astmaatikkoperheessä koira?

  • Viestiketjun aloittaja skyline
  • Ensimmäinen viesti
skyline
meillä pojalla epäillään astmaa ja kokeilulääkitys on ollu viime syksystä asti. nyt oltiin allergiatestissä ja poika reagoi koiralle, ja meillä perheessä koira! Kellään samaa kohtaloa :(?
 
Meillä etsittiin koiralle uusi koti, ei tarvinnut lopettaa vaikka ikää oli jo 12v. Pojalla koira-allergia todettiin joka ajan myötä paheni. Kovin on allergia oireita vieläkin vaikkei ole ollut koiraa yli vuoteen on nuhaa ja toistuvia kurkunpääntulehduksia. Kyllä lapsen terveys menee aina koiran edelle, ainakin pitäisi mennä!!!!
 
tuu-tu harmaana
Valitettavasti se koira täytyis nyt nopeesti saada uuteen kotiin,ennenkun oireet pahenee lapsella ja joutuu vahvemmalle lääkkeelle :( Meillä piti kans hauvelille ettiä uus koti,oli kiva kun sai suht lähelltä sen kodin sille,niin sai käydä kattomassa..
 
Heips!

Meillä neidillä ollu about vuoden verran jatkuvia yskiä ja nuhia. Allergiatestit näyttää negaa, mutta selkeesti jos menee kylään jossa kissa tai koira niin henki menee ahtaalle viimestään kotona. Meillä on siis koira perheenjäsenenä ja viime viikolla tehtiin päätös että koiralle etsitään uusi koti, nyt sitten viimestään viikonloppuna koira pääsee uuteen kotiin. Ikää meidän koirulilla vajaa 3v. Niin ja sen verran voin sanoa että selkeesti meillä neidin vointi on menny huonompaan suuntaan, tämäkin "röhä" mikä on paraikaa, on kestänyt joulukuun alusta saakka ja kohtauslääkettä menee 1-2 krt/pv.

Koiraihmiset ei tästä kommentista tykkää mutta meillä siis menee kuitenkin ihmiset lemmikkien edelle vaikka KUINKA ne lemmikit olisi rakkaita mutta lasten terveydestä huolehtiminen on paljon tärkeempää!!

Mielipiteitä on monia ja koskaan ei voi tietää onko koiran poislaitto "turhaa", joskus vaivat helpottaa ajan kanssa vaikkei allergiatekijää poista mutta meillä ainakin on jo nyt menty huonompaan suuntaan. Vasta kyllä luin joltain sivustolta että jos epäilee allergiaa, on kaikki mahdolliset allergiatekijät poistettava jotta paraneminen voi lähteä alulleen. Minun omakohtaisen kokemuksen myötä kehottaisin luopumaan lemmikistä! :flower:
 
astmaatikko
Olen itse astmaatikkoa ja ihotesteissä reagoinut lähes kaikille eläimille. Minulla diagnosoitiin teini-iässä paha allergiaperäinen astma.

Nykyisin asun maalla. Tallissa hevosia ja kissoja ja sisällä kotona sekarotuinen koira. Lääkkeiden käytöstä OLEN PYSTYNYT LUOPUMAAN, paitsi että keväisin siitepölyaikana ja talvisin kovilla (-20 ja enempi) pakkasilla otan lääkettä vaihtelevasti, olon mukaan.

Jokainen tekee ratkaisunsa aina itse, enkä voi omaa elämääni kenellekkään toiselle tarjota, koska me ihmiset olemme yksilöitä. Itse olen kuitenkin saanut "monelle vanhan koulukunnan lääkärille harmaita hiuksia" koska he eivät voi ymmärtää sairaskertomukseni lukeneena ja minut nähneenä, että voin tälläistä elämää viettämällä olla näin TERVE ja OIREETON.

Minä pidän hyvää huolta fyysisestä kunnosta (keuhkojen kapasiteetti kasvaa) ja kotimme siisteydestä, tuuletan asunnon hyvin ja pyrin pitämään pölyttömänä.

Lapseni (5-v) ei ainakaan vielä ole osoittanut merkkejä että olisi perinyt taipumuksen allergiaan. Minkään sortin allergioita ei ole ollut ja muutenkin on ollut terve. Mikäli oireita joskus tulee, asia mietitään sitten. Koirasta emme kuitenkaan luovu, se voi tarvittaessa asua tallikämpässä, jossa se muutenkin hyvin viihtyy.

Mutta siis näinkin voi käydä... liekö jotain "luontaista siedätyshoitoa" tai jotain... mutta minun allergiani on muuttunut lähes oireettomaksi ympäristössä missä sen olisi pikemminkin pitänyt pahentua.

Ihminen on psyykkis-fyysis-sosiaalinen kokonaisuus!
 
mä vaan
Meidän tytöllä todettiin astma ja allergioita (maito, vehnä, kananmuna, koira, kissa, koivu) 11/04 meillä ei itsellä ole koiraa mutta sukulaisilla ja tuttavilla senkin edestä. Joten kysyin lääkäriltä neuvoja kyläilyyn ja jos ottaa koiran hoidokiksi lomien ajaksi. Hän kehotti seuraamaan miten koira vaikuttaa eli jos on koiran lähellä ja oireita tulee niin koira pois.

Oma koira tietysti on vaikea laittaa pois, mutta voitko kysyä oliko paljon koholla koiralle. Olen kuullut tapauksia että koira on saanut jäädä silti ja homma toiminut. Mutta myös tapauksia joissa astma pahenee.

Omalla tytöllä lopetettiin lääkitys (aamuin, illoin) 09/05 ja hyvin on mennyt. Kestää koirat ja kissat. Ruoka-aine allergiatki on ohi (vehnä vähän allergisoi). Koivu ja muut siitepölyt on todellinen ongelma. Ja luultavasti huonepöly, home.

Seuraa tilannetta ja käy allergia ja astmaliiton sivuilla siellä hyviä ohjeita ja vinkkejä
 

Yhteistyössä