asunnon koko?

  • Viestiketjun aloittaja pian 2 lasta
  • Ensimmäinen viesti
pian 2 lasta
Minkä kokoisissa asunnoissa asutte? Riittääkö tila?

Meillä on pian 2v lapsi ja nyt toinen tulossa. Asutaan rivitalossa, 88 neliötä (k,oh,2mh,khh,wc,kph ja sauna). Mietin että milloin olisi asunnonvaihdoin aika, riittääkö tila??? Tykätään muuten asunnosta kovasti eikä lisää lainaa hirveesti viitsisi ottaa...
 
Mun mielestä kahden lapsen kanssa pärjää hyvin tuon kokoisessa asunnossa ainakin kouluikään asti. Jos lapsia tulee lisää, saattaa suurempi asunto olla tarpeen jo aiemmin.Yleensä lapsi haluaa lisää omaa tilaa viimeistään kouluiässä. Pienillä lapsilla on kivakin, että on sisarus samassa huoneessa ja voi nuoremmankin siirtää yhteiseen huoneeseen nukkumaan jo melko nuorena.Nämä ovat minun ajatuksiani asiasta. Onnea synnytykseen! =)
 
miu
Meitä on isä, äiti ja 3- ja 6-vuotiaat lapset + yksi suunnitelmissa. Asumme tällä hetkellä 140 neliöisessä omakotitalossa, jossa on 3 makuuhuonetta.

Rakennamme taloa, johon tulee 270 neliötä ja 5 makuuhuonetta...yksi noista huoneista tulee olemaan työhuonekäytössä ja yksi vierashuoneena (ainakin siihen saakka kunnes saamme vielä yhden lapsen).
 
Ilmo S
Essi...oikeasti? Tuntuu uskomattomalta, että pystytte asumaan noin pienessä tilassa ja vielä suunnittelette perheenlisäystä?!? Täytyy hattua nostaa!

Meidän perheessä on 2+3 lasta ja neliöitä 230 ja välillä haaveilen isommasta!

Asenteestahan se tietysti on kiinni, mutta entä elämänlaatu, eikö ne pienet nurkat koskaan ahdista?
 
Oliko tuo viimeinen provo? :D
Me asutaan 78 neliöisessä asunnossa, joka on oikeastaan pieni neliö. Yksi lapsi ja toinen tulossa. Vaikka toinen lapsi tulee, silti on yksi makuuhuone vapaana. :whistle:
Eikä ahdista yhtään! Missähän olisi meidän elämänlaatu, jos näillä tuloilla asuttaisiin isossa omakotitalossa? :LOL:
 
Hyvin mahdutaan, eikä ole käynyt edes mielessä, että asuismme ahtaasti! Asunnosa on järkevä pohja, hyvin säilytystilaa ja korkeat huoneet mitkä tekevät kodista avaran. Turhasta roinasta hankkiudutaan eroon, eikä niitä pyöritellä nurkissa :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 13:49 Ilmo S kirjoitti:
Essi...oikeasti? Tuntuu uskomattomalta, että pystytte asumaan noin pienessä tilassa ja vielä suunnittelette perheenlisäystä?!? Täytyy hattua nostaa!

Meidän perheessä on 2+3 lasta ja neliöitä 230 ja välillä haaveilen isommasta!

Asenteestahan se tietysti on kiinni, mutta entä elämänlaatu, eikö ne pienet nurkat koskaan ahdista?
:LOL: Oliko tämä vitsi? Meitäkin on 4 ja asumme 80 neliön asunnossa, ja ei ahdista, ei. Viihdymme oikein hyvin yhdessä.
 
toinen asuja
:LOL:
jopas on jutut.. meitä 4 ja neliöitä on 72,5. hyvin ollaan sovittu.
Kodissa saa olla vaikka 300 neliötä, mutta jos pohja on persiistä, sekin on ahdas.

Uutta asuntoa on tarkoitus etsiä.. mutta toistaiseksi kolmio on meille ihan passeli. kun tytöt 2 ja 4v. Yks makkari on tarpeen sitten tyttöjen kasvaessa.
 
Raksaaja
Mä mietin myös miten jumalattomasti pitäis sitä tilaa oikein olla :\| Meillä rakenteilla omakotitalo, 120 neliötä, makkarit 11,6-12,7 neliöisiä ja kyllä ne musta ihan riittävän kokoisia on. Lapsia ei vielä ole, toivonmukaan niitä saadaan.....Ei käynyt edes mielessä että oltaisiin isompaa alettu rakentamaan =)
 
ahdastako
No juu, 230m2 viidelle. Sehän tekee melkein 50m2 per henki. Voi laps raukkoja jos joutuvat joskus muuttamaan yksiöön, pitäis ihan 30m2 mahtua. Tai siinä vaiheessa varmaan isukki ostaa lapselle vähintään kaksion, että mahtuu kunnolla...
Ivaltahan tämä kuulostaa, mutta hiukan realiteettejä peliin teille luksuslukaalien asujille.
 
