Atkinsin dieetti paras painoaan pudottaville naisille

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 14:40 karppaaja kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.03.2007 klo 17:17 Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla saa painoa pudotettua ja hyvän olonkin itselleen, mutta kun se kaatuu niin se kaatuu rytinällä.. =)
Kyllästyin jatkuvaan munakkaaseeen aikoinaan aamiaiseksi, mutta olishan voinut soveltaa..
Kaivoin juuri esille muutama vuosi sitten ostamani Atkinsin kirjan.. nyt kun on äitiyslomalla niin on enemmän aikaa ja energiaa laatia ja noudattaa ruokalistaa.. :)
Olenkin saanut 8.5 kg vuoden vaihteesta tiputettua kaloreita laskemalla ja koska painoa on paljon tiputettavana, olen saanut ihan syödäkin.. ja muutamaa nutrauspäivää olen pitänyt.
Tarkoitus seuraavaksi olla Mehiläisellä pari viikkoa ja sitten vois laatia ruokalistaa Atkinsmaiseen tyyliin.. ;)
Kuinka niin jatkuvaan munakkaaseen, et kyllä ole kovin hyvin tutustunut koko hommaan. :LOL:
No itse asiassa tutustuin aika hyvin aikoinaan.. ja jollet lukenut kunnolla, niin laitoin perään että olisi voinut soveltaa eli tehdä muutakin aamiaiseksi mutta se sitten jäi... olin vuonna 2003 muistaakseni tuolla Atkinsilla ja samoihin aikoihin tämä termi alakarppauskin taisi tulla mukaan.. ;)
Että äläs nyt revi pelihousujas.. :)
Mutta niinkuin karppaajat päivittelee Painonvartijoiden nälkäkuuria ja Painonvartijat taas karppaajien rasvalla läträämistä (mitä se ei ole, tiedän) niin kaikille vaan kaikki ei sovi.
Itsellä kun on pudotettavaa ja tämän vuoden olen asialle pyhittänyt, niin ettei rupeis puuduttaa, niin kokeilen laidasta laitaan noita tyylejä. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2007 klo 17:55 Vierailija kirjoitti:
niin kokeilen laidasta laitaan noita tyylejä. =)
Että meinaat sitten pistää kroppas oikein kunnolla hämilleen? Meinaan vaan, että jos poukkoilee esim. vähärasvaisen, proteiinipitoisen, nutripatukoiden, karppauksen, paikkareiden tms. väliä "vaihtelun vuoksi" niin kyllä minä luulen, että tapahtuu enemmän haittaa kuin hyötyä. Mut tää on ihan mun "mutuilua".
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2007 klo 19:48 Selenicereus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2007 klo 17:55 Vierailija kirjoitti:
niin kokeilen laidasta laitaan noita tyylejä. =)
Että meinaat sitten pistää kroppas oikein kunnolla hämilleen? Meinaan vaan, että jos poukkoilee esim. vähärasvaisen, proteiinipitoisen, nutripatukoiden, karppauksen, paikkareiden tms. väliä "vaihtelun vuoksi" niin kyllä minä luulen, että tapahtuu enemmän haittaa kuin hyötyä. Mut tää on ihan mun "mutuilua".
No itse asiassa en aio pitää enää nutripäiviä, joskus korvaan patukalla aamiaisen.. ei minulla ole mitenkään vähärasvainen ruokavalio, ihan perusruokaa.. lasken ainoastaan kaloreita, olen huomannut että säännölliset ruokavälit ja kalorien laskenta sopii minulle..
mutta kun tälleen kaloreiden laskulla laihduttaa, niin vaikka viikossa lähtee puolisen kiloa, mikä on toisaalta paljon, kaipaa välillä kunnon potkua, esim. Mehiläinen tai vähähiilarinen..
puhun tässä siis vuoden projektista, eli nuo Mehiläiset yms. on vain välissä potkua antamassa. :)

Oliko tässä ketjussa jumituksesta puhetta.. muistan kun olin Atkinsilla aikoinaan ja jumi tuli, niin kaveri tuli kylään ja toi suklaakakkua mukanaan, niin jopas heilahti, siis alaspäin.. ;)
Eli joskus se elimistön herättely vaikka makealla on hyväksi. =)
 
Kenellä kokemuksia mehiläisestä???
Kiinnostais kokeilla, mut epäilyttää kovin miten sillä ruokamäärällä tulee toimeen. Varsinkin aamupalan niukkuus mietityttää...
Kokemuksia kaivataan...
 
Kertokaahan karppaajat mulle viikon aamupalat.
Muuten kyllä keksin syömistä päiviksi.
aamu ja iltapalat on vaikeita.
Eli mulla on taustalla raskausdiabetes. (rasva ja sokeri pois)
Syön paljon kasviksia,
Vähän perunaa.
Ihan liian usein meillä on pastaa - jätän sen ottamatta ja korvaan salaatilla tai kaalilla tai herneillä.
Marjoja on pakastimessa eli niitäkin tulee syötyä.
Joskus syön tummaa leipää tai "runsaskuituista" elovenapuuroa (kuituja muistaakseni 11g/100g hiutaleita...
Syön "vähän kuin karpaten" eli sovellan. sopii mulle ihan ok, ja paino tippuu sillon kun jaksan pitää kiinni kuurista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2007 klo 21:47 Kipinätär kirjoitti:
sillon kun jaksan pitää kiinni kuurista.
Aijaijai... Eihän tässä kukaan millään kuurilla ole ;)

Aamiainen oli kaikkein vaikein paikka. Meidät on niin totutettu siihen leipä, muro, tuoremehu, puuro -linjalle ett tuntui ihan hassulta syödä jotain muuta aamuisin.

