Ateriakysymyksiä

Poika on kohta 10 kk ja pitäis aloittaa maitotuotteita sunmuita. Millälailla lisäätte raejuustoa tai vaikka jogurttia aterioihin mukaan? Siis aterian lisäksi vai yleensä syödystä ateriasta pois jotain ja tilalle raejuustoa vai mitämitämitä? :D Naurettavaa kun ei tiedä mistään mitään. Vai välipalana jogurttipurkki yleensä annetun hedelmäsoseen tilalle? Auttakee minua.. :ashamed: :headwall:
 
me aloitettiin muistaakseni raejuustolla,jota nirso poikamme ei ylläri ylläri syönyt:x,aika monta kertaa maistatettiin.Korvikemaitoakaan ei oo huolinu ikinä,imetän enää iltaisin(poika huomenna 1v)Välipalaksi annan Gefilus Kidius jugurtteja,HYLAA niistä poika tykkää.Pitäis kysyy neuvolasta miten voi maitotuotteita lisätä.Piimästäkään ei tykänny.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä poika 9kk ja on jo maisteltu maitotuotteita, maustamatonta viiliä annetiin aluksi pari lusikallista ennen aamupuuroa, sitten meiltä saanut jogurttia nämä ei tosin ole ollut maustamattomia. Juustoa olen antanut käteen että saa ite popsia, meillä on aika rennosti menty näiden kanssa. Annetaan maistaa kaikkia mitä itsekkin syödään, paitsi jos on suolasta. Meillä syödään kaikkea mitä annetaan ja jos jollekkin vähän irvistetään niin sitä maistellaan sit vähän useammin ja sekin sit on alkanut menemään.
 
Sekota raejuustoa vaikka ruuan joukkoon tai anna napsia sellasenaan. Jugurttia, viiliä tai vastaavaa aluksi vaikka pari lusikallista ruuan päälle, niinko jälkkärin tyyliin ja jos ei muutamaan päivään tuu oireita, niin sit just vaikka välipalalla hedelmäsoseen tilalla. Sit jos ei hapanmaitotuotteista tuu mitään oireita, niin voi alkaa koittaa tavallista maitoa ruuanvalmistuksessa ja pikkuhiljaa mukissa/pullossa :)
 
Meillä on kans testailtu hapanmaitotuotteita pari viikkoa. Oon laittanut pari lusikallista viiliä tai rahkaa hedelmäsoseen joukkoon ja antanut tätä välipalana lounaan ja päivällisen välissä. Oireita ei ole tullut ja hyvin on maistunut. Tavallista maitoa ajattelin antaa ensin aamupuuron joukossa. Siis keitän mannapuuron tavalliseen maitoon. Ja jos ei siitä mitään oireita tule, niin sitten annan maitoa "raakana".
 

Yhteistyössä