin kahviastiastona ihan vaan anttilan kiloposliinia. Niitä kuppeja kun tarvii isommissa juhlissa olla sen verta paljon.
Kalliimpia käytetään sitten esim. jouluisin ja synttäreillä oman perheen kesken.
 
Kerran Tiimarissa oli ihan syötävän suloiset kukka-astiat. Olin niin kahden vaiheilla ostanko vai enkö, mutta sinne ne Tiimariin jäivät, koska olivat vain Tiimaria. Tosin jälkeenpäin on hirmusti kaduttanut etten ostanut.

Tykkään kyllä merkkituotteista, ihan vain laadun takia ja ovat esteettisesti kauniimpia. Mutta kyllä mulle kelpais sellainen halpistiimarikin, jos oikeesti näyttää hyvältä eikä 3v kiinatytön tekemältä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Kerran Tiimarissa oli ihan syötävän suloiset kukka-astiat. Olin niin kahden vaiheilla ostanko vai enkö, mutta sinne ne Tiimariin jäivät, koska olivat vain Tiimaria. Tosin jälkeenpäin on hirmusti kaduttanut etten ostanut.

Tykkään kyllä merkkituotteista, ihan vain laadun takia ja ovat esteettisesti kauniimpia. Mutta kyllä mulle kelpais sellainen halpistiimarikin, jos oikeesti näyttää hyvältä eikä 3v kiinatytön tekemältä.
Mulla tuli tää Tiimari-juttu mieleen vain siks, ku näin siellä kerran aivan ihanan värisiä kahvikuppeja. Just mun näkösiä! Mutta ne kyllä jäi ostamatta kuites.

En oo tosiaankaan mikään Tiimarikrääsäfani, mutta ne kahvikupit oli nättejä niitten väriensä takia.
 
laadukasta
Se kun vaan tuppaa olemaan niin että ne monet halpisastiat ei kestä juuri mitään. On sitä tullut Hobby Hallista tilattua joku astiasto josta sitten olikin nopeasti paloja poissa. Eli laatu on laatua. Turhaan niitä halpoja krääsäkuppeja ostaa jos ne on heti rikki.
 
Nooh
"Laatu on laatua." Mitenköhän päin nämä Arabian Kiinassa tai Intiassa teettämät lautaset mahtavat olla laatua? Siirtokuvien saumat miten sattuu ja lasitukset klommollaan sieltä täältä. Jos fajanssiastioita olisin hankkimassa niin saattaisin ihan yhtä hyvin ostaa Tiimarista.
 
Mulla oli aikanaan halppis laseja ja lautasia. Ei enää, kun ei niitä samanlaisia saa mistään rikkoutuneiden tilalle. En tykkää jos astiat on kaikki eriparia. Ja sitä paitsi arabiaa ja iittalaa saa ihan edullisestikin. Se kyllä vituttaa kun astiat menee rikki oli ne mitä merkkiä/merkittömiä tahansa.
 
x
Monet Iittalan ja Arabian asiat & lasistot sattuu miellyttämään mun silmää, siksi meillä on niitä. Halvempia arkikäytössä ja kalliimpia juhlakäytössä. Ja kuten joku totesi, rikkoutuneiden tilalle saa helposti hankittua uusia samanlaisia.
 
samoilla linjoilla Jonseredin ja Tiimarivihon kanssa, eli en mie tajua astiamerkeistä kun syön, kunhan ruoka itse näyttää hyvältä.. ja onhan se plussaa jos astiasto ei ole ihan susiruma,mutta kivoja kippoja löytää eurolla marketeista :D
 
Meillä on kippoja, kuppeja, eri paikoista. Teemakupit annoin pois kun en tykännyt niistä yhtään, vaikka lahjaksi ne sain ja saman sarjan lautaisia "unohdin" eksän asuntoon :ashamed:

Mulle kelpaa se, mikä omaa silmää miellyttää. Jos olisin todella merkkitietoinen, olisi elämä aika hankalaa kun kaikelle pitäisi vain nyrpistellä.
 

Yhteistyössä