Minä en arkisin syö aamiaista, juon töissä sit kupillisen kaakaota. Mut viikonloppuisin syön esim.
* maustamatonta jugua + marjoja + pähkinöitä
* "tapas-lautanen" (juustoa, makkaraa, oliiveja, tomaattia, kurkkua, paprikaa jne.)
* munakas (harvoin lisään pekonia, mut joskus)
* perussalaatti + öljyä + jotain protskua. Eli vähän kuin "kevyt lounas"
* leipäjuustoa + marjoja

Ja aina kahvia + maitoa

Tuossapa noita vaihdellen. Useimmiten se on jugu jota syön ja sit tulee tapas-lautanen, kun siihen voi kasata mitä nyt kaapista sattuu löytymään tonnikalasta lähtien. Eli kyllä tuo jonkinlaista asennemuutosta edellytti itselläkin :D
 
kipinätär! Mä syön välillä aamuisin Sitä uotilan ruisleipää, se on tehty pelkästä kokojyvä rukiista, eli ei oo vehnää tungettu sekaan..Tälläsiä leipiä on myös pienemmillä leipomoilla......Ja rahka marjojen kans on hyvä aamiainen myös...tsemppiä!
 
Aloittava
Ajattelin sellasta kysästä, et kun oon nyt päättänyt kokeilla tätä atkinsia niin oisko hyvä lukasta toi tri atkinsin uusin painonpudotusohjelma kirjanen. Katselin et meidän kirjastossa ois se.. Mitä mieltä ootte kirjasta? :)
 
milja70
kannattaa! tosin osittain siinä hieman amerikkalaishömppäläinen asioidenesittämistapa, mutta siitä selviää mitä voi syödä ja mitä ei. kannattaa lukea ketoosi-kohta tarkkaan ja miettiä kaksi kertaa ennenkuin sortuu johonkin hiilarihoukutukseen! tsemppiä kaikille atkinsilaisille!
 
Selenicereus , KITOS!

Nyt olen taas ihan turvoksissa... Vedin suolasta eilen. olut viime raskaudesta asti tämä että suola turvottaa. (10 kiloa sitten sain taas sormukset mahtumaan sormiin nyt olen niin turvoksissa että ei mitään toivoa laittaa jos meinaa että sormissa kiertää veri...)
No tästä jatketaan. kirjoitan ylös noi aamupalavaihtoehdot ja koitan ostaa sen atkinssin keittokirjan.

Kiitos myös siitä leipävinkistä. En kyllä muista enää kuka sen antoi - sama pää kesät talvet *heh*
 
Mun mehiläisen ohjeessa 7 munaa/vko:ssa. Ei paha, pystyisin hyvin sen määrän syömään.
Mutta...se aamupalan niukkuus mietityttää.
Onks kellään kokemuksia tästä ollenkaan??? Tää juttu kiinnostaa mua edelleenkin.
 
Olen ollut tuolla Mehiläisellä vuosia sitten ja kiloja lähti, en muista montako.. kun tuota vissyä juo niin se nälkä pysyy kyllä pois ja lihahan pitää nälän tosi hyvin pois.

Nyt ehdin olla 2 päivää muutama viikko sitten mutta mies jäi pidemmälle saikkarille niin eihän siitä olisi tullut mitään.
Itse olen siis äitiyslomalla.. mutta ei tullut nälkää noina kahtena päivänä, ei ensimmäisenä aamunakaan vaikka syön joka aamu kunnon aamiaisen. Kyllä tuo vesi täyttää ja vissy.
Ainoa mikä ehti tökkiä oli lihan maku.. mutta sekin oli toisena päivänä parempi kun nuiji pihvin kunnolla ja maustoi. =)
Kannattaa kokeilla, kuitenkin siinä on loppujen lopuksi niin lyhyestä ajasta kyse.
Itse aion olla pääsiäisen jälkeen sen 2 viikkoa. Lähdetään kyläilemään pääsäisenä niin siihen kaatuisi.
 
Joo, ja on siinä minunkin ohjeessa näköjään 7 munaa.. :ashamed:
Mutta jos vaihtelun vuoksi jättää toinen päivä löysemmäksi.. :)
Itselläni ei tuo munien syönti töki, vaan pihvin jos yhtään sitkeä tai huonosti maustettu.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2007 klo 20:43 Kata kirjoitti:
Jos nyt joku tota mehiläistä kokeilee, niin ois kiva tietää miten meni ja paljonko lähti painoo pois.
Ite vielä epäröin...
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000656&posting=22000000015561844
 
Päätin nyt tarttua "jumitukseen" kuin härkää sarvista... Aloitin Mehiläisen. Sen myötä totesin itselleni ymmärtäväni nyt, mistä jumitukseni johtuu. Tulevia päiviä katsastellessani mietin, miten selviä sitruunamehun juomisesta. Sitä, kun pitää juoda jopa KAKSI lasia. Onko sen suhteen hyviä vinkkejä tai ehdotuksia vaikka valmismehusta?!

