Asunto vantaalta?

  • Viestiketjun aloittaja Khimaira
  • Ensimmäinen viesti
Mene vvo:n sivuille niin näet siellä vuokrat, kohteet, kuvat jne, mutta muistelisin, että esim espoon kaupungilla on noin 85 neliön rivari alle 800 kun taas vvo 1000-1100. Eli hintaeroja on noissa ainakin.

vvo:lle vakuus 250 niin ei kaupungille enempää ainakaan luulis olevan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Barbapörrö:
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Itse en muualla asuisikaan kuin vvo:lla. Kaupungilla ei vissiin saa mitään etuja, vvo:lla saa ilmaisia maaleja, maalausoikeuden. Asunnot useimmiten hyväkuntoisia ja rauhallisia, mutta hinnat on satasia enemmän kuin kaupungin, mutta riippuu mistä on valmis maksamaan.

Vvo:lla voi soittaa ja selittää tilanteen. Vantaan kaupunkihan ei edes taida puheluja vastaanottaa.
No sitten VVO:n kämpät saadaan unohtaa :/ 800e on ehdoton yläraja vuokrasta :|
Mitähän noihin kaupungin kämppiin on vakuudet?
tavallisiin kaupungin asuntoihin (helsingissä ainkin) ei ole mitään vakuuksia- summia siis..
 
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
Alkuperäinen kirjoittaja Barbapörrö:
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Itse en muualla asuisikaan kuin vvo:lla. Kaupungilla ei vissiin saa mitään etuja, vvo:lla saa ilmaisia maaleja, maalausoikeuden. Asunnot useimmiten hyväkuntoisia ja rauhallisia, mutta hinnat on satasia enemmän kuin kaupungin, mutta riippuu mistä on valmis maksamaan.

Vvo:lla voi soittaa ja selittää tilanteen. Vantaan kaupunkihan ei edes taida puheluja vastaanottaa.
No sitten VVO:n kämpät saadaan unohtaa :/ 800e on ehdoton yläraja vuokrasta :|
Mitähän noihin kaupungin kämppiin on vakuudet?
tavallisiin kaupungin asuntoihin (helsingissä ainkin) ei ole mitään vakuuksia- summia siis..
:eek:
Täällä vakuus kaupungin kämppään on yhden kuukauden vuokra :eek: :eek:

 
http://www.vav.fi/html/uusi_vuokrat.html Tuostahan sä näet neliöhinnat kaupungiltakin ja kohteet.. toki jotain parempia asuntoja saa varmaan odotella tosi kauan. Vakuus noihin on, mutten tiedä paljon.
 
Pikachu
Mä sain aika äkkiä Newseciltä. Kerran soitin kun huomasin netissä että hakemani kämppä ei ollut määräaikaan mennyt niin sain sen heti vaikka olin kolmannella hakusijalla.
 
Pikachu
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Mä sain aika äkkiä Newseciltä. Kerran soitin kun huomasin netissä että hakemani kämppä ei ollut määräaikaan mennyt niin sain sen heti vaikka olin kolmannella hakusijalla.
http://www.newsec.fi/sa/node.asp?node=1227

 
Pikachu
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Mut tuo on firma ja hyvin harvalla perheellä varaa yksityiseen. takuuthan on perheasunnoissa noin 800-2000 euroa..
No mä oon yksinhuoltaja... Kahden kuukauden takuuvuokra. Mä aluksi lainasin sen rahan ja oon nyt jo maksanu se takasin joten mukava pesämuna muuttaessa tulossa!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Espoon kaupungilla kolmioiden takuu on 250 euroa ja muissa yhden kuun vuokran verran.
Ja kyllä on mahdollisuus saada remonttirahaa mm.maaleihin.
Mä en tiennytkään että kolmioissa on 250e... :eek: Asutaan kasiossa nyt, ja meillä oli toi kuukauden vuokra takuuna.. Maaleihin ei saatu rahaa tms. vaikka seinät oli kuin reikäjuustoa.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Espoon kaupungilla kolmioiden takuu on 250 euroa ja muissa yhden kuun vuokran verran.
Ja kyllä on mahdollisuus saada remonttirahaa mm.maaleihin.
Mä en tiennytkään että kolmioissa on 250e... :eek: Asutaan kasiossa nyt, ja meillä oli toi kuukauden vuokra takuuna.. Maaleihin ei saatu rahaa tms. vaikka seinät oli kuin reikäjuustoa.. :/

Joo tuo muuttui jokunen aika sitten,että kolmioissa on 250e takuu.
sillä yritetään saada ihmisiä muuttamaan perhekokoaan vastaavaan asuntoon.
Me ollaan saatu ns.maalilappuja joilla käydään hakemassa tarvittavat maalit kaupasta ja isännöitsijä on käynyt ensin tarkistamassa asunnon kunnon.
Meilläkin tällä hetkellä kaksio,mutta kolmiota katsellaan kun on perheenlisäystä tulossa,helpottaa kummasti kun tuo takuu ei ole yhden kuun vuokran verran..
 
