Atkinsilla diettaajia?

Onko ketään, joka diettaa Atkinsilla?
Mulla toinen viikko kääntyy loppuaan kohti, painoa on hävinnyt 7 kiloa =) Kysyisin vain, että mitä syötte? Alan olla aika väsähtänyt pihveihin, keitettyihin kananmuniin ja vihanneksiin...
Olis ihan mukava kuulla, minkälaisia aterioita koostatte, vaihtelua tosiaan kaipais.
 
laihuttaja äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 13:13 Miimu kirjoitti:
Onko ketään, joka diettaa Atkinsilla?
Mulla toinen viikko kääntyy loppuaan kohti, painoa on hävinnyt 7 kiloa =) Kysyisin vain, että mitä syötte? Alan olla aika väsähtänyt pihveihin, keitettyihin kananmuniin ja vihanneksiin...
Olis ihan mukava kuulla, minkälaisia aterioita koostatte, vaihtelua tosiaan kaipais.

Moi, voisitko kirjoittaa esim päiviäsi mitä syöt? ei kain pelkkää pihviä tarvi syödä mitä sen kanssa ja mitä saa juoda???
 
Vusseli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 13:13 Miimu kirjoitti:
Onko ketään, joka diettaa Atkinsilla?
Mulla toinen viikko kääntyy loppuaan kohti, painoa on hävinnyt 7 kiloa =) Kysyisin vain, että mitä syötte? Alan olla aika väsähtänyt pihveihin, keitettyihin kananmuniin ja vihanneksiin...
Olis ihan mukava kuulla, minkälaisia aterioita koostatte, vaihtelua tosiaan kaipais.
2 vko 7 kg :eek: :eek: :eek:

kerro lisää!!!!

sormet syyhyy moisesta dieetistä :D
 
Mude
En varsinaisesti laihduta atkinssilla, mutta hiilareita oon koittanu välttää eli en kieltäydy kaikista Hiilihydraatteja sisältävistä ruoista.Perunaa, pastaa,vaaleaa leipää ja riisiä en syö ollenkaan,mutta jonkin verran täysjyväruista syön yhä...Hapankorppuja pahimpaan leivän-himoon!Ja vaikka ennen tykkäsinkin perunasta niin nyttemmin ei enää edes tee mieli...

Lihaa, kalaa, kanaa,vihanneksia ja salaatteja etupäässä eri muodoissa käyttelen...Syön myös jonkin verran erilaisia kastikkeita(vaikka onkin vähän jauhoja) ja kasviksia vaihdellen ja erilailla maustaen on maistunut ihan hyvältä! =)
Myös kasvisgratiinit on hyviä vaikka kermaa niissä onkin jonkin verran...Ootkos kokeillut salaattien lisänä esim.broileria,kalaa tms?On täyttävää ja ei hiilareita...
Itellä myös tippunut noin 8kg, mutta liikuntaa harrastan myös paljon!Lihakset vaatii kasvaakseen proteiineja(LIHAA!),joten tämä sopii minulle ihan hyvin...
 
Vusseli
Siis saako salaattia vetää huoletta?
Jos siinä on jäävuorisalaattia,kurkkua,tomaattia ja kanaa?Entäs fetajuusto?Tonnikala?
Mä oon vähä pihalla noiden protskujen ja hiilareiden kaa
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 13:13 Miimu kirjoitti:
Onko ketään, joka diettaa Atkinsilla?
Mulla toinen viikko kääntyy loppuaan kohti, painoa on hävinnyt 7 kiloa =) Kysyisin vain, että mitä syötte? Alan olla aika väsähtänyt pihveihin, keitettyihin kananmuniin ja vihanneksiin...
Olis ihan mukava kuulla, minkälaisia aterioita koostatte, vaihtelua tosiaan kaipais.
teen uunikanaa , paistan sieniä ja sipulia fileet pälle niihin ensin mausteita pintaan,kermaa niskaan ja uuniin 30min ja vähän salaattia kaveriksi, nam nam!

Mitens kahvin juonti pitääkö rajoittaa?????????
 
Kiitti vinkeistä, kanaa ja kalaa oon kyllä käyttänyt paljon jo nyt kun niissä ei hiilareita ole. Taidan ruveta tosiaan laittamaan enemmän salaatteja, kanasalaattia ja vaikka tonnikalasalaattia.
Joku kysyi, saako salaattia syödä rajattomasti - jäävuori salaatti taitaa olla kaikkein parasta, siinä on hiilareita vain 1 g/100g.
Tomaatissa on hiilareita 3,8 g/100g, kurkussa 1,4. Joten kyllä niitä aika paljon saa syödä, mutta pitää varmistua ettei päivittäinen hiilarimäärä kohoa turhan korkeaksi.
Atkinsin dieetti aloitetaan pienellä hiilarimäärällä, n.20 g/päivä. Ruokien tuoteselosteet tulee hyvin tutuiksi ja vaakaa kannattaa käyttää että saa lasketuksi paljonko mistäkin tulee. Kannattaa hommata tarkemmat ohjeet, Atkinsin kirja kannattaa lukea ennenkuin aloittaa ja siinä on hyvät ohjeet kuinka pääsee alkuun. Mulla alkaa pian se vaihe kun hiilareita nostetaan pikkuhiljaa, mutta oon kyllä tosi tyytyväinen tähän dieettiin. Eilisestä dokumentista voi olla montaa mieltä, mutta siinäkin todettiin se tosiasia että dieetti toimii mainiosti, eikä ole pystytty todistamaan että se olisi terveydelle vaarallista. Joten jatketaan!


