Asuntolainaa hoitovapaalla?!

Moi!

Onko joku hakenu lainaa kun toinen on ollu hoitovapaalla?
- saitteko?
- mistä pankista?
- paljonko?

Me haetaan ok-taloa varten (alle 200.000?). Nordeasta soittivat ettei lainaa irtoo meille ollenkaan.
Katotaan sit kun palaat töihin oli vastaus. Mut miten mä voin palata töihin, kun pojalle pitäs sit saada tarhapaikka. En voi hakee tarhapaikkaa jossen tiedä missä tullaan asumaan. :'(

Tyhmää! Olisinpa rikas!
 
Onko sinulla vakituista työpaikkaa johon olet palaamassa? Vai joudutko työnhakuun hoitovapaan jälkeen? Entä onko miehelläsi vakituinen työsuhde, ja minkälaiset ovat perheenne tulot.

Kaikki nämä vaikuttavat siihen, antaako pankki lainaa.
 
kotona
Olen hakenut 2 kertaa asuntolainaa niin, että olen ollut hoitovapaalla ja lisäksi vielä raskaana. Molemmilla kerroilla lainan saanti on ollut helppoa. Tosin mulla on ollut työ odottamassa, miehellä töitä ja vakuudet muutenkin kunnossa.
 
Oon ollu samassa työpaikassa 09/03 lähtien. Eli on vakkarityö ja paluu päiväkin tiedossa.
Miehellä on myös vakkari työ ja tulot hyvät.

Oon hakenu lainaa ennenkin asuntoon, exän kanssa ja se saatiin. Myös autolainan olen hakenu kaks kertaa. Et kyllä mä nää kiemurat muuten tunnen. Ainut oli vaan ku naikkonen sano puhelimessa että mun hoitovapaa on este!

No, miehen veli on samassa puljussa lainaneuvojana ja oli sit kyselly isommalta taholta asiaa, ja hoitovapaa EI ole este lainalle. Joten p*skaa puhuivat tänään mulle. :/

Täytyy vielä yrittää jotain konstia. *pöh*
 
Me saatiin 200 000e lainaa, kun olin vielä hoitovapaalla. Periaatteessa työ oli odottamassa, mutta liike oli kuitenkin lopettamassa toimintaansa.. Lainalupaus siis saatiin ennenkuin työpaikka meni virallisesti.
 
Ei kai hoitovapaa sinänsä ole este lainan saannille JOS pannki laskee, että teidän tuloilla pystyy silloinkin hoitaa lainanmaksun. Jos taas tulonne näyttävät hoitovapaan aikana siltä, että talous menee liian tiukille ei lainaa heru.
Kannattaa kysellä useammasta pankista.
 
lainaa
Juu, olipas tyhmä virkailija...
Hakekaa ihmeessä toisesta pankista tai toisesta konttorista, kyllä varmasti saatte. Kilpailuttakaa pankkeja myös marginaalin suhteen. Omahan on häpiänsä sille virkailijalle, kun ei halua kauppaa tehdä teidän kanssanne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 13:12 Marleena kirjoitti:
Ei kai hoitovapaa sinänsä ole este lainan saannille JOS pannki laskee, että teidän tuloilla pystyy silloinkin hoitaa lainanmaksun. Jos taas tulonne näyttävät hoitovapaan aikana siltä, että talous menee liian tiukille ei lainaa heru.
Kannattaa kysellä useammasta pankista.
Siks me halutaanki 12kk maksaa pelkkiä korkoja, jotta mä ehdin sit hakea pojalle hoitopaikan ja/tai järjestää työkuviot kuntoon.
Eli kaikki ollaan kyllä laskettu moneen kertaan itekki läpi ja mietitty tarkkaan mitä tehdään. Eihän tässä nyt ihan huvikseen isoja lainoja haeta ja sit jouduttas luopua kodista.

On vaan niin epätoivonen olo. 3 viikkoa menny jo ekasta hakemuksesta, eikä mitään oo tullu. :'(
 
lainaa
Ei siinä nyt itku markkinoilla auta. Pankkeja kiertelemään vaan. Meille ainakin pankki oikein suositteli lyhennysvapaata ekaksi vuodeksi, eli rakennusajaksi, eli ei se siitäkään oo kiinni. Sehan on pankille mukavaa tuloa. Jos teillä molemmilla on vakituiset työsuhteet ja riittävän suuret tulot niistä eikä luottotiedoissa ongelmia, kyllä teidän laina pitäis saada.
 
harmaana
me saatiin melkein samanlainen laina kuin ap oli hakenut.mulla ei ole edes työpaikkaa tiedossa,vuoden olen vielä kotihoidontuella.sen jälkeen ei mitää tietoa mistään.pankki ei laskenut mun kht:a ollenkaan tuloihin kun se loppuu kumminkin sit aikanaan.
saatiin laina vain miehen tuloilla ja mun lapsilisillä.
 
^^ Ei autakkaan itkut markkinoilla. Mut saa varmaan silti kysyä miten muille on lainaa myönnetty. :headwall:


Eipä näy lainaa vieläkään. :'(

Nyt oli miehen sivuilta (sampo pankista) hävinny lainahakemuksi. Tarkottaako se nyt hylkäämistä vai hyväksymistä. :(

 
noh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 09:36 sussu-r kirjoitti:
^^ Ei autakkaan itkut markkinoilla. Mut saa varmaan silti kysyä miten muille on lainaa myönnetty. :headwall:


Eipä näy lainaa vieläkään. :'(

Nyt oli miehen sivuilta (sampo pankista) hävinny lainahakemuksi. Tarkottaako se nyt hylkäämistä vai hyväksymistä. :(
Ahaa, samposta siis jo kyselette.
Soita sinne ja kysy mikä tilanne.
Meillä pienet tulot (3200e/kk) ja 180 000 saatiin ja vielläpä kiinteällä korolla.
Meillä ei vakuuksia(kesken eräinen talo on...jota rakennetaan kovaa vauhtia)
Valtion takaus saatiin 153 000 ja 27 000takaaja lainaa.
Kiinteä korko takaa huolettoman 5v ja sitte katsotsaan uusiks.
 