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Espoon kaupungilla kolmioiden takuu on 250 euroa ja muissa yhden kuun vuokran verran.
Ja kyllä on mahdollisuus saada remonttirahaa mm.maaleihin.
Mä en tiennytkään että kolmioissa on 250e... :eek: Asutaan kasiossa nyt, ja meillä oli toi kuukauden vuokra takuuna.. Maaleihin ei saatu rahaa tms. vaikka seinät oli kuin reikäjuustoa.. :/

Joo tuo muuttui jokunen aika sitten,että kolmioissa on 250e takuu.
sillä yritetään saada ihmisiä muuttamaan perhekokoaan vastaavaan asuntoon.
Me ollaan saatu ns.maalilappuja joilla käydään hakemassa tarvittavat maalit kaupasta ja isännöitsijä on käynyt ensin tarkistamassa asunnon kunnon.
Meilläkin tällä hetkellä kaksio,mutta kolmiota katsellaan kun on perheenlisäystä tulossa,helpottaa kummasti kun tuo takuu ei ole yhden kuun vuokran verran..
Joo, mekin kolmiota haetaan, kun tässä mun kasiossa on kalliimpi vuokra kun suurimmassa osassa kaupungin kolmioita.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Espoon kaupungilla kolmioiden takuu on 250 euroa ja muissa yhden kuun vuokran verran.
Ja kyllä on mahdollisuus saada remonttirahaa mm.maaleihin.
Mä en tiennytkään että kolmioissa on 250e... :eek: Asutaan kasiossa nyt, ja meillä oli toi kuukauden vuokra takuuna.. Maaleihin ei saatu rahaa tms. vaikka seinät oli kuin reikäjuustoa.. :/

Joo tuo muuttui jokunen aika sitten,että kolmioissa on 250e takuu.
sillä yritetään saada ihmisiä muuttamaan perhekokoaan vastaavaan asuntoon.
Me ollaan saatu ns.maalilappuja joilla käydään hakemassa tarvittavat maalit kaupasta ja isännöitsijä on käynyt ensin tarkistamassa asunnon kunnon.
Meilläkin tällä hetkellä kaksio,mutta kolmiota katsellaan kun on perheenlisäystä tulossa,helpottaa kummasti kun tuo takuu ei ole yhden kuun vuokran verran..
Joo, mekin kolmiota haetaan, kun tässä mun kasiossa on kalliimpi vuokra kun suurimmassa osassa kaupungin kolmioita.. :/
saako kysyä,että missäpäin sijaitsee..?
Hirveesti vaihtelee vuokrat alueittain.. :/

 
saako kysyä,että missäpäin sijaitsee..?
Hirveesti vaihtelee vuokrat alueittain.. :/
[/quote][/quote]Olarissa, tässä talossa on omistusasuntoja muut, siihen varmaan liittyy..:( Tässä kämpässä on noussut vuokra kolmessa vuodessa yli 200e.. Nyt viimeksi vuodenvaihteessa nousi 100e!! |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
saako kysyä,että missäpäin sijaitsee..?
Hirveesti vaihtelee vuokrat alueittain.. :/
[/quote]Olarissa, tässä talossa on omistusasuntoja muut, siihen varmaan liittyy..:( Tässä kämpässä on noussut vuokra kolmessa vuodessa yli 200e.. Nyt viimeksi vuodenvaihteessa nousi 100e!! |O [/quote]

joo,noi on aina kalliimpia missä muut on omistuasuntoja.
Niitähän on tosi vähän kruunulla,mutta joitain.
oletko miettiny vaihtoa?
Me ollaan kateltu vaihtoa,jos ei päästä haettuun uudiskohteeseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
saako kysyä,että missäpäin sijaitsee..?
Hirveesti vaihtelee vuokrat alueittain.. :/
Olarissa, tässä talossa on omistusasuntoja muut, siihen varmaan liittyy..:( Tässä kämpässä on noussut vuokra kolmessa vuodessa yli 200e.. Nyt viimeksi vuodenvaihteessa nousi 100e!! |O
joo,noi on aina kalliimpia missä muut on omistuasuntoja.
Niitähän on tosi vähän kruunulla,mutta joitain.
oletko miettiny vaihtoa?
Me ollaan kateltu vaihtoa,jos ei päästä haettuun uudiskohteeseen.
[/quote][/quote]
No siis kämppää olen nyt hakenut jo yli vuoden espoonkaupungilta, vantaalta vajaa vuoden ja stadilta joku 6kk.. Keskinäinen vaihto tuskin onnistuu, en usko että monikaan haluaa muuttaa kasioon, joss vuokra n.600e...:(