=)
 
Moicca ! Mistä sait nämä atkins -ohjeet? Katoin eilen sattumalta sen dokumentin ,joka pisti kyllä ajatteleen.olen kyl kuullut siitä aikaisemminkin,silloin kun kävin puntitijumpassa. nyt ois kiva saada äkkiä kiloja kesäx pois! B)
 
Kaikkein paras on Robert C. Atkinsin kirja, jossa neuvotaan yksityiskohtaisesti kaikki ja annetaan muitakin ohjeita. Kannattaa myös kattoa www.atkinscenter.com englanninkielinen, mutta hyvä sivusto.
 
Mooses äiti
heippa, kävin katsomassa sivuja ja suomensin vähän mutta millä olet korvannut Atkins Bakery? Atkins Cholate Peaut Butter Bar?
ja muita muffineita jne eli tarkoitan Atkinsin omia tuotteita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2005 klo 13:13 Miimu kirjoitti:
Onko ketään, joka diettaa Atkinsilla?
Mulla toinen viikko kääntyy loppuaan kohti, painoa on hävinnyt 7 kiloa =) Kysyisin vain, että mitä syötte? Alan olla aika väsähtänyt pihveihin, keitettyihin kananmuniin ja vihanneksiin...
Olis ihan mukava kuulla, minkälaisia aterioita koostatte, vaihtelua tosiaan kaipais.
Tässäpä sen näkee, että miksi tiukka dieetti/ruokavalio usein keskeytetään. Se voi olla vaikea noudattaa ja vaihtelua on vähän.. Mutta toivottavasti jaksat vielä jatkaa :) Tuloksia tuolla kuulemma tulee, mutta harva jaksaa siitä elämäntapaa tehdä.
 
Kysyisin nyt teiltä ketkä olette noudattaneet Atkins diettiä, että teettekö niin että kaikkea saa syödä paitsi ei hiilareita enempää kun 20g/vrk vai noudatatteko orjallisestim2 viikon aloituskuuria????????????
 
Siis näin että
aamupala 2munaa
3 siivua pekonia
1 pla Atkins Leipää( kai sen voi korvata vähähiilariselleiväl)

lounas salaattia
2 kuppia pinaattia oliiviöljyä ja viinietikkaa hiukan
1/2 tomaatti


päivällinen
Pihvi tomaattii oliivi kastikkeella
sitruunamehua
salaattia
välipala
5 oliivia ja 1 pla juustoa
 
Tärkeintä on laskea hiilarit, niin ettei niitä tule liikaa. Nuo Atkinsin omat tuotteet olen korvannut jollain muulla vähähiilarisella, esimerkiksi kun iltasnack olisi joku atkins-patukka, olen syönyt vaikkapa kurkkusiivuja jossa päällä tonnikalaa. Tosi hyvää, hiilareita hyvin vähän ainoastaan kurkussa ja tonnikalassa ei yhtään.
Meillä myös mies diettaa, siltä on kahessa viikossa lähtenyt jo 12 kg =) Tämä dieetti onkin kovasti miesten makuun, itse kyllästyy joskus mutta miehet ei kyllästy näihin ruokiin. Ainoastaan vihanneksia saa vähän tuputtaa, kun ei sentään pelkillä kananmunilla ja lihalla pysy kroppa toiminnassa.
Periaatteessa noudatin siis aloituskuuria, mutta suomen oloihin soveltaen =)
 
Hei, unohdin sanoa yhden tärkeän jutun, nimittäin vichy-vettä pitää ehdottomasti juoda paljon-sen takia, että tämä dieetti poistaa elimistöstä natriumia ja kaliumia, ja vichyn juonti kompensoi vajetta. Jos näistä suoloista tulee vajetta, se voi oikeasti olla vaarallinen juttu, ja ennenkuin huomaakaan makaa sairaalassa tipassa. Joten leikkimistä tämän kanssa ei ole, kannattaa ottaa huolella selvää asioista ennenkuin aloittaa. Mutta tsemppiä kaikille jotka aikoo aloittaa Atkinsilla, suosittelen!
 
Se vaan että leivässä on hirmuisesti hiilareita. Kävin kattomassa minkälaista ruisleipää meillä on, ja näytti olevan 36 g hiilihydraatteja 100 g:ssa leipää. Eli, pienestä leipäpalasta saa äkkiä enemmän kuin kokonaisen yhden päivän hiilarit. Tiedän, tylsää... leipä onkin se, jota kaipaan eniten. Pärjään mainiosti ilman perunoita, mutta kunnon ruisleipää tekee kyllä hirmuisesti mieli!
Lauantai-iltana teki tolkuttomasti mieli jotakin suolaista hyvää. Sitten äkättiin, että paistetussa pekonissa ei ole yhtään hiilareita. Niinpä laitettiin pekonisiivuja paahtumaan kuumaan uuniin n. 10 minuutiksi, ja paahtuivat ihanan rapeiksi, niin kuin naksuiksi ja maistui ylihyvälle suolaiselle. Kannattaa kokeilla!
 
joo, mulla alkaa olla ensimmäinen päivä takana ja kävin ostamassa LidIistä uuden vaaan, Pää meinaa tulla kipeäksi, mutta oli aivan ihanaa aamupala pekonin paistoin ihan rapeaksi ja sen jälkeen kun olin ne mussuttanut paistoin pekoni rasvassa 2 kanamunaa, ja nautin niistä! Nyt mulla on pää hiukan kipeän oloinen, toivotavasti ei tule migreeniä. Tuntuu nyt ainakin että saisin motivaatiota, kirjastosata en kirjaa löytänyt, huomenna menen kirjakauppaan!
 
Itse olen tätä dieettiä jo pitkään pähkäillyt, mutta ainoa mikä minua huolettaa, on rasvan määrä, mulla kun kolesteroli on 5,2. Eli oliskohan se tällä sit hetkessä taivaissa? Onko kellään tietoa?
 

Yhteistyössä