Astman oireita siitepölyistä?

Mun 3vee poika on siis koivu- ja heinäallergikko. Ja niinkuin tässä ei olisi tarpeeksi,eilen kuului keuhkoista vinkunaa,lääkärin kuuntelemana siis. Takana on yksi hengitystietulehdus ja nytkin on flunssainen ja hengitys tiheää ja ahdasta. Nyt aloitettiin flixotide ja toivotaan,että auttaa. :(

Eli siis onko muiden lapsilla astman oireita näin siitepölyaikana? Ja meneekö nämä ahdistukset ohi kesän jälkeen? Mä haluan uskoa siihen,että pojalla ei "oikeasti" ole astmaa :ashamed:
 
Amaryllis
Mun käsittääkseni astma on joko rasitus- tai allergiaperäistä. (Myös infektioastmaa, mutta se on kai vähän eri juttu.) Jälkimmäisessä oireet alkavat allergia-altistumisen yhteydessä. Oltiin just kylässä sukulaisperheessä, jossa pojalla todettu astama ja ulkoileminen oli yhtä yskimistä kaikkien pölyjen takia.

Mun pitäsi soittaa lapsille aikaa lääkäriin, kun yskää pukkaa heti kun pitempään ulkoillaan, että saatais taas allergialääkitys ajantasalle. Alkuyöstäkin esikoisen hengitys oli kovin tukkoisen kuuloista.

Jospa sit soittais vaikka samantien :whistle:
 
tirpsu
meillä neidillä (2v2kk) juuri diagnosoitu astma. Toinen kevät menossa että yskii ja ahdistaa, nenä vuotaa ja silmät vuotaa.
Meillä ollut viime syksystä käytössä ventoline ja flixotide. Talvella meni muutama kuukausi ettei tarvinnut ollenkaan, mutta nyt taas alkanut tarvitsemaan. Lisäksi on allergialääke xyzal jota annetaan koivun siitepölyn aikaan.
On tää kevät välillä raskasta aikaa, kun nukkuminen on katkonaista ja sitten on neiti kiukkunen kun ei kunnolla saa nukkua. Odotetaan vain että alkais helpottaa.
 
Meillä pojalla astma oireilee vain ja ainoastaan nyt koivunsiitepölyn aikaan. Viime vuoden kevät oli vaikea, nyt saimmekin käyttöön paremmat lääkkeet. Poika siis yskii, yskii ja yskii niin, että maha tulee kipeäksi, nenä ja silmät vuotaa ja kutisee. Välillä saattaa hengitys pihistäkin. Nyt siis aloitimme ottamaan aamuin illoin Heinix 2,5ml (allergiaan) ja Flixotide suihke myös aamuin illoin (astmaan) ja tarvittaessa, jos yskänkohtaus tulee, niin ventolinea suihkeena. Saas nyt nähdä miten tämä kevät sitten menee. Mut oon helpottunut, että rajoittuu vain tähän kevät aikaan, ettei ole ympärivuotista. Poika on allerginen myös kissoille, ei ilmeisesti kovin pahasti, koska meillä itsellämme on kissoja, eikä muulloin reagoi niihin kuin juuri koivuallergian aikoihin. Samoin kaikki muukin pöly, hiekka, äidin hiukset ym. ärsyttävät poikaa juuri keväisin.
 
...jatkan vielä sen verran, että jos pojallemme tulee nuha tms. niin heti kyllä alkaa "tauti" menee myös hengityselimiin. eli silloinkin joudumme antamaan silloin tällöin astmalääkettä, kohtauslääkettä pääasiassa.
 
Kiitos vastauksista :flower:

Helpottaa kuulla,että astmaoireet voi olla vain siitepölyaikana. Talvi meillä oli tosi hyvä,ei ollut juuri sairasteluitakaan. Nyt poika siis maaliskuussa aloittanut hoidon pienryhmässä kun mä menin töihin. Heti alkoi kauhee sairastelukierre :\|

Meillä siis myös ruoka-allergioita ja koira-allergia. Poika on tosi herkkä kaikelle (ihonsa puolesta) ja odotankin "innolla" kesää ja sitä kun poika on ulkona lyhyissä vaatteissa. Silloin alkaa iho-oireet :eek: Viime kesä oli järkyttävä yskän ja iho-oireiden kanssa ja kun elokuussa vasta saimme diagnoosin siitepölyistä. Onneksi nyt f :eek: lixotide apuna =)
 
minkä ikäisinä teidän lapset ovat alkaneet oireilla?? Meidän poika 7kk on pari kuukautta hieronut silmiään todella paljon ja välillä niissä on myös ihottumaa. Mietin että mahtaako olla eläinallergiaa. Itsellämme on koira.
 
Viime keväänä alkoi, eli neiti oli muutaman kuukauden yli vuoden. Eläin allergiana on koira, joihin reagoi näin koivun aikana pahemmin kuin muulloin. Kotieläimiä ei ole voinut koskaan pitää kun miehellä astma myös.
 

Yhteistyössä