 
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Alkuperäinen kirjoittaja samperin puusilmä:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
saako kysyä,että missäpäin sijaitsee..?
Hirveesti vaihtelee vuokrat alueittain.. :/
Olarissa, tässä talossa on omistusasuntoja muut, siihen varmaan liittyy..:( Tässä kämpässä on noussut vuokra kolmessa vuodessa yli 200e.. Nyt viimeksi vuodenvaihteessa nousi 100e!! |O
joo,noi on aina kalliimpia missä muut on omistuasuntoja.
Niitähän on tosi vähän kruunulla,mutta joitain.
oletko miettiny vaihtoa?
Me ollaan kateltu vaihtoa,jos ei päästä haettuun uudiskohteeseen.
[/quote]
No siis kämppää olen nyt hakenut jo yli vuoden espoonkaupungilta, vantaalta vajaa vuoden ja stadilta joku 6kk.. Keskinäinen vaihto tuskin onnistuu, en usko että monikaan haluaa muuttaa kasioon, joss vuokra n.600e...:(

[/quote]



Ikävä tilanne..
Me kauhistuttiin kolmioiden vuokria kun pyörii 700e järestään..
hiukan on hinnat noussu...

 
Joo, hinnat on noussu ihan hirveästi.. Kaveri asuu neliössä (sekin kruunun asunto ), niillä vuokra 650e!! :eek: Vähän olen kade... :ashamed: Ja kyseessä on vielä saunallinen rivari, ja kivalta alueelta.. Itse voi vaan haaveilla.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
Joo, hinnat on noussu ihan hirveästi.. Kaveri asuu neliössä (sekin kruunun asunto ), niillä vuokra 650e!! :eek: Vähän olen kade... :ashamed: Ja kyseessä on vielä saunallinen rivari, ja kivalta alueelta.. Itse voi vaan haaveilla.. :/

Täysin alueestahan se riippuu..
"Syrjemmästä"saa halvemmalla,mutta meilläkin tietyt alue toiveet ja oltava palvelut ja kukuyhteydet hyvät.
 
entinen Vantaalainen
Satolta ja VVo:lta saa hyvin asuntoja. Asuttiin Vantaalla noi 7-vuotta Satolla ja melkein vain positiivista sanottavaa on. Ja läävä asunto ei tosiaankaan ollut. Sellainen tuntuma on että monet asunnot vapauduttuaan hetken tyhjillään, eli hyvin varmasti saatte.

Mun mielestä VVO:n ja SAton asunto sivuilta näkee Vantaan tällä hetkellä vapaana olevat vuokra asunnot ja niitä on AINA jonkun verran eli sieltä vain valitsemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Riippuu mitä haet. Jos mikä tahansa kerrostalo läävä kelpaa niin varmaan muutama kuukausi ehkä, mutta voi mennä 2-3 vuottakin kun on ulkopaikkakuntalainenkin vielä. Me jonotettiin 1.5 v ja sit riitti ku ei saanut mitään. Täällä nykysessäkin paikkaa odotellaan 1-2 vuotta vaikka oo ees pk-seutu.
käsittääkseni kaupungin vuokra-asunnoissa on se meininki,että jos kauheesti rupeaa nirsoilemaan asunnon suhteen,joutuu mappi ö:hön.tämä siitä syystä kait,että katsovat ettei asunnontarve ole niin kova silloin.
 
Myö haetiin VAVilta asuntoa, tuli tarve isompaan kun 1+1 vaihtuukin kolmeksi kesäkuussa :)
Laitettiin perjantai-iltana hakemus, tiistaina miehelle soitettiin asunnosta joka vastasi täysin meidän kriteereitä ja muuttamaan päästiinkin jo heti kuun vaihteessa :)

Tämä tuntuu kyllä heti kodilta, äänieristys tuntuisi pelittävän moitteetta kun ei naapureiden askareista ole tietoakaan, pientä "pintaremonttiahan" tämä ehkä olisi vailla, mutta toisaalta edelliset asukkaat asuivatkin tätä kotia viimiset 6 vuotta niin ihmekkös tuo jos elämisen jälkiä on.

Saatiin siis VAVilta saunallinen kaksio isolla parvekkeella luhtitalosta, vuokra 570 ? + autopaikka 10 ? kuussa, vakuus oli 580 ?.
http://www.vav.fi/
 

Yhteistyössä