Asunto asiaa *mielipiteitä kiitos*

Olen eroamassa, muutan lasten kanssa pois minun ja miehen yhteisestä talosta.
Vuokra asuntoja ei tahdo löytyä. Kunnassa oli kaksi asuntoa vapaana joista valita. Niin että kertokaapa kumpaan näistä muuttaisitte.

Minä+4 pientä lasta.

1.
Kerrostalo 3h+k, neliöitä 80
-ihan keskustassa
-rauhallinen alue, ei asu juoppoja, narkkeja ym.
-2 kylpyhuonetta, 2 vessaa
-ei saunaa
- pihalla aidattu lasten leikkipaikka jossa kiikut ym on hyvässä kunnossa.
-vuokra 640e/kk vesi 16,50e/kk/per.henkilö


2.
Rivitalo 3h+k+s neliöitä muistaakseni 65
- n.5km keskustaan
- vähän levotonta seutua, asuu paljon nuorisoa
- sauna
-pihalla ei mitään leikki paikkoja lapsille
- vuokra 580e/kk vesi 16,50e/kk/per. henkilö.


Jompikumpi pitäis valita ja tuo kerrostalo on minulle tänään varattu, kuitenkin tuntuu että ei minusta ole kerrostalossa asumaan, miten minä totun kun aina olen omakotitalossa keskellä korpea asunut... tuleekohan siellä hulluksi kun naapureita joka puolella?
 
kerrostalo
Ottaisin kerrostalon. Se on isompi, rauhallisemmalla seudulla ja kun olet yksin lasten kanssa, niin et halua huolia naapurustosta. Lisäksi yksin ollessa voi olla kiva kun palvelut ja elämää on lähempänä.
 
IhanaValo
Miekin mahtaisin ottaa tuon kerrostalon, jos vaan on rahaa. Kuulostaa kivemmalle kun on enemmän tilaa ja tuo pihakin kun on leikkipaikka ja aidattu, ettei lapset pääse autojen alle, vaikka keskustassa oliskin.
Pitää vaan toivoa että naapurit on ymmärtäväsitä porukkaa, uskoisin että lasten kanssa sitä ääntä tulee. Kaipa siihen kerrostaloelämäänkin tottuu?
 
omppu
Asuttiin samassa kerrostalossa viisi vuotta ja naapureita ei tunnettu sinä aikana lainkaan. En edes tiennyt minkä näköistä porukkaa oli seinän takana ja he tuskin tunsivat meitä =) Että sinänsä meille ei ainakaan ollut naapureista haittaa, vaikka joka taloon varmaan mahtuu se yksi "kyyläkin". On siinä varmaan totuttelemista hissien jne. kanssa mut kuulostaa kyllä paremmalta kun tuo rivitalo vaihtoehto.
 
Gluteus maximus
kerrostalo. Tosin jos kovin metelöiviä lapsia niin sitten miettisin vielä. Miinusta tietysti on se, että ei ole saunaa, mutta jos ei tykkää saunomisesta niin sitten ok.
 
Autoa ei ole, kyllä tarkoitus olisi ostaa mutta nyt ei ainakaan tässä kuussa pysty kun on tuo muutto homma edessä.

Siitä rivari asunnosta tykkäsin enempi kun kävin kattomassa mutta kyllä se kerrostalo taitaa parempi olla. Suurin osa sen kerrostalon asukkaista on eläkeläisiä, mutta jospa ne sopeutuu neljään riiviöön. Ja iso plussa siinä kerrostalossa oli koko asunnon mittanen parveke ja parvekkeella pieni ulkovarasto.
Siinä rivarissa on iso piha mutta se ei oikein rauhallista seutua ole ja lisäksi se on niin hiton kaukana kaikesta.

Muoks* Kerrostalossa ei ole hissiä mutta asunto on toisessa kerroksessa joten ei sitä hissiä tarvitse ollakkaan.
 
Mä ottaisin myös sen kerrostaloasunnon vaikka maantasalla asuja muuten olenkin. Mutta tuon kokoinen rivariasunto on yksinkertaisesti neljän lapsen kanssa ihan liian pieni, ellei se sitä heti ole, niin todella pian on.

Ja sitten jossain vaiheessa voit yrittää etsiä vähän isompaa rivaria jostakin sopivalta alueelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mä ottaisin myös sen kerrostaloasunnon vaikka maantasalla asuja muuten olenkin. Mutta tuon kokoinen rivariasunto on yksinkertaisesti neljän lapsen kanssa ihan liian pieni, ellei se sitä heti ole, niin todella pian on.

Ja sitten jossain vaiheessa voit yrittää etsiä vähän isompaa rivaria jostakin sopivalta alueelta.
Tätä minäkin mietin että nyt ottais sen kerrostalon ja sitten kun ilmaantuu jotain muuta niin muuttaa. Totuus on kuitenkin se että kovin pitkään ei kolmioon mahduta, kun lapset kasvaa isommiksi ni nekin tarvii omaa tilaa. Nyt tulee järjestys olemaan se että tyttö 6v, poika5v tyttö4v samaan huoneeseen ja poika 2v minun kans samaan huoneeseen.
 

Yhteistyössä