Katotaan nyt, miten mun jumituksen käy. Karppausta aion kuitenkin jatkaa, niin hyvän olon siitä saa.
 
Jos alkaa karpata, niin miksi kiusata itteään tollasella mehiläisellä. Oisit enemmin lainannu atkinsonin kirjan ja toteuttanut siitä indukstion..Ois paljon monipuolisempaa syöminen ja ei nälkää ei tarvis kärsia...*vinks'vinks* Siis vinkki...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.03.2007 klo 15:26 los bullas kirjoitti:
Jos alkaa karpata, niin miksi kiusata itteään tollasella mehiläisellä.
Kai siksi, kun asia mielletään laihdutuskuuriksi eikä elämäntavaksi. Ja sehän on sama missä seipään nokassa sitä kaksi viikkoa kuijottaa :D Ei vainen.. Mut ois kiva tietää kuinka iso prosentuaalinen osuus jää sitten karppaamaan, kun sitä on kokeillut. Kai tää silti koetaan jotenkin vaikeeksi kun "ei saa" syödä pottua. Mun mielestä mun ruokalautanen ei ole ikinä täyttynyt niin terveellisesti kuin nyt.

Tässä taannoin tuli neloselta se 33 000 kcal dokkari, jossa näytettiin sen muikkelin syömisiä ja ne kaikki oli beigeä. Painotettiin, ett pitää syödä värejä. Mullakin oli suurin osa lautasesta ennen beigeä ja muuta vaaleaa, perunaa, riisiä, pastaa, nuudeleita ja kanaa, leipää.. Vaikka ne tummia versiota olivatkin. Ruskeaa silti. Pari väripilkkua tomaatista ja kurkusta. Nyt on semmonen väriskaala ettei koskaan :)
 
Mä meinaan itse viime vuonna olin tolla dieetillä, tosin sen nimi oli vichydieetti...ja SIINÄ JUOTIIN KOLME LITRAA VICHYÄ PER PÄIVÄ..mUUTEN PÖPERÖT OLI AIKA SAMAT..TOIHAN ON MELKO RASVATON DIEETTI JA MULLA AINAKIN OLI NÄLKÄ SEN AIKANA. (Oho caps lock oli päällä) :ashamed:
Kyllä siinä paino putosi, mutta ei mulla sitä luvattua määrää...Mitähän siinä luvattiinkaan? Viis kuus kiloa...Multa tippui kolme.
Nykyään en enää voi laihduttaa nälkäsenä...Ja onneksi ei tarvitse :)
Itse asiassa kilo enään ekaan tavoitteeseen ja kolme kiloa uuteen :)
 
MINTUN kommentit mehiläisestä ois jatkossakin mielenkiintoista kuulla...

Se miksi mä olen ajatellut lähtee tota mehiläistä kokeilemaan on tuo painon jumittuminen.

Karpannu olen joulukuusta lähtien. Painoo lähtenyt 6-7 kg. Nyt paino ollut jumissa jo lähes 2 kk elikäs heiluu edes-takas kilon verran...

Motivaatio alakaa pikkuhiljaa hiipua ellei ala mitään tapahtumaan...
 
Mulla oli Kata sama syy Mehiläiseen. Karppaaminen tuntuu mulle sopivalta - olo tuntuu hyvältä ja pirteältä. En kaipaa lainkaan perunaa, riisiä tai pastaa, enkä vaaleita jauhoja sisältäviä tuotteita. Olen siitä lähtien noudattanut vhh-ruokavaliota, kun sen aloitin. Motivaatio alkoi jo olla nollassa, koska tavoitteeseeni painon suhteen (tai vaatteiden) on vielä matkaa. Ajattelin, että kahdella "tiukkis viikolla" saisin taas painon laskusuuntaiseksi?! Karppaamista en aio jättää.
Mulla on menossa Mehiläisen viides päivä. Olo on hyvä. Olen tehnyt päivittäin suht pitkiä lenkkejä ja tunnen itseni pirteäksi. Haastavinta tässä on ollut tämän aamuinen sitruunamehun juominen - joka kyllä jäi. Kovin vähäiset aamupalat ei ole tuntunut. Nyt olen taas oppinut kuuntelemaan omaa nälkääni. Uskon, että vhh:lla söin kuitenkin liikaa. Iltaisin tuppasin mussuttamaan ylimääräistä, vaikka ei ollut nälkä.
Nyt näyttää siltä, että paino olis tippumassa. Tänään oli miinus kaks kiloa. Vhh:een palaan joka tapauksessa.

Kokeile Kata ihmeessä, jos kiinnostaa ja tuntuu siltä!
 

Yhteistyössä