Atarax+imetys

Onko kellekkään teistä määrätty ataraxia vaikka imetätte, ja lääkäri on sanonut että voi silti imettää vaikka on ataraxia ottanut.. kun silloin kun esikoista imetin, niin lääkäri sanoi että jos ottaa puolikkaan ataraxin niin pitää olla ainakin kuusi tuntia imettämättä ja jos ottaa kokonaisen niin 12 tuntia. Nyt imetän nuorempaa lasta ja (eri) lääkäri määräsi ataraxia minulle ja sanoi että voin imettää ihan hyvin, että lapsi on niin iso (8kk) että ei haittaa.

Mulla on atooppinen ihottuma ja se on menossa taas todella huonoon suuntaan, kohta varmasti joudun valohoitoon taas. Atarax helpottaa huomattavasti öitä, tosin aamulla ei meinaa selkä irrota sängystä.. meillä on vaan tuo yötissittelly tuolle lapselle niin tärkeätä että siitä ei tahdo päästä millään irti. Tutti tms ei kelpaa tissin korvikkeeksi.
 
kun googletin atarax+imetys niin sieltä löytyi vaan tekstiä että imetys on lopetettava jos ataraxhoito on tarpeen. Siksi nyt vähän mietityttää tuo ataraxin syönti että uskallanko, mitä se tekee vauvalle? Imetystä haluaisin jatkaa vielä pari kuukautta, ja tissi näyttää olevan tuolle vauvalle niin tärkeä..
 
Mää en tiiä atarxista, mutta zyrtec on sallittu nykysin myös. Itse jouduin sitä käyttämään jo silloin kun tyttö oli alle vuoden ikäinen. Sanoi neuvolasta, että vanhoja allergialääkkeitä on vapautettu nykyisin käyttöön kun on todettu turvallisiksi. Kysy vielä neuvolasta?
 
Laana
Mulla myös atooppinen ihottuma. En uskalla ataraxia käyttää, vaikka imetän vain illalla ja yöllä, lapsi yli vuoden jo.

Ei ole kyllä varmaan niin pahana ihottuma kuin sinulla. Oletko kysynyt sieltä tietopalvelusta?
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437

Meillä ilmankostutin ja auttaa hiukan. Samoin kunnon lääkevoiteita, mutta niitäkään ei kai saisi ainakaan paljon käyttää. En sitten tiedä mikä olisi huonoista vaihtoehdoista paras :(
 
Joo soita Teratologiseen tietopalveluun.. tosin se ei taida nyt just auttaa.. Eikös se mennyt jo klo 12 kiinni. Soita Terveyspalveluun 09-10023 ja kysy sieltä.
nim. Itsekkin taistelen tämän hemmetin atopian kanssa. Mulla on kaulan iho ihan "ruvella"
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
En käyttäis kolmiolääkkeitä imetysaikana.
Kokeile sitä kylmäpuristettua rypsiöljyä. Mun kaverin miehen iho parani selvästi alle viikossa.
Ja lehmät lentää.. Toki joillain voi auttaa, mutta tosi pahassa atopiassa ei enää mitkään öljyt auta. Sit kun iho on kunnossa, niin ylläpitona voi käyttää jotain tommosta kikkakolmosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
En käyttäis kolmiolääkkeitä imetysaikana.
Kokeile sitä kylmäpuristettua rypsiöljyä. Mun kaverin miehen iho parani selvästi alle viikossa.
Ja lehmät lentää.. Toki joillain voi auttaa, mutta tosi pahassa atopiassa ei enää mitkään öljyt auta. Sit kun iho on kunnossa, niin ylläpitona voi käyttää jotain tommosta kikkakolmosta.
Pahan atopian tiedän kyllä itsekin ja joskus joutunut ataraxia syömään.
Mun tapauksessakin apu löytyi ihan muualta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja harmailija:
Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme:
En käyttäis kolmiolääkkeitä imetysaikana.
Kokeile sitä kylmäpuristettua rypsiöljyä. Mun kaverin miehen iho parani selvästi alle viikossa.
Ja lehmät lentää.. Toki joillain voi auttaa, mutta tosi pahassa atopiassa ei enää mitkään öljyt auta. Sit kun iho on kunnossa, niin ylläpitona voi käyttää jotain tommosta kikkakolmosta.
Pahan atopian tiedän kyllä itsekin ja joskus joutunut ataraxia syömään.
Mun tapauksessakin apu löytyi ihan muualta.
Protopic <3

Pakkausseloste siinäkin kieltää, mutta teratologinen auttaa, ja näin ollen sain käyttää sitäkin :) Toki mun imeväinen oli jo yli vuoden tuolloin.
 
Kiitos vastauksista! Lääkärissä kävin tässä välissä ja laittoi kiireellisen lähetteen ihotautilääkärille joka määrää sitten valohoitoon. :) Sen tiedän auttavan ja on turvallinen. Ataraxia en ole nyt ottanut, lääkäri sanoi että kyllä sitä voi tarvittaessa ottaa ja neuvolan lääkäri sanoi myös että uskaltaa sitä pahimmassa kutinassa kyllä käyttää.

Kylmäpuristetusta rypsiöljystä mulla on aiempaa hyvää kokemusta, nyt olin jo unohtanut koko litkun! Kiitos muistutuksesta, sitä ostan ehdottomasti.
 
ml
vanha ketju, mutta pakko laittaa oma kokemus: mun tyttärellä on ihosairaus, joka oireilee säännöllisin väliajoin ja hän sai atarax-reseptin 2,5 kuukauden ikäisenä lastenlääkäriltä. Joten tuskin on vauvan imetys kovin vaarallista ellei nyt ihan älyttömän isoja annoksia ota kun kerran ihan pienille itselleenkin voidaan määrätä.
 

Yhteistyössä