Samposta soitetaan kait tänään vielä. Hakemus oli lähetetty toiseen konttoriin. "Laina tunnissa". Jep jep! :(

Ok-talo + tontti käy takauksena 70%, jossei ne sitä hyväksy niin miehen vanhemmat takaa.

Jossei tänään kuulu, niin joutuu taas oottaan viikonlopun yli ja asia vaan venyy ja venyy. :'( :'(
 
korjaus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 10:05 noh kirjoitti:
Valtion takaus saatiin 153 000 ja 27 000takaaja lainaa.
Kiinteä korko takaa huolettoman 5v ja sitte katsotsaan uusiks.
Korjataas taas. Ette te valtion takausta saaneet 153000?:lle vaan talo on vakuutena ja siihen päälle valtion takaus, joka on maksimissaan 25250?. Sitten loppusummalle tarvitaan henkilötakaus tms.
 
tikku
Ei ollu Nordeassa este vaikka oon hoitovapaalla, 250te saatiin eikä ne mitenkään sitä hoitovapaata ihmetelly. Mut mulla on vakipaikka minne mennä hoitovapaan jälkeen ja miehellä ihan hyvät tulot ja omia säästöjä jonkun verran.
 
ohhoh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 10:34 korjaus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 10:05 noh kirjoitti:
Valtion takaus saatiin 153 000 ja 27 000takaaja lainaa.
Kiinteä korko takaa huolettoman 5v ja sitte katsotsaan uusiks.
Korjataas taas. Ette te valtion takausta saaneet 153000?:lle vaan talo on vakuutena ja siihen päälle valtion takaus, joka on maksimissaan 25250?. Sitten loppusummalle tarvitaan henkilötakaus tms.
No KYLLÄ me saatiin VALTIONTAKAUSLAINAA. Niin tuossa edessä olevassa paperissa lukee!
 
juupas
No onkos niissä papereissa myös kiinnitystodistus, jossa kiinteistönne on kiinnitetty lainan vakuudeksi pankille?
Tästä on ollut aiemminkin keskustelu täällä ja valtio ei tosiaankaan takaa kuin maksimissaan 25250?!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 11:54 juupas kirjoitti:
No onkos niissä papereissa myös kiinnitystodistus, jossa kiinteistönne on kiinnitetty lainan vakuudeksi pankille?
Tästä on ollut aiemminkin keskustelu täällä ja valtio ei tosiaankaan takaa kuin maksimissaan 25250?!!!
ja tämä on täysin totta!!!!
 
voi luoja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 12:52 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 11:54 juupas kirjoitti:
No onkos niissä papereissa myös kiinnitystodistus, jossa kiinteistönne on kiinnitetty lainan vakuudeksi pankille?
Tästä on ollut aiemminkin keskustelu täällä ja valtio ei tosiaankaan takaa kuin maksimissaan 25250?!!!
ja tämä on täysin totta!!!!
Jos pankissa sanotaan että on takaajalaina ja valtion takaus laina niin kyllä mä sitten luotan siihen enkä teidän arvailuun!!!
 
harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:14 voi luoja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 12:52 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 11:54 juupas kirjoitti:
No onkos niissä papereissa myös kiinnitystodistus, jossa kiinteistönne on kiinnitetty lainan vakuudeksi pankille?
Tästä on ollut aiemminkin keskustelu täällä ja valtio ei tosiaankaan takaa kuin maksimissaan 25250?!!!
ja tämä on täysin totta!!!!
Jos pankissa sanotaan että on takaajalaina ja valtion takaus laina niin kyllä mä sitten luotan siihen enkä teidän arvailuun!!!
Kyllä toi aikaisemmin kommentti, että valtio ei takaa kun maksimissaan 25250 euroa. on täysin totta! Yleensä kiinteistö takaa lainasta 70%, 15% lainasummasta voi saada valtion takauksen (max 25250euroa) ja loput on oltava joko omia säästöjä tai sitten joku muu takaus (henkilö- tai reaalitakaus). Silleen se menee, meidänkin asuntolainassa on valtion takaus!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 21:14 voi luoja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 12:52 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2007 klo 11:54 juupas kirjoitti:
No onkos niissä papereissa myös kiinnitystodistus, jossa kiinteistönne on kiinnitetty lainan vakuudeksi pankille?
Tästä on ollut aiemminkin keskustelu täällä ja valtio ei tosiaankaan takaa kuin maksimissaan 25250?!!!
ja tämä on täysin totta!!!!
Jos pankissa sanotaan että on takaajalaina ja valtion takaus laina niin kyllä mä sitten luotan siihen enkä teidän arvailuun!!!
voi että,voitko olla noin tyhmä :eek: :headwall: luuletko että juuri teille valtio ja pankki tekee jotain erityisjärjestelyjä? :LOL: koita vaikka googlettaa valtiontakausta niin eiköhän sullekkin ala asiat valkenemaan :D onnea vaan teillekkin :kieh: siis ihan oikeesti toi sun kertomas ei voi MILLÄÄN pitää paikkansa :headwall:
 

Yhteistyössä