Asuntolainan ottaneet...

kertokaahan, etenkin sellaiset perheet, joissa äiti ollut ko. hetkellä äitiyslomalla/hoitovapaalla, paljonko olette saaneet lainaa? Minkälaiset tulot miehellä on silloin ollut? Ja pääkaupunkiseutulaiset: Mistä pankista saitte lainanne?/Mikä pankki antaa "parhaimmat" lainat/edut?
Mainittakoon vielä, että minulla ei tällä hetkellä siis ole työpaikkaa johon palata... (Tosin työskentelen alalla jolta varmasti tulen töitä saamaan, kun se aika koittaa.)
 
Rimpsessa
Mä olin äitiyslomalla ja opiskelin yhtä aikaa kun otimme lainan. Mieskin opiskeli ja teki samalla töitä. Hänen tulonsa oli kait jotain 1700e luokkaa eli tosi surkea. Lainaa otimme 132000, tosin tuttu pankinjohtaja ja mulla lähes varma työpaikka äippäloman jälkeen. Maksoimme vuoden aluksi vain korkoja ja kun lähdin töihin, aloimme lyhentämään lainaa. Lyhennykset ovat 950e. =)
 
Minä olin äitiyslomalla kun ostimme talon. Pienellä paikkakunnalla pankkien lainatarjoukset samantyyppiset ja päädyimme siihen pankkiin, jossa miehellä ja pojilla tilit. Heiltä oli myös edellinen asuntolaina, joka hoidettiin virheittä pois, joten kun tunsivat niin
ei ollut ongelmia. Lainaa otettiin n. 65000 ? ja aloimme ensin maksamaan pienemmällä kk-erällä ja kun palasin töihin, nostimme kk-erää, muttei niin suureksi ettei "yllätyksiin" ja elämiseen jäisi mitään. Ainoana vakuutena on talo ja tontti itsessään, ei muuta.
 
minttu81
Mie olin kodinhoitotuella ja mies töissä. Tulot miehellä noin 2500e/kk. Otimme lainaa 75000e ja takaajia on kaksi. Sampo pankista otimme aluksi, mutta vaihdoimme sen myöhemmin osuuspankkiin. (Paremmat edut).

Lyhennykset on pikkusen alle 500e/kk.
 
Minä olen hoitotuella kotona ja mies töissä. Yhteensä meillä jää käteen kuussa n. 1900e ja lainaa otettiin n. 80 000. 480e/kk maksellaan takasi. Takaajia lainassa on yksi. Sammosta meidät naurettiin ulos, mutta Optiassa oli oikein mukavaa palvelua.
 
mammak2
Olin työtön ja mies vakityössä, kk tulot n. 2000?, lainaa otettiin 3v sitten 420tmk, kk lyhennnys 550?, jäätyäni äityislomallej hoitovapaalle, kk lyhennys tiputettin 450?:n ja ´nyt remonttilainan haku odottaa.pankkina säästöpankki ja ongelmia ei ole ollut.nykyiset tulot heittelee 2000-2500 välillä. Ennemmin maksamme lainaa kuin vieraalle vuokraa...
 
minäitse
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.02.2005 klo 18:29 Dariana kirjoitti:
mä olin työtön ja raskaana ja saimme markoissa 700000markkaa talon rakentamiseen.
Miehen palkka silloin nettona 1400markkaa kuussa
Koodi:
[/b][/i][/u]

Onkohan tullu virhe tohon palkka summaan, kovin pieneltä vaikuttaa!
 

Yhteistyössä