en ymmärrä miksi meitä joilla on kenties isompi asunto tarvitsee ivata-niin kuin edellä näkyy.meillä talossa 246neliötä ja siihen varasto/autotalli 76neliötä ja piha-sauna. me miehen kanssa tehdään töitä kotona ja asutaan "korvessa"-lähinaapuri 6km päässä ja tästä syystä järkevää että tilaa toiminnallekkin on-emme vain käy nukkumassa kotona. rakastamme perheemme kanssa olla yhdessä ja siksi työtkin tehdään kotoa käsin ja välillä kun jokainen tarvitsee omaa rauhaa sitäkin löytyy. ja perheessä 3 lasta.
 
asennevamma
Eihän teitä ivatakaan. Ei siinä ole mitään väärää, että asuu isossa talossa. Mutta siinä hiukan on, että valitellaan tilan puutetta, kun on 250m2 talo viidelle hengelle joista yli puolet on pieniä lapsia.
 
Ei voi kuin ihmetellä mitä ihmiset tekee reilusti yli 200 neliöisillä taloilla! Tietysti jos töitä tekee kotona niin sitten ehkä. Mutta tavan perheet - meillä 3 henkeä ja 92 neliötä ja vieraatkin (esim. siskonperhe 5 henk.) vielä mahtuvat hyvin yökylään!
 
Suomalaiset vain ovat tottuneet pieniin nurkkiinsa, eivätkä osaa vaatia muuta.

Kyllähän niitä pienihuoneisia vähäneliöisiä taloja/asuntoja rakennetaan niin kauan kun niihin on muuttajia.

Itse arvostan asunnossa tilaa ja avaruutta, enkä voi kuvitella asuvani asunnossa, jossa olisi alle 30 neliötä per pää. Olen toki myös asunut asunnossa, jossa oli vain noin 17 neliötä ihmistä kohti ja en ikimaailmassa muuttaisi takaisin. Ulkomailla asuminen avasi silmäni lopullisesti -asunnossa on oltava tilaa B)
 
Meillä on 120 neliöinen omakotitalo ja kolme henkeä asustamassa- lapsi on 2 1/2 vuotias. Muutettiin tähän 78,5 neliöisestä rivitalokolmiosta, jossa siinäkin oli aivan riittävästi tilaa. Ei vaan viitsitty ostaa omaksi alle 100 neliöistä taloa, jos tässä vaikka jossain välissä luoja soisi meille toisen lapsen.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että hyvin sitä mahtuu pienempäänkin asuntoon- sopu sijaa antaa! Itse asuin lapsuuteni vanhempieni kanssa noin 60 neliöisessä kaksiossa; vailla omaa huonetta...enkä ole siitä traumoja saanut!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilmo S:
Essi...oikeasti? Tuntuu uskomattomalta, että pystytte asumaan noin pienessä tilassa ja vielä suunnittelette perheenlisäystä?!? Täytyy hattua nostaa!

Meidän perheessä on 2+3 lasta ja neliöitä 230 ja välillä haaveilen isommasta!

Asenteestahan se tietysti on kiinni, mutta entä elämänlaatu, eikö ne pienet nurkat koskaan ahdista?
Ehheh... en nyt ole Essi mutta...
Tuo on vähän tuommoinen "mikseivät ne syö leivoksia?" -tyyppinen kysymys. Samalla voisit tiedustella miten joku voi ajaa ladalla kun sinulla on citymaasturi; ladan (tai normaalikokoisen asunnon) kanssa EI VAAN VOI olla hyvä elämänlaatu vai? Että on ihan USKOMATONTA?

Ja joo, meilläkin neliöitä ihan hitosti (aivan liikaa), eli yli 300 mutta käytössä niistä on toistaiseksi vain neljäsosa, ja musta sekin on aivan riittävästi. Miksi se ahdistaisi? Toki jos on ihan poikkeuksellisen paha ahtaanpaikankammo... ;)


Lisäys: 110m2 ei ole mitenkään pieni tosiaankaan. Ihme suuruudenhulluutta havaittavissa nykyisin. Meillä mies ihan välttämättä halusi tällasen hehtaarihallin, mulle piisais kyllä joku normaalikokoinen asunto! Täsmennys siis tuohon aikaisempaan viestiin
:saint:
 
MEillä on 48 neliöö ja hyvin mahutaan minä, mies ja 7kk tyttö. Eipä kerry turhaa roinaa kun ei oo kauheesti ylimäärästä säilytystilaa. Ja mä en haluu ees kuvitella imuroivani 3oo neliöö :whistle: Pitäähän tästä seuraavan lapsen tullessa isompaan muuttaa mut toistaseks viihdytään mainiosti.
 

Yhteistyössä